Dag 6: Salisbury - North Conway - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 6: Salisbury - North Conway - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 6: Salisbury - North Conway

Door: Cake

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, North Conway

Vandaag zijn we de dag wat later begonnen, ofwel we hebben heerlijk uitgeslapen ;-) Na mijn rondje smart Phone (Waarbenjij.nu, WhatsApp en Facebook) stonden we om 09:00 uur naast ons bedje. De kids lagen nog heerlijk te knorren, dus konden we heerlijk rustig aan douchen, ontbijt klaar maken en de boel een beetje opruimen. Om 10:30 uur hoorde we Aylin een scheetgeluidje maken en Fynn deed dat vrolijk na vanuit zijn dichte tentje. Zo leuk hoe die kids met elkaar spelen. Rond 11:30 uur reden we weg nadat we geSkyped hadden met Landsmeer, geFaceTimed hadden met Dorcy en tigtalle pogingen hadden ondernomen om Den Bosch op de FaceTime te krijgen. We blijven proberen hoor! ;-)
We gingen op weg naar North Conway, een stadje dat ligt in de White Mountains. Het eerste stuk over de Interstate 95 met de (on)nodige tolwegen. Marijn riep op een gegeven moment: "Niet weer!!!" nadat wij de derde tolweg naderde :-(. Ze zijn daar in het oosten wel van de tolwegen en dat kenden wij nog helemaal niet. Daarna zijn we over de 16 gereden met prachtige wegen met bergmeertjes en dennenbomen en af en toe mooie huizen. Onderweg zijn we gestopt bij de Dunkin' Donuts waar we een soort tosti’s en een bagel hebben gehaald. Deze hebben we lekker buiten tegen de bosrand aan op een kleedje opgepeuzeld. Het was zulk lekker weer en in de zon was het gewoon heet!
In North Conway gingen we eerst boodschappen doen, want inmiddels was de koelkast een beetje leeg. Eerst hebben we nog even een stop gemaakt bij een "Wine & Liquor store", die echt 10 keer zo groot was als onze slijterijen. Ze hadden er zelfs 5 liter pakken Blush, maar dat vond ik wel erg overdreven. Dus liep ik met 2 lekkere flesjes Sauvignon Blanc onder mijn arm de winkel uit. Bij de Hannaford hadden ze ook weer een leuke winkelwagen in de vorm van een raceauto met stuurtjes. Het nadeel van die supermarkten hier is dat ze zo groot zijn, dat je behoorlijk veel tijd kwijt bent. Je moet alle paden af voor je spullen, omdat je gewoon niet weet waar alles staat. Voor de WC chemicaliën en het speciale RV-poeplint moesten we nog even naar de Walmart en ook daar was het weer zoeken geblazen.
Met ons campertje vol met allemaal lekkers en andere zaken gingen we naar de campground. Ik had gelezen over een hele mooie aan de Saco river. Toen we naar beneden reden zagen we dat de campground helemaal onder water stond. We reden dus vervolgens schuin omhoog waar de campgroundbewoners wonen. De mevrouw van de campground vertelde dat de campground blank stond vanwege gesmolten sneeuw vanuit de White Mountains en de hevige regenval van de afgelopen nacht. Ze vertelde dat het water heel snel wegtrok en dat wij achter haar aan konden rijden, want achterin waren wel droge plekken. Nu moeten jullie weten dat ik en water niet echt samen gaan! :-(. We reden verderop weer naar beneden waar het helemaal blank stond en daar moesten we doorheen rijden. Ik dacht dat ik een lichte hartverzakking kreeg en raakte nogal in paniek. Je gaat toch niet met je kinderen door een soort rivier rijden met je camper?! Maar de mevrouw liep met haar rubber laarzen erdoor heen en seinden dat wij achter haar aan konden rijden. Ik nog hysterischer en Rijn zei dat het allemaal wel goed kwam. Ik had de portier al in mijn handen, maar bleef zitten. Afijn, daar reden we een ietsepietsje droger stukje op en moesten stoppen bij het kantoortje. Ik stapte in de drek en zei tegen die mevrouw dat ik het alles behalve fijn vond om met mijn kinderen op een campground te staan die onder water stond en mogelijk nog verder onder water kon lopen. Ze verzekerde mij dat het water echt aan het wegtrekken was en dat er verderop droge plekken waren. Ze zei dat wij wel even met de camper door mochten rijden om te kijken of wij een goed plekje zagen. Dus wij verder met onze camper en achterin lagen op een hoger gedeelte prachtige plaatsen aan de rivier. Ik was dus gerustgesteld en Marijn ging ons plekje reserveren en ik maakte gauw een avocadohapje voor Fynn zodat hij snel naar bedje kon. Ondertussen speelden Aylin met de buurkindjes. Dit was een familie uit Québec met 2 zoontjes, 1 dochtertje en hun hondje Jylls die ieder jaar 3 dagen op deze campground stonden om inkopen te doen. De camper van onze buren bleek de hele dag in het water te hebben gestaan. Ze waren ’s ochtends vroeg vertrokken en halverwege de ochtend kwam het water. De campgroundeigenaar had geprobeerd de camper weg te halen en had er zelfs de brandweer bijgehaald. Aangezien er een slot op hun camper zat kregen ze hem niet weg en toen de buren terug kwamen van hun shopdag zagen ze hun camper in het water staan. Wat een toestand he!?
Wij hebben met zijn drietjes buiten “gepicknickt” zoals Aylin zei. Met de fireplace aan hebben we lekker tomatensoep met balletjes hamburger en een kruidenstokje gegeten. Aylin vond het geweldig al die vlammetjes, maar na haar toetje liep ze met haar schaapje naar binnen. Het was genoeg geweest voor vandaag. Wij hebben nog even buiten gezeten bij de fireplace met een lekker glaasje Sauvignon Blanc, een Bud Light en van die heerlijke caramelchocolaatjes. Hier kan ik wel aan wennen! :-)

• 20 Mei 2014 - 23:14

Dona: