Dag 7: North Conway - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 7: North Conway - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 7: North Conway

Door: Cake

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, North Conway

Het motto van vandaag: “Shop till you drop!”
Vandaag staat er een ware shoppingmarathon op het programma. In North Conway zit namelijk Settlers Green, een mega outlet shopping mall met heel veel (merk)winkels en super lage prijzen. In de staat New Hampshire betaal je namelijk geen BTW, wat een heerlijk vooruitzicht!
Om 07:30 uur stapten we met veel moeite ons warme bedje uit. We waren vergeten het keukenraampje dicht te doen en het was waterkoud in de camper. Ik ging voor het eerst deze vakantie douchen op de campground in plaats van in de camper en nam Aylin gezellig mee in haar pyjama. Ze kwebbelde de oren van mijn hoofd en ondertussen liepen we met onze slippertjes lichtelijk door de bagger. Het water was inderdaad al voor een groot gedeelte weg getrokken, maar verderop stond de boel nog onder water. Bij de douches stond een afgezaagde boomstam waar ze een gezichtje op hadden gemaakt. Aylin vond de “takkeboom” zoals ze zelf zei nogal eng en was zwaar onder de indruk. De douche was niet veel bijzonders en Aylin was in eerste instantie even in paniek toen de douche aanging. Maar ze vond het uiteindelijk heerlijk zo onder het warme water. Lekker fris en fruitig gingen we met onze capuchons op terug naar de camper, met het nadrukkelijk verzoek om met een grote boog om de “takkeboom” met het gezichtje heen te lopen. Aylin liep met haar gezichtje naar de grond aan mijn hand mee en we lieten de boom dus lekker rechts liggen.
Tijdens het ontbijt zat ik te kledderen omdat ik een lekkere dikke laag Speculoos op mijn warme bagel had gedaan. Dat druipte er natuurlijk vanaf en Aylin zei: “Mamma, jij bent een knoeieraar!” :-). Na het ontbijt gingen we op pad. Rijn dacht gewoon rechtdoor de campground af te rijden, maar dat gedeelte stond dus nog onder water. Aangezien we de bocht niet in een keer konden nemen vanaf onze sta-plek, kreeg ik weer de opdracht om te navigeren. Toen ik quasi grappig vroeg of hij dat nog steeds niet zelf kon, stapte hij uit en zei: “Doe jij het maar!” Dus ik achter het stuur en Rijn navigeerde mij uit onze plek richting het weggetje. Ik heb een stukje over de campground gereden met een big smile op mijn kop. Echt kicke om in zo’n ding te rijden! Daarna toch maar weer gewisseld, want we moesten een heuveltje op en dat vond ik nog even een ritje te ver.
Op naar de shoppingmall en als eerste zochten we de GAP outlet. Wat een heerlijke winkel! Ik denk dat we bij elkaar zo’n 2,5 uur in die winkel zijn geweest, zulke leuke spullen! Met 2 dikke tassen vol gingen we even een broodje eten, want het was inmiddels al 14:30 uur. Daarna langs de Timberland, Nike, Levis, Reebok, Adidas en de Tommy Hilfiger. Zo heerlijk gescoord, ik voelde me net Becky Bloomwood uit Shopaholic :-).
Met tassen vol reden we rond 18:00 uur richting een campground om de hoek en konden Aylin en Fynn even buiten spelen. We hebben voor het eerst Fynn zijn tent buiten gezet en in deze “box” kon hij lekker spelen en hadden wij onze handen vrij om samen te koken. We hebben dit keer lekker “normaal” gegeten; gekookte worteltjes, frietjes uit de oven (Fynn had pastaatjes) en een hamburger. Het smaakte echt goed na al die “rare” happen van de afgelopen dagen, want alle pannetjes waren schoon leeg en konden zo de kast weer in :-).
Fynn was zo moe dat hij al tuttend in slaap viel en na Jip & Janneke was ook Aylin vertrokken. Gauw nog even de vaat gedaan en voor het eerst de vloer gedweild met m’n nieuwe Swiffertje. Heerlijk fris rook het, maar schoon? Ik denk dat we er dan wel een paar pakken Swiffies tegenaan kunnen gooien.
Morgen gaan we de White Mountains in en staat het Franconia Notch State Park op het programma. Het wordt weer een heerlijke dag met mooie weer.
Tot morgen allemaal!

  • 19 Mei 2014 - 18:57

    Ilonka:

    Flink gescoord zo te zien en te lezen. Ben benieuwd, dat wordt straks thuis een echte modeshow van de vier windjes voor de familie. Je bent je hoed volgens mij al kwijt aan lieve Aylin. Wel stoer trouwens jou zo te zien achter het stuur van die enorme camper. Voor Marijn is het al gewoonte geworden om in z'on ding te rijden, dat valt al niet meer op denk ik.

  • 19 Mei 2014 - 20:54

    Hetty:

    Wat leuk weer alle verhalen te lezen! En wat stoer Car, jij achter het stuur! Je bent geen Harry nakkel!
    Veel plezier allemaal.....x Het

  • 19 Mei 2014 - 21:07

    Kapioli:

    Wauw wat is dat tentje van Fynn leuk zeg! Echt n uitkomst! En die tassen!!!! WTF!!!! Klinkt als n droomdag! Veel fun met viertjes! T ziet er allemaal fijn uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom allemaal, De Amerika koorts is nog niet gezakt en ook onze kleinste reiziger willen we bekend maken met dit virus :) Dit jaar gaan we lekker rondtoeren door Noord Oost Amerika en Zuid Canada samen met little Fritzie en onze nieuwe wereldreiziger Fynn. Lees mee met onze avonturen en jullie reacties vinden wij ontzettend leuk. Geniet! Net als wij. Groetjes, Carla, Marijn, Aylin & Fynn

Actief sinds 28 Mei 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 75107

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juni 2014

Camalinfy op avontuur in NO USA en Z Canada 2014

15 April 2012 - 07 Mei 2012

Camalin op avontuur in New York en ZW USA 2012

27 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Camalin op avontuur in West USA 2011

07 December 2009 - 22 December 2009

Cama op avontuur in Thailand 2009

Landen bezocht: