Dag 4: Carmel Valley - Santa Margarita - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 4: Carmel Valley - Santa Margarita - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 4: Carmel Valley - Santa Margarita

Door: camalin

30 Mei 2011 | Verenigde Staten, Santa Margarita

Eigenlijk stond er vandaag The Pacific Highway One op het programma. Maar omdat de weg bij Big Sur was afgesloten wegen Slide Areas (aardverschuiving waarbij de weg naar beneden was gestort), ging dat feest niet door en vertrokken we vanochtend om 09:00 richting Montery, want om 10:00 vertrok de boot richting de walvissen. Het was allemaal een beetje opschieten geblazen en we waren blij dat we de boot niet hadden gemist. Gelukkig waren we niet de laatsten want uiteindelijk vertrok de boot een half uur later. Ondertussen konden we de zeeleeuwen bewonderen die lekker lagen te zonnebaden. Nadat de laatsten aan boord waren, voeren we richting zee. De schipper hield een praatje en vertelde ons de do’s en dont’s, o.a. dat het heel normaal was als je misselijk werd en dat dat erg veel voorkwam, ik voelde de bui al hangen. Affin, wij richting zee over de hoge golven naar de walvissen. Die hebben we inderdaad gespot. Je zag ze water spuiten en dan wist je dat daar een walvis was en kon je net z'n rug zien voordat hij weer onderging. Zo hebben we een uur daar gedobberd en een aantal walvissen gespot. Aylin zat lekker in de draagzak dicht tegen pappa aan met een hydrofiel over haar bol (mamma dacht dat ze haar mutsje niet bij had, bleek wel zo te zijn!) en mamma zat stilletjes in een hoekje met een spierwit gezicht. Gelukkig gingen we ook nog dolfijnen spotten (mamma inmiddels nog witter) en zo zagen we wat vinnetjes boven water uitkomen. Daarna nog even zeeotters bewonderen. Gelukkig waren we toen in wat rustiger vaarwater en kon mams weer een beetje om zich heen kijken. Een leuke mamma otter gespot met baby in haar bek, erg schattig. En daarna lekker terug naar de vaste wal. Nog even wat rondgewandeld en op een terrasje lekker een broodje gegeten en toen snel de RV in, richting het zuiden. Onderweg nog even gestopt voor wat boodschappen bij de Target. Aylin mocht in de winkelwagen, stoer met een gespje om haar middeltje. Maar wat een gave winkel, ze hadden er van alles en ook toffe schoentjes voor een prikkie. Dus een paar leuke roze instappertjes en stoere gympies gekocht voor ons kleine poppie en ook nog een verkleiner voor in het autostoeltje, want Aylin viel iedere keer met haar bolletje naar voren in slaap. Met een Starbucks to go, gingen we verder op pad en toch maar weer even stoppen, dit keer bij de kerk. Met die verkleiner bleef dat kleine bolletje naar voren rollen. Het stoeltje moest naar achteren gekanteld worden en dat betekende dat de tafel tijdens het rijden ingeklapt moest worden. En daar gingen we weer verder met een poppetje dat voorbeeldig in haar achterover geklapte stoeltje, met verkleiner, met haar duimpje in haar mondje in slaap viel. Vervolgens was het een aardig stukje rijden naar Santa Margarita, onze tussenstop richting LA, waar we een mooie campground hadden gereserveerd. Marijn had telefonisch gereserveerd op de naam Spoelstra, 3 keer gespeld, en vervolgens hing onze reservering op het prikbord op naam van Sbolsdra. Maakt niet uit, we konden terecht op onze plek tussen de bomen en daar lekker overnachten tussen de zwarte beren (niet gezien overigens).

• 02 Juni 2011 - 07:44

Janny En Ruud:

Hè avontuuriers,blij weer wat van jullie te horen.
    WE zien er toch steeds naar uit en smullen van jullie mooie verhalen,net een stuk appeltaart maar dan net iets anders.
    Hè Carla varen over de woeste baren is toch om misselijk van te worden hè .
    Maar wat een knuffeltjes die geweldige kleine diertjes in zee.
    Wij merken aan alles dat jullie enorm genieten ook Alyn vind het geweldig,als haar snaveltje maar gevuld word.
    Dag lieverds tot de volgende keer,zien er naar uit.
    Liefs en een kus voor allemaal
    Mam en pap

• 02 Juni 2011 - 16:56

Ilonka:

Die starbucks doet goede zaken met jullie.Hug voor jullie drietjes