Dag 21: Pleasanton - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 21: Pleasanton - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 21: Pleasanton - San Francisco

Door: camalin

16 Juni 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo wij hebben de sportvelden verlaten en zijn vanochtend vertrokken naar San Francisco. In Pleasanton eerst natuurlijk even een Starbucksje gescoord, want dat drinkt zo lekker weg in ons Fordje. San Francisco was ongeveer 3 kwartier rijden. Wij zouden eerst naar de campground gaan en dan gaan winkelen. Maar we hebben ons plan aangepast aangezien we de Golden Gate Bridge onderweg al zagen liggen. We moesten natuurlijk wel even over die beroemde brug heen rijden. Je krijgt meteen van die flash backs van Full House :-) Aan de overkant eerst een bammetje in het klinkje gestopt en Rijn ging even de campground bellen voor een reservering (dat bleek dus niet nodig) en om onze terugvlucht te bevestigen. Daarna gingen de lange broeken uit de kast. Jaaaahaaa… het waaide daar als een tierelier en het was een koude wind. Dus de spijkerbroeken waren niet voor niks mee. Lekker even wat rondgekeken en genoten van een mooi uitzicht zo op de brug. Er was een groep gezellige mensen die op de foto wilden, dus heb ik even een kiekje van hen gemaakt in ruil voor een family portretje. Wel lachen, staat er 1 mevrouw de foto te maken en staan er 2 dames naast die: “Goesjie… goesjie… klap, klap” staan te doen naar Aylin. Ja dan krijg je een hele leuke foto, want Aylin vind die aandacht geweldig en pappa en mamma liggen in een deuk.

Daarna zijn we naar Fishermans wharf gereden. Erheen is niet zo’n probleem, maar die camper parkeren is echt een crime. Eerst stonden we op een bus plek. Ik nog netjes even aan meneer Parkeer vragen of dat wel mocht. Helaas dat was niet de bedoeling en dus kon Aylin weer uit de draagzak in haar autostoeltje en dat was natuurlijk huilen geblazen. Uiteindelijk was het toch gelukt en stonden we op 2 auto parkeerplekken en dat betekent dus 2 keer de meter vullen ($$$) :-( Even de straat uit kwamen we al op Fishermans wharf, een plek waar veel (vis)restaurantjes, winkeltjes en ander vertier is. We konden Alcatraz, de beruchte gevangenis uit de film ‘The Rock’ en waar onder andere Al Capone heeft gezeten, zien liggen en hebben die natuurlijk op de foto gezet. Ook een Canadese pelikaan gespot. Daarna zijn we lekker wat rond gaan wandelen. Toen ik net een paar leuke slippertjes had gescoord, rook Rijn een damp. Ja hoor, het was weer raak, haar nieuwe witte broek van opa en oma zat helemaal onder de poèp. Dus op naar de camper voor de grote clean actie. Dan is het wel makkelijk hoor dat je je huis om de hoek hebt staan. Omdat het al bijna 16:00 was gingen we op weg naar de campground. Daar ging ons programma verder met koken, wassen, koffers in pakken, schoonmaken en douchen. Rijn had een maaltijd in mekaar geflanst van alle restjes die we nog hadden en dat was smikkelen geblazen. Morgen gaan we nog even de gastank bijvullen en onze koffers droppen bij het hotel en daarna nemen we afscheid van ons huisje op wielen :-( Het was een gezellige tijd.

We zijn er dus helemaal klaar voor. En morgen… shop till you drop

• 17 Juni 2011 - 09:23

Frans:

Jammer dat je het huis moet inleveren voor ons ook hoor wij gaan hem ook missen met alle bijbehorende stories maar blijf nog even vanalles genieten groetjes dikke kus Frans

• 17 Juni 2011 - 14:19

Ruud En Janny:

Hallo vacantiegangers
    Nou houden jullie de broek maar aan,want als jullie weer neer strijken op eigen grond, is het niet echt warm.
    En Aylin mag helemaal haar broekje aan houden,want ze hoeft ons geen poepje te laten ruiken, dat komt weer,moesten er wel om lachen en dat zonder "goeisjie goeisjie klap klap".
    Nog even dan is het weer knor knor leuk leuk.
    Mooie en spannende verhalen en schitterende foto's,wat hebben jullie ons hier een groot plezier mee gedaan maar nu is het boek bijna uit en het laatste hoofdstuk volgd,de reis terug naar dat kleine stukje op aarde dat Nederland heet.Lieverda wij wensen jullie een hele goede reis terug naar huis,dat alles goed mag gaan en we gaan ons vast verheugen op jullie thuiskomst.
    Heel veel liefs en een goede reis.
    Groetjes
    Pap en Mam

• 18 Juni 2011 - 08:43

Dorcy:

What An adorrable pink duo :D

• 18 Juni 2011 - 11:32

Ilonka:

Hoi, wat een lieve foto's van fritzie en haar papa en mama. Ben je aangenomen bij de marine zussie? Nog maar eventjes genieten van de states en dan op naar huis. Tot gauw!