Dag 3: New Jersey - New Haven - East Killingly - Reisverslag uit East Killingly, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 3: New Jersey - New Haven - East Killingly - Reisverslag uit East Killingly, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 3: New Jersey - New Haven - East Killingly

Door: Cake

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, East Killingly

Om 06:45 uur vanmorgen hoorde ik Aylin roepen: "Mamma ik ben wakker!!!" Ze kroop nog even lekker bij ons in bed en om 07:15 uur zijn we met z'n drieën opgestaan. Fynn kroop ondertussen ook zijn tentje uit, dus konden we met z'n allen aan onze eerste echte dag in de camper beginnen. Rijn maakte een mooi opgemaakt bordje fruit en ik werd buiten geattendeerd door 2 Amerikaanse dames die hun spulletjes achter lieten omdat ze uitgecamperd waren. Rijn zag mij met handen vol terugkeren naar de camper. Jaja, het leek wel een vrijmarkt: Een dekbed (handig om Fynn binnen op te laten spelen), een deken (idem maar dan voor buiten), wijnglazen, insectenspray, plastic opbergbakjes, afwasmiddel (maar die bleek bud te zijn) en een Tefal koekenpannenset! Vette lol had ik en Rijn om mij :-). Voordat we vertrokken heb ik nog even wat kiekjes gemaakt van the Empire State building en het Vrijheidsbeeld. Nog even afmelden bij het kantoortje en zo gingen we beginnen aan ons rondje USA & Canada.
Onderweg scoorde wij natuurlijk weer ons vertrouwde bakkie Starbucks. We gingen op weg naar New Haven waar de Yale University zich bevindt. Tijdens onze route troffen we een tolweg waar we even $34,- konden lappen. De reden was dat we dubbele wielen hadden. De volgende keer dus maar een campertje met een setje wielen minder ;-). In New Haven konden we helaas onze camper nergens kwijt. Langs de weg bleek hij te breed en op de parkeerplaatsen was er geen plek voor zo'n bakbeest. De Amerikanen vonden hem prachtig, maar voor ons was het een behoorlijk huis aan onze benen. Zonder bezoek aan de universiteit zijn we uiteindelijk in het Gooi van New Haven gestopt en hebben daar in ons bakbeest genoten van het ouwe vertrouwde 4 weken houdbare brood met Smuckers :-). We maakten nog even een klein wandelingetje in de straat en gingen op weg naar Providence, onze eindbestemming van de dag. Het laatste stuk van de route was prachtig met allemaal bossen en heuvels. Ook Providence is schitterend, mooi groen, de bomen allemaal in bloei en allemaal leuke optrekjes. Ook de campground is prachtig zo midden in het bos en aan een meer. Rijn is even lekker met de kids naar de speeltuin gegaan en ik heb een lekker pastaatje in elkaar gedraaid. Het was prachtig weer, maar het koelde behoorlijk af. Helaas dus geen kampvuurtje vanavond, ook omdat het hier vol met Canadese muggenbeestjes (speciaal voor mamsie :-)) zit. Morgen gaan we nog even lekker van Providence genieten en de dierentuin bezoeken.

Dikke knuffel allemaal,
Camalinfy alias 'De Vier Windjes'

• 15 Mei 2014 - 09:15

Wolter:

de vier windjes in een camper, zal me een muffe vakantie worden. Leuk weer hoor jullie verhalen. Geniet lekker van jullie vakantie!

• 16 Mei 2014 - 19:03

Ilonka:

Gewoon ilonka maar. Lekker fruithapje, lief mannetje van je zus. Jammer dat je de Yale university niet kon bezoeken. Stom eigenlijk, bij die Amerikanen is alles groot, maar die parkeerplekken zijn te klein. Knuffel voor jullie allemaal

• 18 Mei 2014 - 22:41

Kapioli:

Hè broer.....zon lekker fruithapje lust je zelf zeker niet ;) ziet er wel delicious uit! Jullie zijn echt weer 4 happy campers! Ik ga nu 4 lezen!

• 20 Mei 2014 - 22:48

Dona:

damn! echt een bakbeest van een camper zeg... met 4 natte winden ;p
    rinus prachtige fruitdecoraties houd me aanbevolen als je terug bent ;)