Dag 22: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 22: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 22: San Francisco

Door: camalin

17 Juni 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend zijn we om 07:30 opgestaan. De grote dag was aangekomen… we gingen afscheid nemen van onze trouwe vierwieler. Uiteindelijk reden we om 09:30 weg, na de laatste nuttige spullen aan onze Duitse buurman te hebben gegeven. We besloten om niet meer langs het hotel te rijden gezien de tijd. We moesten namelijk nog wel even onze gastank bijvullen. Aardige lui daar, ze wilden alles weten over onze trip en waar we geweest waren. Daarna toch nog even alle vuilwatertanks open gezet en een extra rondje gereden zodat ze echt helemaal leeg waren. Anders liepen we het risico dat we een extra charge konden krijgen. En toen op naar Cruise America om ons campertje in te leveren. Al het servies en potten en pannen nog even ontdoen van de meters keukenrol en uitladen de handel. Aylin’s autostoeltje hebben we in het verhuurkantoortje gezet met een briefje er op “Carseat for free”. Het was niet rendabel om het stoeltje naar Nederland mee te nemen. Cruise America deed nog een korte check op de km stand, de gastank en vuilwatertank.
In totaal hebben we 3028 mile gereden, dat is 4873 kilometer!!! Wat wel jammer was is dat er helemaal niet werd gekeken naar hoe mooi schoon die was. Dat hadden we eigenlijk wel al kunnen weten, want toen we hem ophaalden was hij ook al niet zo schoon. Rijn zei steeds: “Je kunt hier van de vloer eten, er ligt genoeg.” :-)

Een Chinese taxichauffeur haalde ons op en bracht ons naar het “Pikke-wikke” (Pickwick) hotel. Dit keer hadden we een hele grote kamer, veel mooier en groter dan de 1ste nacht in het hotel. Rijn ging met z'n gat in de bureaustoel zitten en bleef met die stoel onder het bureaublad hangen. Dondert daar bijna het hele bureautje met lamp en al om. Wij natuurlijk vette lol :-) Toen gauw ons boeltje gepakt, want het was tijd om te lunchen en te shoppen. Weer een paar leuke slippertjes met veertjes gescoord èn… de iPhone4!!! Dus binnenkort even met Doortje en Wietse buurten, want die kennen alle ins en outs van dat ding. Daarna hebben we even lekker op een zonnig terras op Union Square gezeten met een biertje en een verse jus. Die had ik wel gemist, want die had ik de hele vakantie nog niet gehad en in Nederland drink ik die iedere dag, vet genieten dus. Aangezien het erg afgekoeld was gingen we terug naar het hotel om de vesten op te halen en toen was het dinnertime. Gistermiddag hadden we met de camper vlak bij Chinatown gereden en zagen we allemaal leuke restaurantjes. Daar wilden we dus graag heen. De cable cars (kabeltrammetjes) stoppen bij Chinatown, dus zijn we daar opgestapt. Echt kei leuk zo’n ding, steil omhoog, dezelfde straat als die we de eerste vakantiedag hadden gelopen. In Chinatown was niet zoveel te beleven, maar toen we even doorliepen kwamen we in de straat waar we gister doorheen waren gereden. Een heel leuk Italiaans restaurant gevonden met heerlijk eten. Aylin jatte nog een stukje pizza van mamma’s bord. Ze is zo rap tegenwoordig, je komt soms handen te kort :-) Toen moesten we nog terug door de koude wind en met een stevige pas kwamen we aan bij het hotel. Rijn weer met z'n gat in die bureaustoel, stort die stoel naar achteren. Hij lag zowat in de gordijnen. Je kon ons dus wegvegen. Nu ik dit type, rollen de tranen weer over m'n wangen van het lachen :-) De laatste spulletjes gepakt en lekker in een echt bad geweest samen met poppie en dat was weer eens iets anders dan de gootsteen, heerlijk. Nu ligt ze lekker te slapen in een echte babycrib en morgen dan gaan we op huus aan. Om 04:30 gaat de wekker en om 08:37 vliegen we terug naar Nederland.

Nog 1 reisverslag te gaan en dan sluit het boek van "Camalin op avontuur in West USA 2011" :-(

Welterusten allemaal.

xxx
Camalin

• 18 Juni 2011 - 08:24

Frans:

Nog gefeliciteerd met jullie jubileum Guus had nu nog wel een paar plaatsen over op zijn feestje las in de krant, Voor de rest een goede terugreis gewenst en tot morgen. Kus Frans

• 18 Juni 2011 - 11:43

Ilonka:

Wat een lol met Marijn en de bureaustoel, wou dat ik er bij geweest was. Had tranen met tuiten gelachen. Aylin heeft het goed gedaan om een stukkie pizza te pakken van mama, want die was wel enorm groot. Maasr ja, bijna alles is groot in Amerika. Nog een hele goede terugreis gewenst en land veilig in ons kikkerlandje. Liefs van zus, tante en schonezus (heb me vanmorgen nog gedouchd)

• 18 Juni 2011 - 21:35

Dorcy:

Whahaha had wel een foto van Rijn op de grond willen zien in z'n bureaustoel ;)
    Klinkt fantastisch gezellig weer allemaal! Ik ben van de week nog naar de modeshow van janice geweest in Amsterdam en gisteren naar Guus! Was leuk x

• 19 Juni 2011 - 08:52

Karo:

Welcome Home, nog wel op je eerste vaderdag Broer! Hoop snel een keer live dit verslag te horen! Dikke zoen Karo

• 20 Juni 2011 - 19:16

Hetty:

Oh, wat een heerlijk verhaal weer van die bureaustoel!!!! Lekker lachen....
    Helaas zit jullie reis er al weer op! ach, naar huis gaan zal je ook erg lekker vinden denk ik!
    Meteen weer aan het werk?

Ik bel van de week.....

x