Dag 17: Lone Pine - Bridgeport - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 17: Lone Pine - Bridgeport - Reisverslag uit Bridgeport, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 17: Lone Pine - Bridgeport

Door: camalin

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Bridgeport

Wij staan nu op een campground in Bridgeport, onze tussenstop op weg naar Yosemite National Park. Een leuke plek met uitzicht over het Bridgeport meer met daarachter de bergen met sneeuw. Hier is het nog steeds een lekkere zonnige temperatuur. Wel een nadeeltje is dat 's avonds (nu dus) de muggen de camper in zoemen en dat is wat minder.

Vanochtend hebben we weer een beetje rustig aan gedaan en uiteindelijk (na het tanken, olie peilen en bandjes oppompen... ja Rijn zorgt goed voor zijn Fordje) zijn we om 10:30 vertrokken uit Lone Pine. Rond 12:00 reden we door Bishop en zagen een leuk en gezellig terras. Die was natuurlijk voor ons. Binnen was het een walhalla van brood, sandwiches en zoete broodjes en lekkers. Heel apart, want ze hadden bijvoorbeeld Hollands volkorenbrood en stroopwafels van de AH. Helaas mochten we geen foto's binnen maken, maar ook dit was indrukwekkend om tegen te komen in Amerika, waar we al 2 weken leven van het 3 weken houdbare bruine brood. We hebben lekker een volkorenbrood meegenomen en nog een of ander hartig brood en natuurlijk een sandwich en wat lekkers voor bij de koffie. Rijn had de BLT- en ik een tonijnsandwich. Heerlijk brood met zoveel beleg erop, echt pap daar kan jij niet aan tippen :-) Lekker buiten opgepeuzeld op het terras en daarna zagen we Mr. Starbucks langs de weg, dus nog even een lekkere bak koffie voor onderweg gescoord en daar gingen we weer verder. Bij Mono Lake wilde we graag even gaan kijken. Ik had bij het visitor center gevraagd hoe we moesten rijden. Aardige ranger, die mij naast de Yosemite plattegronden ook een plattegrondje mee gaf in het Nederlands voor Mono Lake. Het bleek 10 mile terug rijden te zijn en je kon er gewoon met de camper komen en een loop (rondje) rijden. Het laatste stuk van de route was onverhard, maar omdat de ranger had gezegd dat het met de camper te berijden was, gingen wij het grindpad op. De weg werd steeds smaller en de struiken schuurde tegen ons campertje aan. Rijn en ik kregen zwaar de slappe lach. Bleek dus dat we verkeerd zaten en konden we weer door het struikgewas terug.

Mono Lake is een meer met aan het zuiden tufa stenen in het water (zie de pictures). Het water is daar zo zout, dat geen vis erin kan leven. Het uitzicht leverde weer mooie ansichtkaarten op. Het was inmiddels 16:45 en we besloten nog een uurtje te rijden, zodat we morgen niet al te lang hoeven te rijden en kwamen uit in Bridgeport. Het kantoortje van de campground bleek al dicht en we hadden al een rondje gereden om te kijken waar we late check-in konden doen, toen er een man in zijn jeep naar ons zwaaide. De eigenaar Jeff, super enthousiast en behoorlijk ADHD. Maar we konden hier blijven en kregen een prachtige plekje toegewezen. Vanavond heb ik voor het eerst de wasmachine en droger uitgeprobeerd op de campground, want Rijn was door zijn onderbroeken heen en dat is natuurlijk niet zo handig. Lekker 10 keer heen en weer gelopen door muggenland :-( Nou ik ga nog even een laatste keer bij m'n drogertje kijken en dan gaan we lekker naar ons mandje.

Truste allemaal!

• 13 Juni 2011 - 09:10

Frans:

blijven mooie belevenissen allemaal jammer dat het allemaal zo vlug gaat de groeten van het vee uit Tiel en morgenvroeg maar lekker zingen met zijn tweeen doen wij ook.
    Tot vrijdag dan maar alhoewel we krijgen eerst nog een paar leuke verhalen ook uiteraard van de party denk. Kus Frans

• 13 Juni 2011 - 14:38

Dorcy:

Hey camalin! Wat een fantastische views allemaal zeg! Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik de foto's met jullie en pop er op ook erg leuk vind. Jullie stralen nog steeds dus ga zo door zou ik zeggen . Hier inmiddels de laatste dag jazz in duketown :) dikke x

• 13 Juni 2011 - 17:33

Ruud En Janny:

Hallo kanjers
    Er is er een jarig,of bijna jarig hoera hoera.
    Live Carla, al ben je mijlen ver bij ons vandaan, wij feliciterenje van harte met je 39 ste verjaardag.
    Een hele mooie en fijne dag met die grote en kleine kanjers van je.
    In gedachten zijn we bij jullie op deze dag,ook Marijn van harte gefeliciteerd met je vrouwtje en lieve kleine Aylin met jou geweldige mama.
    Heel veel liefs voor jullie allen en voor jou kleintje een grote verjaardags knuffel.
    Groetjes
    Pap en Mam

• 13 Juni 2011 - 17:45

Pajojeli:

Hai!

Wij vinden jullie foto's en verhalen super!! Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd.
    Lieve Carla, van harte gefeliciteerd (bijna) met je verjaardag!! Geniet nog even met volle teugen van de vakantie en vier een gezellig feestje met z'n drieën.

liefs van Paul-José-Jelle en Linde

• 14 Juni 2011 - 08:11

Sander:

Wat een moois weer allemaal! We zijn weer helemaal op de hoogte :-) En Car, bij deze alvast Van Harte Gefeliciteerd namens mam en mij. We wensen jullie een extra fijne dag toe.

Dikke knuffel,
    Corry en Sander xxx

• 14 Juni 2011 - 08:23

Ilonka:

Hoi reizigers, wat een mooie ansichten hebben jullie geschoten. Die tufastenen lijken wel van die druipkastelen die we op het strand maakten. Wat is een BLT (ben misschien een klein beetje blond) . Zusje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Maak er een supergezellige feestdag van en laat je maar lekker verwennen door Marijn. Hebben ze al gezongen voor je? Wij wel voor ons kleintje. Hij heeft o.a. een ijsmachine gehad( wou hij graag hebben). Nu kan hij alvast oefenen om van die bergen ijs te maken die Marijn zo lekker vindt. Welke smaak vindt hij het lekkerst, dan geef ik het even door aan Robin. Bye, bye en tot gauw alweer. Die vakantie van jullie vliegt om. Groetjes en een dikke knuffel van grote zus. P.s. ook de felicitaties van mijn twee jongens natuurlijk.

• 14 Juni 2011 - 17:09

Frans:

he Car van harte proficiat met je verjaardag maak er een mooie dag van dat zal ongetwijfeld wel lukken tot gauw maar natuurlijk niet op vrijdag Kus Frans

• 14 Juni 2011 - 17:10

Frans En Louise:

Hallo Camalin,
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd Carla, een geweldige dag gewenst, hopelijk is de E-card aangekomen.
    Op de foto's zie je Aylin elke keer groter en wijzer worden.Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst de foto's met jullie bekijk en dan pas de ansichten.
    Aylin zag ik al parmantig achter het stuur zitten en ook zo leuk aan de tafel
    Ook lees ik alle reacties natuurlijk, heb jij al een keer in de camper gereden Carla?
    Nou geniet er met volle teugen van en tot ziens.
    Groetjes en xxxxxx voor alle drie van Frans en Louise

• 14 Juni 2011 - 17:16

Dorcy:

Hey Car! Proficiat met je verjaardag! Lekker daar kan niet beter toch? Xx geniet ervan