Dag 19: Groveland - Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 19: Groveland - Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 19: Groveland - Oakhurst

Door: camalin

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, Oakhurst

Lieve mensen,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes en e-cards voor mijn verjaardag. Nu was het aan mij om eerst door alle “verhalen” heen te lezen :-) Het is net of ik een BBQ party geef, maar dan anders. Misschien moet ik dat toch nog maar doen als we terug zijn?!

Vanochtend werden we gewekt door een huilend meisje. Tja… die luieruitslag is echt genadeloos. Toch maar even met de huisarts in Nederland gebeld in verband meet die blaren. Of ik niet toevallig aan maïzena kon komen… haha die heeft moeders natuurlijk in haar tas. En de billenpoetsdoeken, die hebben we uit het raam gegooid. Het lijkt wel ietsjes beter te gaan, nu die doekjes er niet meer aan te pas komen. Vandaag een banaantje gevoerd en dat lijkt ook wat te helpen tegen de poeperietus.

Na het ochtendritueel natuurlijk even mijn grote neef in Nederland gebeld. Hij heeft een ijsmachine gekregen en dat betekent dat hij nu flink gaat oefenen om vanille caramel fudge ijs te maken. Maar stratiatella (hoe schrijf je dat?) ijs vind Marijn ook erg lekker. Ook nog even de opa’s en oma’s gebeld, maar helaas was Den Bosch niet thuis :-(

Uiteindelijk vertrokken we pas laat van de campground, om 10:30 gingen we op weg naar het Yosemite National Park. We hadden de route gisteravond al uitgestippeld, dus dat scheelde weer wat tijd. Onze eerste stop was bij de Lower Yosemite Fall, waar we naar toe moesten wandelen. Eerst nog een heel gedoe om die camper ergens te parkeren. Daar in Yosemite zijn ze niet echt voorzien in camperparking. Bij de waterval was het geweldig. Ten eerste was hij erg hoog en ten tweede erg nat. Je kon over een houten brug wandelen en dan werd je helemaal beneveld. Ik nog even heen en weer over die brug gerend met de camera, zag er erg lachwekkend uit dus Rijn had lol. Daarna gingen we gauw weer terug, want we hadden een vol programma. We gingen naar Glacier Point, een plek waar je van grote hoogte rotsen, bergen met en zonder sneeuw en watervallen kon bewonderen. Daar het zelfde probleem met de camper. Er waren slechts 3 camperplekken en die waren natuurlijk allemaal bezet. Uiteindelijk hebben we ons “karretje” dwars over 4 normale parkeerplekken gezet. Wel aso, maar waar moesten we dat ding anders stallen. Bij Glacier Point werden we beplakt met allemaal ieniemienie vliegjes, Rijn werd er helemaal onpasselijk van :-) Verderop zagen we nog een hertje staan. Het uitzicht bij Glacier Point was ook weer adembenemend. We zagen onder andere Yosemite Fall en Half Dome, een hele beroemde rots. Er stond een man met een verrekijker op statief en daar mocht iedereen even doorheen loeren. Door de verrekijker zag je op Half Dome allemaal mensen staan en lopen. Om daar te komen schijnt het een hele lange trial te zijn, je vertrekt ’s ochtends in het donker en je komt ’s avonds in het donker weer terug. Grappig om te zien al die kleine mensjes en ook zo attent van die man. Nog wat verder rondgewandeld, Rijn maar mopperen over die beestjes en uiteindelijk terug naar onze ruim geparkeerde camper. We moesten nog een heel eind terug, waarna we via de Wawona tunnel richting Mariposa grove (bos) reden. Het was inmiddels al laat aan het worden, dus besloten we een campground in het zuiden net buiten Yosemite te zoeken en morgen Mariposa grove te bezoeken. Daar hebben ze namelijk van die mega grote Sequoia bomen en die moeten we natuurlijk gezien hebben. Daarna gaan we zo’n 5 uur rijden naar San Francisco en dan zit ons rondje erop. Morgen dus nog meer.

Tot gauw allemaal

PS Frans, we komen zondags thuis hoor. Denk zeg het maar even anders sta je vrijdag voor Frans Doedel op Schiphol :-) Fijn dat je met onze beestjes hebt geknuffeld, je moet wat hè nu Aylin er niet is :-)

• 15 Juni 2011 - 15:29

Ruud En Janny:

Hallo jullie
    Geweldig die filmpjes die wij ontvingen en ook weer schitterende verhalen en prachtige foto's.
    Echt knotsgek die man op de piano,het waren niet alleen klasieke klanken maar ook klasieke bergen.
    Maar het mooiste vonden wij kleine Fritzie die vliegles kreeg van Marijn.
    Heeft ze inmiddels haar vlieg brevet al gehaald ?
    Hopen dat het beter met Aylin gaat.Tandjes geven vaak veel ellende bij het komen en bij het gaan.
    Papa en Mama om te troosten, kusjes op te geven,hoop dat ze dan geen windje laat (ha ha).
    Feliciteer jullie beiden ook met de zes jaar samen zón leuk stel.
    Was het wel zes jaar,of waren het er vijf? in elkgeval was het 17 Juni.
    Aan het mooie boek begind nu bijna een eind te komen,maar nog steeds spannend en bijzonder mooi,we genieten er zo van.
    O en geen eekhoorntjes meer plat rijden he',ook al zijn er nog zoveel.
    Maar t'ongelukje zat dit keer in Marijns fordje wat er perongeluk over heen reed.
    Dag avonturiers geniet van de laatste dagen in big Amerika.
    Groetjes en liefs voor jullie
    Pap en Mam

• 15 Juni 2011 - 16:42

Soplip:

he mensjes!
    Wat geweldig leuk dit reisverslag. Had me daar even eerder van op de hoogte gebracht.....
    Ik heb nog niet alles gelezen maar ga dat vanavond zeker even doen!
    Nog veel jolijt de laatste dagen!!!!!

x
    S.Lip

• 15 Juni 2011 - 17:20

Het:

En nog gefeliciteerd met je birthday he Car?
    Ik had gesmst maar lees hier terug dat jullie geen mobiel mee hebben....
    Hoe heb je je verjaardag gevierd? Daar zie ik niets over terug. Een flinke borrel genomen op je 39e???

Kiss from a citrus,
    zoen van een citroen,
    Het

• 15 Juni 2011 - 17:24

Kapi:

Wat leuk die filmpjes! Flying-Fritsie is idd het leukst! Nog goed verwent op je verjaardag Car? Heb je ons smsje gekregen? We waren zelf even een weekendje weg nml dus we waren niet in de gelegenheid iets op de site te zetten! Kan niet geloven dat jullie avontuur er bijna opzit....zo snel gegaan! dikke kus!

• 16 Juni 2011 - 11:10

Ilonka:

Wat kan die kleine (Aylin natuurlijk) al goed zitten, net een klein prinsesje (op het erwtje). Ontzettend leuk je even te horen door de telefoon. Hoe was jou verjaardag verder verlopen zusje? Bye bye