Dag 18: Bridgeport - Groveland - Reisverslag uit Groveland, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 18: Bridgeport - Groveland - Reisverslag uit Groveland, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 18: Bridgeport - Groveland

Door: camalin

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, Groveland

HOERRRRRRRAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!
Mijn grote neef Robin is vandaag 16 jaar geworden. Gefeliciteerd man, we zullen een borrel op jou drinken, drink je gezellig mee? :-)

Aylin heeft luieruitslag. Geen gewone uitslag maar met blaren, echt verschrikkelijk. Vanochtend werd ze huilend wakker en was ze erg koud. Het was die nacht erg afgekoeld, dus dachten we dat ze het nog koud had. Dekentje omgeslagen maar het was een en al verzet. Uiteindelijk na de melk de luier verschonen en toen was het hysterie ten top, gewoon gillen. Nog eens goed gekeken en daar zag ik een grote blaar en nog twee kleinere. Aylin heeft dus vandaag bij alle luiers, ze is ook nog eens aan de poeperietus, echt ontroostbaar gehuild. En mamma… die huilde met haar mee. Hopelijk gaat het snel over.

Vandaag hebben we een lange rit naar Yosemite National Park op het programma staan. Aangezien de Tioga pass nog steeds gesloten is vanwege de sneeuw, gaan we via de Sonera pass. Dit bleek een prachtige route te zijn door met sneeuw bedekte bergen. De wegen waren erg steil met zo’n 26% in het steilste gebied. Het hoogste punt dat we hebben bereikt was bijna 9700ft. Onderweg nog even gestopt om met onze slippertjes in de sneeuw te staan. Ook zagen we een coyote oversteken, echt gaaf. Toen was het alweer lunchtijd en vonden we een leuke plek in het bos. Rijn ging lekker onze volkorenbammetjes smeren, maar die bleken achteraf zo taai en saai te zijn, het leek wel Alison brood. Zelfs Aylin had moeite om haar bammetje weg te krijgen. Toen nog even gepeuzeld aan ons chily & ham brood en die was gelukkig wel lekker, een soort pizzabrood maar dan anders.

Na de Sonera pass kwamen we uit in Sonera, waarna we door Jamestown reden. Een oud stadje met van die veranda stoepen en oude houten huisjes, een beetje westernachtig. Aangezien we hadden gelezen dat Chinese Camp, het volgende plaatsje, een half ghost en half huttendorp was, wilde we daar graag een stop maken. Dat bleek dus 10 keer niks, met slechts 1 winkeltje waar je niet echt van shoppen kon spreken en wat oude krotten, waren we daar snel uitgekeken. Het stadje scheen wel veel gebruikt te zijn als filmdecor. Ik denk dat je gewoon goed moest kijken :-) Na Chinese Camp kwamen we op de Highway 120 en die ging ook weer door het bos, weer geweldig genieten. Helaas moest een Pika (een soort eekhoorntje) het ontgelden... hij keek in de koplampen en keboem... toen was hij plat :-(

Onze campground die we op het oog hadden bleek helaas vol te zijn. Dit was eigenlijk voor het eerst dat we mis grepen. Dus een stukje terug gereden en we staan nu op een leuke plek tussen de bomen. De BBQ hebben we vanavond weer aangehad. Weer met artisjok Karo!!! Mmmmmhhhh… is zoooohh lekker. Morgen gaan we naar het Yosemite National Park, we hebben er zin an. En daarna… terug naar San Francisco.

Tot morgen allemaal!

• 16 Juni 2011 - 11:04

Ilonka:

Hoi kanjers, jullie zijn lief. Zo dat moest ik even kwijt.