Dag 6: Los Angeles - Pomona - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 6: Los Angeles - Pomona - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 6: Los Angeles - Pomona

Door: camalin

01 Juni 2011 | Verenigde Staten, Pomona

Vanochtend heb ik voor het eerst gedouched in het washok bij de campground. Ik voel me al een echte kampeerder zo met m’n toilettasje onder de arm en handdoek om de nek :-) Enig nadeel is dat je een knop ingedrukt moet houden voor het water, het is dus tussendoor blauwbekken. Lekker fris en wel gingen we na het ontbijt richting ons zonnige strand. Dit was het laatste moment om de zeelucht op te snuiven voordat we landinwaarts trokken. Aylin vond het strand geweldig, ze kraaide toen ze de zee zag en ook het zand liet ze tussen haar handjes gaan.
Met frisse zeewangen gingen we op weg naar LA down town. We hadden gehoord dat het heel lastig was om in LA te rijden en zeker met een camper, maar dat viel reuze mee. Eerst onze RV geparkeerd waarna we een leuke wandelroute uit ons boekje gingen doen. Zo konden we down town goed verkennen, een route van een paar uurtjes langs het Million Dollar Theatre, Grand Central Market (waar ik lekker vers fruit en groente voor poppie heb gescoord), Angels Flight (een kabelbaantje richting wolkenkrabbers), Walt Disney Concert Hall (een metalen gebouw) en de hoogste wolkenkrabber van LA, het First Interstate World Center. Nog even gevraagd of we toevallig misschien naar de top mochten. Antwoord van de portier: “With a baby? No” Carla: “Why not?” Portier: “Security policy”. Nou weet ik niet of het nou door de baby kwam of niet, maar naar boven zat er dus niet in. Vervolgens even een sneetje brood voor poppie gekocht en daarna nog even de Central Library (mega grote bibliotheek) en het Biltmore hotel van binnen bewonderd.
Terug naar de camper waarna Rijn onze camper door LA loodste. Dat ging dus helemaal goed. Uiteindelijk kwamen we op sunset boulevard, een hele lange straat die van armoe, graffity naar jetset gaat. Het Hollywood-bord zagen we al in de bergen, maar we dachten dat we die later nog zouden zien. Op de kruising van Vine nog even naar Hollywood boulevard om over de walk of fame te wandelen. Je stelt je daar heel wat van voor, maar eigenlijk is het gewoon een stoep met sterren en is er in de rest van de omgeving niks bijzonders te doen. Dus verder met de camper over Sunset richting Beverly Hills. Leuk om te zien, zoveel grote kasten van huizen, maar waar wonen die beroemdheden? Afslag genomen over de Rodeo Drive (een PC Hoofdstraat van LA) en toen richting snelweg, want we moesten nog een eindje tuffen. We kwamen er achter dat we het Hollywood-bord niet op de foto hadden en dat vonden we erg jammer, vooral mijn teleurstelling was erg groot, want je bent natuurlijk maar 1 keer in LA. Maar gelukkig spotten we het bord vanaf de snelweg en was onze dag compleet. Aansluiten in de file, echt mega en rond 20:00 kwamen we op onze campground in Pomona aan. Een grote campground met wi-fi, dus kunnen de reisverslagen met foto’s weer worden bijgewerkt. Morgen begint onze tocht richting de Grand Canyon en maken we een tussenstop voor een overnachting in Needles. Dus nu naar bedje, want dat is een ritje van ca. 5 uur!

Oh by the way… nog even wat belangrijke data van Aylin:
> Zaterdag 28 mei zagen we Aylin’s 2de tand tevoorschijn komen. Omie Louise kan dus een tweede taartje haken :-)
> Vandaag 1 juni heeft Aylin even los gezeten!

Tot gauw allemaal!!!

• 02 Juni 2011 - 17:17

Ilonka:

Wat leuk om jullie belevingen te lezen. Ik zou bijna het vliegtuig pakken om ook dit mee te maken. Wat een wereldstad is LA, dat vonden wij al van manhattan in NY. Dikke zoen van ons!

• 03 Juni 2011 - 20:39

KaPi:

Hey Guys, here Uncle Pim and Aunt Karo again! From holland ;) Nou nou dat was even bijlezen drie verhalen ineen! En leuk elke keer de bijpassende foto's. Het is wel een heel gevaarte die camper.....heb jij daar ook al in gereden Car? Dat zou Karo niet durven geloof ik. Als je de foto's goed bekijkt zie je toch wel dat het een heel andere wereld is daarzo. echt bijzonder echt Amerikaans! Leuk ook dat je dat Holywood sign eens in het 'echt" ziet....jammer van de celebs...maar die kasten van huizen bewonderen is alleen al leuk! Door is ook vertrokken naar Frankrijk met muriel voor een lang weekend. Maar ach het weer hier is ook tropisch en wij gaan morgen onder the brand new parasol zitten ;) ook leuk! Nou veel plezier @ the canyon...we lezen het wel weer!! kus

• 03 Juni 2011 - 21:50

Sander:

Hey hallo daar! Vol enthousiasme volg ik jullie verhalen en foto's. Superleuk om te zien hoe jullie het maken. Ik herken ook heel veel plekken die jullie gefotografeerd hebben in LA en SF. Geniet van de mooie tijd daar en slurp alles op zolang je er bent! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag :-)

Dikke knuffel,
    Sander xxx