Dag 11: Lake Powell (Page) - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 11: Lake Powell (Page) - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 11: Lake Powell (Page) - Bryce Canyon

Door: camalin

06 Juni 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Belangrijk!!!
Vandaag is Louise jarig, dus vanochtend moeten we een telefoon zien te scoren om haar even te feliciteren.

Na ons ontbijtje reden we aan op Bryce Canyon. Een mooie route over de Highway. Je hebt verschillende typen wegen in Amerika (net als in Nederland natuurlijk). De grote Interstates met veel rijbanen. De Highways met 1-baans en op sommige plaatsen 2-baans wegen en krinkelkronkelwegjes. De Highway van vandaag ging lekker vlot, Rijn denderde lekker door met zijn Fordje en af en toe moest daar toch nog even geroepen worden of het wat zachter mocht. Jaaha roepen, want alles klappert hier in de camper. Het gasstel, het bestek, de potten en pannen. Ik denk dat Aylin aan een gehoorapparaat moet als we terugkomen :-)

Rond de klok van 13:00 vonden we een telefoon en hebben we de jarige Jop in Nederland gebeld. Het is leuk om even een bekende stem te horen. Na de nodige felicitaties gingen we op zoek naar onze campground (inmiddels zie ik weer campground i.p.v. kampground) in het Bryce Canyon National Park. En daar hebben we een plekje gescoord op loopafstand van de canyon. En dat alles voor maar $ 15,- en dat is de goedkoopste plek tot nu toe van onze vakantie. Weliswaar geen Full Hookup, maar dat heb je in principe niet altijd nodig mits je campertje goed vol zit met water e.d. en de vuiltanks goed leeg zijn. Daarna zijn we met Fritzie gaan wandelen door het bos richting de canyon. Ook Bryce Canyon is schitterend om te zien, een landschap met allemaal naaldrotsen. Ze noemen die hoodoos en het is weer totaal anders als wat we gezien hebben. Een aantal mensen in Nederland hadden ons aanbevolen hier minimaal anderhalve dag te blijven, maar dat is denk ik niet nodig. Morgen gaan we met de camper de scenic views af en heel misschien een korte trail maken (“Hey Fritzie, are you going on a trail?” :-)). Daarna rijden we naar het Zion National Park. Ik hoop dat het daar wat warmer is, want hier giert de wind bij de canyon, maar gelukkig niet bij de camper. Ook leuk, we hebben een paar Utah prairiehondjes gespot. Die zijn zeer zeldzaam en komen slechts alleen in dit gebied voor. Morgen even kijken of ik er 1 vast kan leggen. Trouwens, bij de ingang van het park wordt gewaarschuwd voor de zwarte beer. Dus de kiet is op slot en alle belangrijke beertjes zijn binnen.

Morgen plaatsen we het verslag van vandaag, want voor $ 15,- zit er natuurlijk geen wifi bij :-(

• 09 Juni 2011 - 20:07

Ilonka:

He, niemand nog gereageerd op deze dag? Dan ben ik de eerste. Lieve Louise, hopelijk lees je dit nog, want wij (Wolter,Robin en myself) willen je alsnog feliciteren met je verjaardag. Happy birthday.