Dag 13: Springdale (Zion) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 13: Springdale (Zion) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 13: Springdale (Zion)

Door: camalin

08 Juni 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Vandaag laten we de camper voor een keertje staan en gaan we het Zion National Park verkennen met de shuttle bus (hop-on & hop-off).

Vanochtend eerst een beetje lekker lui gedaan. Aylin was vroeg en kwam dus even gezellig bij ons in bed. Daarna inpakken en wegwezen. Bij ieder National Park krijg je een krantje en map van het park. Daarin kun je o.a. lezen over de do’s en don’ts (heavy plaatje van een toegetakelde hand door een eekhoorn), een plattegrond en alle typen routes van makkelijk naar moeilijk. Wij gingen vandaag voor de rolstoelroutes, lekker makkelijk omdat Fritzie mee ging on trail in de draagzak. De eerste route was de Lower Emerald Pool Trail van 1 uur en 5,6 kilometer. Dat was zo goed te doen dat we doorgegaan zijn naar de Middle en vervolgens de Upper (Minor drop-offs. A sandy and rocky trail that climbs to the Upper Emerald Pool at the base of a clif). Het laatste stuk was een beetje klimmen over keien omhoog, maar dat ging prima. Uiteindelijk kwam je bij een soort meertje uit met een ieniemienie strandje erbij. Zwemmen was verboden, maar we konden wel even lekker uitpuffen op een paar keien. Poppie lekker een boterhammetje gevoerd met melk en ondertussen liepen de eekhoorntjes te pas en te onpas voorbij, erg gezellig maar handjes in the pocket (denk aan die foto :-)). Aylin heeft nog wel even lekker pootje gebaden, lekker spetteren met die kleine pootjes. Terug gingen we vooral down waards en dat was iets lastiger maar ging ook prima. Daarna was het tijd voor een lekkere baconburger en een peperoni pizza slice met een klein colaatje en een sprite. Die Amerikanen hebben echt geen normaal bekertje frisdrank. Maar ja, wij konden wel wat vocht gebruiken na zo’n trail. Lekker even zitten kletsen met een stel Nederlanders. De meeste mensen die we tegenkomen doen ongeveer dezelfde route maar dan precies andersom, wel grappig. Na ons pizzapuntje en burgertje konden we er weer tegenaan en hopte we on the bus voor de Riverside Walk van 1,5 uur en 3,5 kilometer). Dat was dus een echte rolstoelenroute over verharde paden. Wel een schitterend pad met onderweg diverse eekhoorn(tje)s, twee garder slangen, een hertje en mensen. Uiteindelijk liep deze trail naar the Narrows waar je door het water door een kloof kon wandelen. Helaas ging dat feest niet door omdat het water veelste hoog stond, niet dat wij het überhaupt van plan waren :-) Toen was het tijd om te gaan, dus hop-on the bus richting supermarkt. Onderweg nog een redding heli gezien, die een hiker van de berg af had gehaald… sensatie alom. Bij de supermarkt een bruin 3 weken houdbaar brood gehaald voor ruim $ 5,- (€ 3,35), stelletje afzetters. Toen zat ons dagje er weer op.

Pop krijgt nog alle dagen verse hapjes, want de potjes hier die zien er zo afstotend smerig uit. Dus vanavond was het courgette met zoete aardappel, want dat vind ze super lekker. Poppie was zo onwijs moe van de hele dag in de natuur hangend aan pappa als een slingeraapje, dat ze als een blok in slaap viel samen met Ollie (Ray, die is dus ook mee :-)) en Schaap. De ster hoefde niet meer aan, want de luikjes waren al dicht… welterusten!

Oh en zuesje… wij behoren nu ook tot de gluutjes. Ik had een paar mueslirepen gekocht en die blijken gluutvrij te zijn. Er komt dus geen gluut meer in :-)

• 09 Juni 2011 - 15:48

OMI:

Hallo CAMALIN,
    Hier weer een reactie van mij,ik geloof dat ik zo onder de indruk ben dat ik helemaal vergeet om terug te mailen na het lezen van zoveel indrukwekkende belevenissen.We hebben het er samen
    ( FRalo) elke dag wel even over, wat verandert Aylin snel en wat zit ze al stabiel.En wat een grote temperatuurverschillen daar bij jullie. Goed dat Marijn jullie kleine poppedop zo in de draagzak overal mee naar toe kan nemen.
    Nog bedankt voor het belletje op mijn verjaardag.
    Veel plezier voor jullie alle drie, groetjes en kusjes Louise

• 09 Juni 2011 - 19:51

Ilonka:

Welkom bij de gluutjes. Heb Ester meteen even gebeld en die had nog heel veel tips voor jullie. Geen marinades, maar wel heel veel m&m's (krijgt ze bij mij i.p.v. gebak) . Verder heb ik nog wel een receptje van gluutvrije soep. Grappie, heb Ester niet gebeld, geen behoefte aan. De laatste foto van jou (Carla dus) kanjers is echt schattig.

• 11 Juni 2011 - 08:30

Kapi:

Hey! al 2 dagen geen verslag.....dat is wel eventjes afkicken hoor! Zeker geen WIFI? gisteren samen met een collega al jullie foto's bekeken, hij gaat ook naar Amerika. Kon ie vast even in de stemming komen ;) als je alles achter elkaar bekijkt hebben jullie in 13 dagen wel zoveel gedaan en gezien echt leuk! Waar zitten jullie maandag met je verjaardag? Bedacht me zojuist dat er dus geen BBQ in Tiel is, nog een keer balen! haha! Misschien kunnen jullie naar zo'n Mega-shopping-mall?? Altijd leuk! Maar even over het verslag en de pics: De foto van de kikkers vind ik erg sweet! Beetje oeteldonks zelf! en van Papa met Aylin is natuurlijk ook adorable! Nu ik Aylin steeds met zo'n hippe zonnehoed zie bedenk ik me dat dat ook wel iets is voor deze zomer! haha....maar we wachten hier weer op de update dikke kus van Uncle Pim en Aunt Karo.