Dag 12: Bryce Canyon - Springdale (Zion) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 12: Bryce Canyon - Springdale (Zion) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 12: Bryce Canyon - Springdale (Zion)

Door: camalin

07 Juni 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Joepieehhh… we hebben weer wifi!

We zijn vanmiddag aangekomen in Springdale, even buiten het Zion National Park.

Vanochtend, na onze bak oplos Starbucks (jahaa zuesje, die hebben we eergister in de supermarkt gescoord en smaakt goed!) hebben we een trail gemaakt door de Bryce Canyon. Erg blij dat we dat toch hebben gedaan, want het was schitterend. Mooie paden en prachtige uitzichten met naaldrotsen (hoodoos) en naaldbomen. Menig pierenprikker (nordic walkers) tegen gekomen, maar ach wij konden het wel af zonder prikkertjes op onze gympies. Ook nog een Utah prairiehondje gespot. Terug was wel een beetje zwaar, vooral voor Rijn die ons kleine vrachtje weer omhoog moest zeulen. Daarna even lekker gepicknickt bij de camper voordat we de zuidkant van Bryce Canyon gingen bewonderen. Het park is net een enorm groot bos, waarvan een groot deel afgebrand is en dat is natuurlijk erg zonde. Bij 1 scenic view zat een man piano te spelen. Hij reisde met zijn piano en hondje door Amerika om iedereen van zijn muziek te laten genieten. Best apart om pianomuziek te horen bij zo’n mooi uitzicht. Bij een ander punt zat een “klein” (Canadees :-)) vogeltje die ook graag op de foto wilde. Daarna was het tijd om te gaan, want we hadden nog een ritje van circa 2 uur te gaan richting het Zion National Park. Onderweg nog wat flauwe foto’s gemaakt en voor een prikkie wat stookhout gescoord. Je kon gewoon geld in een bakkie doen en je hout meenemen.

Voor de ingang van Zion zagen we al borden over de grootte van de auto, maar dachten dat dat voor ons karretje niet zou gelden. Bij de ingang van het park ging de ranger onze auto opmeten, meetlint erbij :-) en bleek dat we te breed waren voor de tunnel. We mochten er wel doorheen, maar dan moest de tunnel voor ons vrij gemaakt worden en daar moesten we $ 15,- voor betalen. Dat was natuurlijk wel kicken, dus meteen flappen getrokken. Erg grappig allemaal, want die tunnel werkt voor normale auto’s als volgt. De laatste auto krijgt een stukkie hout mee en als hij uit de tunnel komt geeft hij deze af, dan weten de rangers dat de tunnel leeg is. Wij moesten dus even wachten en toen mochten we gaan, door het midden van de tunnel i.v.m. onze breedte. Wel onwijs lachen hoor.
De campgrounds in het park waren helaas allemaal vol, dus net buiten het park hebben we een plekje bemachtigd op een campground met een snelstromende rivier aan een mooie rotspartij. Een gezellige plek, met schuin tegenover ons een stel Nederlanders.

En pap wat denk je… oude tijden herleven, hier is het douchen met muntjes. Kleintje kan geen uren onder de douche staan, alhoewel ik het muntje van Aylin en Rijn voor het gemak ook maar heb meegenomen en met 3 muntjes van 6 minuten per munt had ik ruim genoeg tijd om de haren te soppen, heerlijk! Toen ik terugkwam van mijn lekkere warme douche, had Rijn de fireplace aangestoken en hebben we nog even lekker buiten gezeten. En dan zo naar bed, want morgen gaan we Zion verkennen.

Groetjes allemaal!

• 08 Juni 2011 - 10:08

Frans:

Ha Camalins zo te zien gaat alles nog hardstikke goed voor ons blijft het ook erg leuk om de story dankzij een goede auteur en wifi te blijven volgen. Een ding is jammer dat je die dagteller nu terug kunt draaien. In afwachting van de volgende pictures veel plezier kus Frans

• 08 Juni 2011 - 16:55

Ruud En Janny:

Het word zo langzamerhand een prachtig boek, met spannende verhalen en ongelooflijk mooie foto's,waar wij ons over blijven verbazen.
    Wij lezen haast iedere dag een hooftstuk en dat is geweldig.
    En wat staat dat lieve kleine beertje van jullie telkens weer met een big smile op de foto's,zo ontzetend lief,ze geniet er ook werkelijk van,dat is aan alles te zien.
    Stuur die zwarte beer maar het bos in,alsdie in de buurt mocht komenen hij zoekt dan maar een van zijn soort genoten op om broodjes te gaan smeren.
    Grappig dat jullie een canadees vogeltje op de kiek hebben gezet,moet ik zien of het wel een canadeesje is.
    Lieverds het is soms te mooi om waar te zijn al die belevenissen,maar wij kijken weer met verlangen uit naar jullie volgende avontuur.

Dikke knuffel voor jullie drietjes
    Groetjes pap en mam

• 08 Juni 2011 - 20:17

Dorcy:

Hey Lieve Broer, Car & Poppie!

Dorcy was even uit de lucht want is inmiddels zelf ook op kleine mini vacance en France geweest. Ben samen met Mur haar familie in de Elzas (mothern) gaan opzoeken in het hemelvaarts weekend.Een dorp waar niks te beleven is dus Cuba herrineringen kwamen boven, heerlijk mañana mañana gedaan. Ook nog lekker een dagje geshopt in Strasbourg is 50km van Mothern..dus ons weer vermaakt. Deze week weer vollebak bij mn eigen Fritsie aan de slag gegaan :) heb m ook kookles gegeven deze week...duurt nog wel ff voor ie dat onder de knie heeft.. Maar nu over jullie! Heb net alle verhalen in zitten halen als een dolle..Grace is er niks bij...dit is veeel leuker ;) Whhaaaaaannnziinnige gave foto's ook..vooral van al die Canyons en die Cave waar jullie doorheen gemurmeld zijn. Het klinkt als een fantastische reis die relaxed verloopt en van spanning en sensatie naar flauwe grapjes...( rinus in jail etc. ) ik hou dr van en ben trots op jullie dat jullie dit ondernemen en dat het allemaal zo fantastisch verloopt! Ga zo door en geniet van elk moment, want het is voorbij voor je het weet.

ik ben inmiddels gestart met de voorbereiding voor de baby borrel van Pepeyn ( zoontje ank) die is 19 juni en gister de eerste brainstorm gehad ;) Altijd handig zo'n vriendin in de evenementen hihihi

Nou meer heb ik niet beleefd..

Hele hele heeeele dikke pakkerd voor jullie alledrie!
    xxxx

Dorcy

• 08 Juni 2011 - 20:53

Tante Karo:

Hey Camalin!

Tjee over de helft van jullie holiday alweer.....time flies!
    Als ik jullie was zou ik mooi alles in laten binden als jullie terug zijn heb je een hele mooie herinnering! Jammer dat Aylin dit later alleen maar van de foto's nog weet he....die zal wel balen....haha!! maar ja wel een goeie smoes om terug te gaan.
    Wat geinig dat systeem in de tunnel met een houtje....zou hier echt niet goed gaan volgens mij......ze toeteren al als je even te lang voor groen staat ;) Nou weltrusten, ga richting mijn mandje want morgen weer vroeg naar meneer Heineken.

Dikke zoen!

• 09 Juni 2011 - 20:01

Ilonka:

Dat cowboypakkie staat je prachtig Marijn en dat jurkje zit je gegoten Car. Gelukkig heb je Marijn niet in de jail achtergelaten, want dan had je geen chauffeur en fritziedrager meer.