Dag 5: Santa Margarita - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 5: Santa Margarita - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 5: Santa Margarita - Los Angeles

Door: camalin

31 Mei 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag begint onze tocht richting LA!
We krijgen de routine al aardig te pakken. 07:00 opstaan, koppie thee erin, poppie aanjurken, alles achter slot en grendel en rijden maar. Eerst nog even afrekenen bij de campground en daarna tanken. En in zo'n tank gaat heel wat in, want voor $ 185,- kunnen we er weer 2 dagen tegenaan :-)
Geen ontbijt in het klinkje, want vanochtend gaan we naar de Madonna Inn, een hotel, restaurant en feesten en partijen locatie. Tussen kunst en kitch is er niks bij en je waant je als het ware door de Efteling en sommige ruimtes de Droomvlucht. Het glaswerk is er famous (zie www.madonnainn.com). Taarten zien er uit alsof ze uit het huisje van Hans en Grietje komen, echt geweldig. We hebben daar lekker pancakes en french toast (wentelteefjes) gegeten en nog wat rondgekeken. De feestzaal was helemaal het toppunt, allemaal roze met bloemen en elfen, leuk voor een trouwerij, want het is een gewilde feestlocatie.
Daarna begon een lange rit naar Santa Barbara van ongeveer een kleine 2 uur. We wilde daar graag over Stern's Wharf wandelen. Eerst zaten we verkeerd en liepen over een pad langs de haven en dat liep dood. Wel nog even een (Canadese, jawel mam hier hebben ze ook Canadese vogelsoorten :-)) pelikaan gespot die een vis opdook. De camper weer gepakt en doorgereden naar Stern's wharf. Daar kon je ook met de auto op en er stond niks over campers. Bij het poortje kregen we te horen dat er eigenlijk geen campers op mochten want die konden er niet parkeren, dus mochten we wel even een rondje rijden en hadden we het snel gezien. Gauw dus weer verder voor onze volgende rit van ca. 2 uur. Onderweg moesten we vol in de ankers, want er stak een zwerver in slakkengang de snelweg over!!! Tja alles kan daar in de USA. Mooie plaatjes langs de kustlijn op weg naar LA via Malibu, waar we leuke optrekjes op palen langs het water konden zien. Onze campground hadden we gepland aan de kust in LA. Verder niks bijzonders, behalve uitzicht op het strand waar Bay Watch is opgenomen en de vliegtuigen die af en aanvlogen van het bijna naastgelegen vliegveld van LA.
But we made it to LA en daar gaan we morgen eens even rondsnuffelen.

• 02 Juni 2011 - 17:04

Ilonka:

Goh, wat een prachtige taarten. Ik zou wel een stukje lusten.