Dag 19: Toronto - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 19: Toronto - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 19: Toronto - Niagara Falls

Door: Cake

30 Mei 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag staat er een rijdagje op de planning met 's avonds vuurwerk bij de Niagara Falls. Het weer was schitterend, dus gooiden we onze fruithapjes en de raisin-cinnamon bagel naar buiten en genoten we van het zonnetje. Om 11:00 uur moesten we de campground verlaten, maar we reden uiteindelijk om 12:00 uur de poort uit.
Het eerste stuk was een wat saaie weg. Aylin wilde iets doen en toen hebben we voor het eerst de laptop gepakt en een filmpje voor haar op gezet. Pocahontas was wat te hoog gegrepen, dus switchte we om naar Shrek 2 en dat was helemaal leuk. Ik ging ondertussen met Fynn "mamma" oefenen en ja hoor, Fynn zei: "Mmmommmaa" en ikke helemaal trots op mijn knappertje. Nu nog oefenen voor Vaderdag ;)
Onderweg spotte we een bord waarop stond dat je $10.000,- boete krijgt als je 50 km boven de toegestane snelheid rijdt. Dat zijn me nou eens sancties zeg, ik zal Rijn een beetje in bedwang moeten houden :-). Toen we door Niagara-on-The-Lake reden zagen we allemaal wineries en zijn we spontaan bij eentje gestopt. We hebben er wat rond gekeken, maar het was een aardige chique bedoening en de wijntjes waren behoorlijk aan de prijs. Dus hebben we een paar leuke pictures geschoten en zijn we richting de Niagara Parkway gereden, een prachtige route langs het water, door de bossen en langs super mooie vila’s. De campground die we op het oog hadden bleek erg achteraf te liggen, tussen de industrieterreinen in en had geen WiFi. We besloten toch maar voor de KOA te gaan die zo’n 6 km verderop lag. Nou dat was helemaal perfect! Wat een gave gezellige campground met een zwembad, een springkussen, een hele grote speeltuin en WiFi! En wat ook heel handig was, de bus stopte voor de deur en binnen 20 minuten was je bij de Niagara Falls. Inchecken dus en springen maar, want Rijn, Aylin en Fynn gingen lekker naar het springkussen schuin voor de deur.
Om 20:03 uur vertrok de bus, welke ’s avonds maar 1 maal in het uur ging. Dus het was nog even haasten, maar het busje kwam zo en wij zaten er in. Fynn ging niet echt slapen in zijn wagentje, dus stond hij tegen het raam aan. In ene werd hij helemaal hyper toen de bus stopte. Hij wees met zijn vingertje en zei: “Ooohhhooohhh”. Toen we naar buiten keken zagen we een erotische winkel met poppen in lingerie. Haha, de hele bus lag in een deuk, wat een ventje :-).
We kwamen bij de Niagara Falls aan en het was al een beetje aan het schemeren, maar we konden de watervallen nog goed zien. We waren dus nog op Canadese grond en zo kon je de American Falls en de Canadian Horseshoe Falls goed zien, wat een prachtig natuurgeweld. Wel was er op bepaalde plaatsen een vieze miezer van de waterval, bah bah dat was niks voor mij. Even voor 21:00 uur was er een kleine vuurwerkshow. Wij dachten dat dat het al was, maar het bleek dat om 22:00 uur de echte vuurwerkshow was. We liepen langs de watervallen en halverwege was er een life band en daar hebben Rijn en ik even lekker gedanst. Zo genieten en de waterval werd ondertussen heel mooi verlicht. We gingen even een kijkje nemen op Clifton Hill, een straat met allemaal vertier; speelhallen en kermisachtige attracties. Het is eigenlijk een soort groot pretpark met wassen beelden, spookhuizen, enzovoort en met de neon verlichting aan leek het wel een klein soort Las Vegas. We liepen langs een mummie met rode bewegende ogen en Aylin was daar een beetje bang van. We gingen even samen plassen bij de Wendy’s en ze zei dat ze die winkel in wilde met die lampjes. Dit bleek een speelhal te zijn dus daar mocht ze best even binnen kijken. Totdat ze een pop zag die zijn hoofd van zijn romp haalde, net zo een als op de kermis in Den Bosch. Toen wilde ze niet meer en wilde weg :-) We spotte een fudge winkel waar ze verse fudge maakten. Daar moest natuurlijk even lekker gesnoept worden, wat een heerlijkheid. Gauw gingen we terug naar de watervallen voor de vuurwerkshow. Maar Aylin bleef midden op de stoep staan met haar oogjes dicht. Ze moest langs de mummie en dat ging hem alleen niet worden. Dus tilde ik haar op en met haar hoofdje in mijn nek verstopt liepen we langs de mummie die ze vervolgens haar vriend noemde :-) Het vuurwerk was al een beetje begonnen, maar we hebben het toch nog mee gepikt, het was schitterend. Aylin zei dat ze niet wilde dat het vuurwerk stopte, ze vond het zo mooi. En Fynn sliep ondertussen gewoon lekker in zijn wagentje. We liepen terug naar het busstation en toen we terug kwamen op de campground hebben we gauw de kindjes in bed gestopt en daarna ons zelf. Het was weer een hele mooie, gezellige dag.
Tot morgen allemaal!

• 03 Juni 2014 - 15:32

Janny:

Hoi genieters van het avontuurlijke vakantie leven.
    Zitten in de tuin heerlijk weer en net ons ontbijtje met een heerlijke waldcorn snee naar binnen gewerkt en die nieuwe Zeelandse kiwi, maar kan ook een Canadese geweest zijn.
    Strakst een lekker bakkie koffie een echte Senseo.
    Ja en nu genoeg onzin en even een krabbeltje voor jullie viertjes.
    Waren weer erg blij met nieuws van jullie en blijven genieten van jullie mooie avontuur , telkens weer.
    Zullen het nog gaan missen als jullie weer thuis zijn, maar aan de andere kant.
    DE foto's van de twee kleine filmsterren geweldig en omlijst met de mooie verhalen een feest.
    Wat een leuke taart voor het kleine jarige boefje en was zeker nog lekker ook?
    De bordjes ook erg leuk, zeker voor het feest van 14 Juni
    En wat nou , met dunnetjes over doen , maken er toch een knalfeest van , verheugen ons er op.
    Ja zo kunnen wij ook wel de CN Touwer beklimmen geen kunst als je als een raket naar boven word geschoten , maar wat zullen jullie een mooi uitzicht gehad hebben, en ons nog zien zwaaien?
    Ga door met jullie mooie vakantie , wij kijken weer uit naar het volgende avontuur
    Dag Sieletjes, Knuffel en dikke kus.
    Mama - Papa
    Oma - Opa

• 06 Juni 2014 - 07:02

Ilonka:

Nou, ik heb wat in te halen met lezen. Maar wat een lol heb ik gehad met het lezen van dit verhaaltje. Schitterend dat Fynn de erotiek en lingerie herkende. Alleen wel erg vroeg voor een eenjarige, wat moet dat straks worden. Heb jij hem dat geleerd Marijn? Robin zegt nu tegen mij dat hij straks een echte rokkenjager gaat worden. ( Maar dat ben jij niet toch Rijn?) Jaah, ik vind mummies ook wel een beetje eng Aylin. Zou jou mama mij dan ook optillen? Dat gaat toch niet, daar is jou tante veel te zwaar voor. Kruip ik wel bij oom Wolter in zijn armen. Wat een leuke dag hebben jullie weer beleeft. Ga gauw de volgende lezen. Xxx