Dag 22: Watkins Glen – Ithaca - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 22: Watkins Glen – Ithaca - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 22: Watkins Glen – Ithaca

Door: Cake

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Ithaca

Vanmorgen waren we weer in de slakkenstand en kwam Aylin bij mij in bed. Rijn kwam van de WC af en toen zei ze: “Hey, Klumpie”. Ik vette lol en de hele dag was Rijn mijn “Klumpie” :-) We moesten vandaag de proviandkasten vullen en we wilden dus graag naar het strand. Voor de zekerheid ging ik nog even bij het kantoortje van de campground vragen. De jongen achter de balie zei dat ze in Watkins Glen wel een strandje hadden, maar als je een echte mooie zwem plek zocht je in Ithaca moest zijn. Dus we stelde de TomTom in en gingen op pad. De route was echt super leuk. Wat een mooie streek en dan die dorpjes met die leuke huisjes. Het deed een beetje Western aan, echt leuk. Toen we Ithaca in reden zijn we eerst boodschappen gaan doen en gaan tanken. We waren bij de Walmart en dat is weer zo’n mega grote supermarkt. Inmiddels hebben we een beetje door hoe die winkels in elkaar zitten, dus beperkten we ons tot de foodafdeling, die niet te vergelijken is met een XXL Albert Heijn.
Daarna gingen we op pad naar het strand, alhoewel… er moest nog even gestopt worden bij de slijterij, want de wijnvoorraad was op. Ik ging dus “even” een flesje (of twee) scoren, maar aangezien die slijterijen hier zo groot zijn, ben je niet zo even klaar. Ze hebben per land de wijnen gesorteerd en dan moet je je voorstellen dat het per land ongeveer de oppervlakte heeft van 1 slijterij in Nederland. Ik trof een Blush aan uit de Keuka Lake, een van de Finger Lakes, dus die ging alvast onder de arm. En na even zoeken een lekkere Sauvingnon Blanc uit California. Met een voldane kop kwam ik de winkel uit :-)
We gingen op weg naar de beach, maar toen de TomTom aangaf dat we op de eindbestemming waren, zaten we midden in het centrum. Zonder internet kom je niet ver, dus heb ik een mevrouw aangeschoten die voorbij kwam. Superaardig ging ze mij op haar iPhone laten zien waar we moesten zijn en het was nog zo’n 20 minuten rijden door een prachtige omgeving. Nou dat klopte en 20 minuten later reden we het Taughannock State Park in. We kregen te horen dat het zwemseizoen pas op 16 juni startte, dus dat was wel balen. We besloten toch om het park in te gaan, want er was een hele grote speeltuin en we konden lekker even picknicken en relaxen op een kleedje. Het was wat kort, maar het was heerlijk. Aylin heeft een hele poos in de speeltuin gespeeld en Fynn vermaakte zich prima op het kleed. Wat zijn die overgebleven spullen van de dames uit New York toch handig, zo veel plezier van. Uiteindelijk zijn we toch even bij de waterkant gaan zitten en waar geen dode vissen dreven zijn we pootje gaan baden. Fynn in zijn romper en Aylin uiteindelijk in haar hemdje en onderbroek. Wat hebben die twee genoten zeg. Al spelend met de steentjes en Fynn die af en toe een handje met steentjes in zijn bakkesie stopte en dan kwaad werd als dat niet mocht :-) Het was half vijf en we gingen op zoek naar de campground. In tien minuutjes waren we er, alleen kregen we een wat lastig plekje. De aansluitingen zaten achter de camper en we konden niet ver genoeg bij om de afvoer aan te koppelen. Onze buurman, een super aardige man, had nog wel een langere slang en die mochten we lenen, dus het probleem was opgelost.
Klumpie ging ondertussen onze nieuwe BBQ aansteken die hij bij de Walmart voor $10,- had gekocht en even later zaten we weer te smullen van die lekkere spareribjes, worstjes en lag de artisjok lekker te garen. Aylin vroeg: “Pappa, wil jij een vuurtje voor mij maken, ik heb het zo koud!” Nou vielen de mussen van het camper dak af, maar Klumpie ging gewoon gezellig een vuurtje voor zijn kleine meid maken. Fynn was inmiddels helemaal klaar, dus die legden we alvast in zijn tentje en al snel ging ook Aylin er achterna. Het verhaal werd bij het kampvuur voorgelezen en dat vond ze geweldig. Even later zat ik met een lekker blushje en genoot ik van een artisjok die ik nog nooit eerder had geproefd. Aangezien de artisjok niet tussen de kooltjes had gelegen, omdat de BBQ daar veelste klein voor is, was hij op het rooster zo regelmatig gegaard dat ik hem tot binnen aan toe kon opeten. Ze hebben het wel eens over artisjokharten en die heb ik dus vanavond vers gegeten, boterzacht, echt heerlijk!!!
De camping was goed, de BBQ was goed, de wijn was goed, gezelschap Klumpie was goed, alleen die beestjes… grrr. We hadden al wat tor-achtige exemplaren voorbij zien komen, maar het stikte er ook van de muggen en andere vliegapparaten. Dus ik was er wel klaar mee en ging binnen zitten. Jammer van ons gezellige houtvuurtje, maar echt op mijn gemak was ik niet. Ik ging weer proberen de reisverslagen te plaatsen, maar helaas, de verbinding is hier te slecht en ik krijg er helemaal niks op geplaatst. Ondertussen liep ik met mijn campgroundgids dubbel gevouwen door de camper. Op een of andere manier kwamen er toch hele grote muggen en kleine zwarte vliegjes binnen, dus het was “pong-pong-pof-pong” en ik hoorde de kindjes draaien in hun bedjes. Sorry kids, maar deze mamma is anti insect! Inmiddels is de deur dicht en zijn die p-beestjes allemaal dood.
Morgen ga ik maar weer proberen of ik camalin.waarbenjij.nu kan opleuken ;)

  • 06 Juni 2014 - 07:59

    Ilonka:

    Hè klumpie, had je geen lange slang, zodat je die van je buurman moest lenen? Haha, wat een lol. En moest je weer drank scoren zus, tja bij z'on lekker artisjokje (lijkt mij niets, maar heb hem dan ook niet geproefd) hoort een lekker wientje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom allemaal, De Amerika koorts is nog niet gezakt en ook onze kleinste reiziger willen we bekend maken met dit virus :) Dit jaar gaan we lekker rondtoeren door Noord Oost Amerika en Zuid Canada samen met little Fritzie en onze nieuwe wereldreiziger Fynn. Lees mee met onze avonturen en jullie reacties vinden wij ontzettend leuk. Geniet! Net als wij. Groetjes, Carla, Marijn, Aylin & Fynn

Actief sinds 28 Mei 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 75099

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juni 2014

Camalinfy op avontuur in NO USA en Z Canada 2014

15 April 2012 - 07 Mei 2012

Camalin op avontuur in New York en ZW USA 2012

27 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Camalin op avontuur in West USA 2011

07 December 2009 - 22 December 2009

Cama op avontuur in Thailand 2009

Landen bezocht: