Dag 20: Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 20: Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 20: Niagara Falls

Door: Cake

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag gaan we de Falls bij daglicht bewonderen en met de 'Hornblower' boot (de Canadese versie van de 'Maid of the Mist') tot bijna onder de Falls varen. Aylin was vlot aangekleed en ging alvast lekker spelen in de speeltuin. Het is echt een campground ingesteld op kinderen, met een grote speeltuin en zo'n springkussen, een zwembad, etc. echt helemaal leuk. Fynn ging ondertussen even de douchebak in, want hij had hele rode billetjes en daar mocht je niet aankomen. Zijn gatje werd dus even lekker geweekt en hopelijk is het snel weer over.
We namen de bus naar de watervallen, want we hadden gister een dagpas gekocht waar we nog steeds gebruik van konden maken. Fynn stal weer de show in de bus want ook hij is net als zijn grote zus "so adorable"!
Toen we aankwamen stond de wind richting de kade en een mega vieze koude miezer kregen we over ons heen. Vol in mijn gezicht, wat ik zo ontzettend vies vind, dus rende ik hard weg naar een beschut plekje. En Rijn? Die zat mij natuurlijk heel hard uit te lachen, grrr.
Vanaf de kant zagen we de Hornblower varen. Met mijn ervaring zojuist op de kant en het feit dat je zo dicht bij die waterval kwam en ik dan nog meer spetters in mijn gezicht zou krijgen, zag ik er vanaf. Ik en water blijven nou eenmaal een apart verhaal. Gelukkig hoefde Marijn niet alleen, want Aylin wilde wel mee. Ze vroeg waarom ik niet mee ging en na mijn uitleg zei ze: "Maar mamma, dan doe je toch gewoon je zonnebril op?!" Haha, wat is het toch een slim ding, maar deze mamma ging toch echt niet mee.
Ik ben lekker in het zonnetje gaan zitten en Fynn deed een tukkie in de wagen. Vanaf de kant probeerde ik Rijn en Aylin te spotten, maar dat was vanaf die hoogte nauwelijks te zien. Uiteindelijk zat ik met Fynn lekker in het gras te spelen en daar kwamen 2 rode regenjassen aan. Duim omhoog, want het was helemaal top. Ze waren eerst langs de American Falls gevaren en daarna voer hij door naar de Horseshoe Falls, waar je wel een regenpak kon gebruiken.
De regenpakken gingen uit en we gingen richting Clifton Hill met al haar vertier. Onderweg hebben we weer even een Starbucksje gepakt en daarna zijn we naar de Hershey winkel gelopen. Daar mochten we fudge proeven en Aylin zei daarna: "Mamma, ik wil nog een keer proeven!" Haha, nou wij ook wel, maar we dorsten niet nog een keer in de rij te gaan staan :-)
We gingen richting het reuzenrad, want Aylin had het daar al over sinds ze hem gisteravond had gezien. En tja, het is vakantie, dus hoppe ta daar gingen we met zijn vieren in het rad. Nou daar hadden we geen spijt van zeg! Wat een uitzicht, echt prachtig. Fynn zat weer met zijn gaffeltje aan het raam geplakt. Hij heeft blijkbaar iets met grote hoogte en naar buiten kijken. We dachten 1 rondje te draaien, maar we kregen echt waar voor ons geld, want we gingen wel 5 rondjes!!!
Toen was het tijd om terug naar de campground te gaan, want dan kon er nog even lekker gezwommen worden. Ik stapte een halte eerder uit bij de Fresh & Co voor wat extra boodschapjes en Rijn ging zwemmen met de kids. Toen ik de campground op liep zag ik 3 heerlijke natte koppies dobberen. Rijn had eerst Aylin in haar badpak gehesen en ze mocht bij het trapje blijven wachten. Toen hij bezig was met Fynn hoorde hij: "Pappa, ik wil eruit!" Was ze met haar zwembadjes om toch het water in gegaan, maar ze kon niet staan dus dat was wel even spannend voor haar. Gelukkig was er een meisje die haar naar de kant bracht :-).
We gingen vandaag voor het eerst de BBQ aansteken, want het weer was goddelijk. Tussen de bedrijven door een wasje gedaan en Fynnetje weer in de douchebak gezet met zijn rode billen en alvast naar bed gebracht. Na 2 tellen mopperen lag hij heerlijk te slapen. De BBQ was super lekker, met de beruchte Amerikaanse spareribs die we al vaker hadden gegeten tijdens onze campertochten. En natuurlijk een niet te versmaden artisjok, zo lekker Kapi, daar lik je je vingertjes bij af. Zo jammer dat niemand hier artisjok lust :-).
's Avonds hebben we de fireplace aangestoken. Iedereen zat buiten en het was een en al gezelligheid, ik achter de laptop en Rijn achter zijn oogleden :-). De Amerikaanse en Canadese kindertjes bleven op, maar de Hollandse kindjes... die lagen lekker op een oor ;)
Om 23:30 uur ging ons fikkie uit en hebben we binnen heerlijk gelachen om de foto's van de afgelopen dagen. Zo'n lol omdat er steeds een voet op de foto stond bij de foto's van de glass floor, haha tranen over de wangen, echt te flauw.

  • 06 Juni 2014 - 07:35

    Ilonka:

    Ha, hier is weer je (schone) zus, beetje bang dat je kapseltje overhoop zou worden gehaald door al dat water lief zusje? Wat een idee z'on vogelhuisje. Even met Wolter overleggen, hij zou hier best in de tuin passen. Zeg roodjasjes waar gaan jullie heen...... weer naar die fudgewinkel (wel goed de tandjes poetsen). En maar lekker draaien, met zijn vieren in het reuzerad. Nou dat teiltje sla ging er na z'on enerverend dagje wel in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom allemaal, De Amerika koorts is nog niet gezakt en ook onze kleinste reiziger willen we bekend maken met dit virus :) Dit jaar gaan we lekker rondtoeren door Noord Oost Amerika en Zuid Canada samen met little Fritzie en onze nieuwe wereldreiziger Fynn. Lees mee met onze avonturen en jullie reacties vinden wij ontzettend leuk. Geniet! Net als wij. Groetjes, Carla, Marijn, Aylin & Fynn

Actief sinds 28 Mei 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 75081

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juni 2014

Camalinfy op avontuur in NO USA en Z Canada 2014

15 April 2012 - 07 Mei 2012

Camalin op avontuur in New York en ZW USA 2012

27 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Camalin op avontuur in West USA 2011

07 December 2009 - 22 December 2009

Cama op avontuur in Thailand 2009

Landen bezocht: