Dag 2: Newark airport - Jersey City - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 2: Newark airport - Jersey City - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 2: Newark airport - Jersey City

Door: Cake

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Jersey City

Dag 2: Newark airport – New Jersey
Vandaag is de grote dag, want als het goed is staat ons campertje klaar voor vertrek. Tussen 12:30 uur en 13:30 uur worden we opgehaald bij het hotel, dus tot die tijd gaan we ons vermaken in ons zeer afgelegen hotel zonder vertier :-(. Vanochtend rond 02:00 uur werd ik wakker van een doffe klap. Toen ik opzij keek zag ik Aylin zonder blikken of blozen weer in haar bed klimmen. Niet veel later hoorde ik Aylin: "Mamma, ik durf niet meer te slapen." Klaar wakker zat ze in bed en ben ik maar naast haar gaan liggen. Het was voor haar natuurlijk 08:00 uur Nederlandse tijd en haar biologische klokje was nog niet gereset. Om Aylin haar klokje toch weer op de juiste tijd te krijgen zijn we half en half soezend tot wel 07:30 uur in bed gebleven. Wat is het toch een zoet lieverdje. Gewoon in bed blijven en af toe er even uit om naar buiten te kijken of het al licht was.
Snel zijn Rijn en ik nog even onder de douche gesprongen en zijn we daarna naar het ontbijtbuffet gegaan. Ik trof een hele aardige, maar sterk naar knoflook riekende, Amerikaan die gek op kinderen was en wafels voor ze ging bakken. Hij was verbaasd dat we 2 kinderen hadden omdat de Europeanen volgens hem slechts een half kind per gezin hebben. Hij was namelijk in Stockholm geweest en ik meen dat het daar inderdaad ook zo is.
Aylin ging dus aan een wafel, een worstje en een muffin, een lekker gezond ontbijtje voor een kleine dame :-). En Fynn zat bij gebrek aan fruit ff lekker drie boterhammen weg te knagen. Hoezo uit hun ritme? ;-). Na het ontbijt ging Fynn even een tukkie doen met pappa op de kamer en ben ik met Aylin even een wandelingetje wezen maken. Erg veel was er niet te zien, een weg zonder stoep in een ver afgelegen gebied naast het vliegveld. We hebben een paar vliegtuigen gespot en zijn toen lekker in de lobby gaan zitten. Daar zijn we samen druk geweest met het mooie stickerboek die Aylin van Sandra had gekregen. Om 12:15 uur werden we al opgepikt. De rit was volgens de chauffeur "windy" en hij zei steeds dat het zeker niet aan zijn rijstijl lag. Wij merkten er weinig van, maar om maar even bij dat "windy" te blijven, blijkt dat ons "campertje 'Four Winds" heet. Dus na een korte uitleg en schade inspectie zijn ‘De Vier Windjes’ in hun nieuwe huis getrokken :-). Wat is die mooi van binnen zeg! Eerst denk je wat een krap ding, maar na de knop slide out in te drukken is het een heerlijk ruim geval en nog beter uitgerust dan de vorige camper in 2012.
Het eerste wat ons te doen stond waren de autostoeltjes voor de kids scoren, dus gingen we op weg naar de Target. Ze hadden daar zo'n leuke winkelwagen met een kar ervoor waar kinderzitjes inzaten. Aylin en Fynn werden dus goed vastgesnoerd en op naar de stoeltjes. Naast de stoeltjes ook meteen de boodschappen ingeslagen. Marijn ging de autostoeltjes installeren, bankkussens eruit en er weer in, uit en weer in, stoeltje Aylin erin, Aylin in het stoeltje... shit alleen een heupgordel in het stoeltje. Wij samen rukken aan dat stoeltje om hem uit elkaar te halen, maar er was geen beweging in te krijgen en nu paste hij niet meer in de doos . Gelukkig doen die Amerikanen daar helemaal niet moeilijk over, dus konden we hem zo ruilen voor eentje met schoudergordeltjes.
Na de stoelendans gingen we op weg naar de campground. Het was inmiddels al 16:30, maar gelukkig was het maar een kwartiertje rijden. Onderweg hebben we onze eerste Starbucks gescoord! Al slobberend van onze koffie kwamen we aan bij het Cheesequake State Park. Op het welkomstbordje stond vermeld dat voertuigen hoger dan 11 feet niet toegestaan waren in het park. Onze camper is 12 feet hoog, maar aangezien het al laat was en er geen andere campground in de buurt was, waagden wij de gok. De bomen raakten we soms een beetje, maar het probleem bleek de tunnel onder de snelweg door te zijn; 11 feet!!! Dus ‘De Vier Windjes’ konden in hun achteruit en terug het park uit. Eerst even zoeken waar we dan terecht konden en op zo'n 3 kwartier rijden vonden we een campground in Jersey City, aankomsttijd 20:30 uur!!! Het was niet anders, maar het uitzicht onderweg op New York vol met lampjes was schitterend. De campground is de meest dure die we ooit gehad hebben, $85,- voor een nachtje..., maar dan heb je wel een uitzicht op the Empire Statebuilding en het Vrijheidsbeeld. Fynn en Aylin waren inmiddels wakker en wij gingen vlug een hapje voor die twee maken. Fynn kreeg een makkelijk avocadohapje en Aylin pizza. Alleen hadden we een probleempje want we kregen de oven niet aan! Dus dan maar dat ding in de magnetron voorzien van een pizzaknop, wat resulteerde in een slappe hap... tja die heb je wel eens :-). Ondertussen bovenin de camper twee heerlijke slaapplaatsjes voor Aylin en Fynn geregeld. Inmiddels is er in de camper verplicht een net bovenin bevestigd, dus het autonet was overbodig. Fynn ging lekker zijn tent in en Aylin in de slaapzak die bij de tent hoorden. Welterusten schatjes.
Wij gingen ook nog even aan een slappe hap om 22:45 uur en daarna de koffers uitpakken. Moe van de dag kropen wij om 01:00 uur ons mandje in.

• 15 Mei 2014 - 13:59

Fralo :

hallo camalinfy,
    Wat een verrassing om 12 uur op donderdag15 mei.
    Drie verslagen en zulke enige foto's , we hebben zitten genieten Frans en Ik.
    Het gaat daar wel super hoor. Liefs Fralo

• 16 Mei 2014 - 18:53

Ilonka:

Hebben die oudjes van Marijn nu ook hun naam afgekort, Fralo. Ha, dan ben ik Iboke. Die twee kids hebben heerlijke zitplekken, vooral die in die winkelwagen. Wat een klein winkelwagentje toch. Veel plezier verder, fijn om jullie verhalen te lezen. Doei

• 18 Mei 2014 - 22:33

Kapioli:

Wauw wat balen dat die camper niet paste! Maar jullie lieten je niet uit t veld slaan lees ik wel knap! Die winkelkar geweldig zeg wat n unit! Snel verder lezen bij verslag 3 xxxx

• 20 Mei 2014 - 22:40

Dona:

whahaha grappig slappe hap... nou een pittige start maar don t worry be happy alles is leuk op reis ;)