Dag 10: Lake Powell (Page) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 10: Lake Powell (Page) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 10: Lake Powell (Page)

Door: camalin

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Page

Nou de reacties waren weer enorm leuk, dus ik ga nog even door met mijn sappige details van onze USA-trip :-)

Vandaag bleven we in Lake Powell en dit was wel een keertje lekker na zulke lange ritten. Het spookt hier wel een beetje. Gisteravond sprong de verwarming plotseling aan en wij snapte het al niet dat met de airco aan de keet niet koel werd. Vanmorgen versprong Rijn z’n mobiel qua tijd iedere keer, heel erg raar! We geven mekaar de schuld dat het vast een vorm van seniliteit moet zijn of iets dergelijks :-)

Vanochtend zijn we eerst naar de Antelope Canyon gegaan. Dit was geen anti lopen actie, want we gingen te voet door een kloof wandelen. Fritzie ging lekker mee in de draagzak. Voordat we de kloof in gingen, kregen we een gedenkteken te zien van mensen die de kloof niet hadden overleeft, erg hoopgevend dus. En we mochten 4 voetstappen van een dinosaurus bewonderen! Daarna op naar de kloof. Die was wel heel erg bijzonder. Je loopt gewoon tussen zandsteen door die kloof in en op sommige plekken was het wel een beetje pielen zo met kleine Fritzie in de draagzak. Maar het was wel echt super gaaf. Wat een mooie plaatjes leverde het op, ik heb me daar een potje rot geschoten. Rijn zei net nog dat ik niet onderdeed voor die Chinees die er ook rondliep met z’n professionele camera :-) De kloof was ongeveer een uur wandelen inclusief het schieten van de foto’s. Daarna met de steile trapjes weer omhoog de hitte in. Wat was het vandaag mooi weer en heet! Aylin was zo moe geworden dat ze in de draagzak in slaap viel. We konden haar zo vanuit de draagzak op bed leggen en daar sliep ze lekker verder met haar duimpje in haar mond. Wij gingen ondertussen aan onze drie weken houdbare bammetjes. Na de lunch gingen we naar Horseshoe Bend, een rivier in de vorm van een hoefijzer omringd door zandrotsen (tja, lastig uitleggen, kijk maar even naar de foto’s). Dus poppie goed ingesmeerd en een zomers pakkie aan (Zuesje, die romper staat zo leuk!). Na het beklimmen van de kluft, merkten we al dat die zon dat tere huidje van onze Fritzie zou aantasten, dus ging de joggingbroek aan en werden haar armpjes en schouders ingepakt met een hydrofiel, ze leek de sjeik van de USA wel :-) Daarna een korte hike naar Horseshoe Bend en die was ook weer spectaculair. Je kunt het je gewoon niet voorstellen dat dit soort natuurwonderen bestaan. Even in de schaduw onder een rots bijgekomen van de klim en onze watervoorraad bijgevuld. Ook Aylin dronk gulzig uit de fles water, haha. Toen weer door de hitte terug, Frizie een paar rode wangen van heb ik jou daar door al die hitte. Bij de camper aangekomen even acclimatiseren en toen op naar de supermarkt, want we gingen inkopen doen voor de BBQ vanavond. Wat een toffe supermarkt trouwens. Ten eerste toen we binnenkwamen werden we verrast door Mr. Starbucks, joepppiiiehhhhh koffie! En ten tweede was die heel goedkoop met een Amerikaans bonuskaart die Rijn meteen even heeft aangeschaft. Op de terugweg naar de kampground nog even wat kiekjes gemaakt van Glen Canyon Dam en omgeving, ook weer mooi mooi. Toen op naar de kampground, voor onze eerste BBQ. Bij al die kampgrounds heb je meestal een eigen BBQ en vuurplaats. We hadden lekkere spareribs gekocht en een soort entrecote. Ik heb voor het eerst artisjok gemaakt, knoflooksmurrie en olijfolie erop smeren, in de folie en die in het vuur, super lekker. Verder sla erbij en we waren weer klaar. Het was een feestmaal die we hebben afgesloten met de Ben & Jerry’s bij de vuurplaats. Wat een heerlijke dag was dit weer!

Omi, je ligt nu vast nog te slapen en hier is het nog 5 juni… maar alvast gefeliciteerd met je verjaardag hè!
Knuffeltje van camalin

• 06 Juni 2011 - 16:02

Karolien:

Wat een te gekke foto's!!!! zo mooi lijkt wel nep die kloof hoe bestaat het! Ik ga weer even kopieren en plakken zometeen ;) Die artisjokken van de BBQ willen wij wel een keertje komen proeven in Tiel. I love Artisjokken. Zo naar mams verjaardag met Pim en Dorcy. Proosten jullie ook in de USA?? kus kus!

• 07 Juni 2011 - 11:19

Raymond:

Wat onwijs kickuh zeg hey! Ik heb zo'n beetje twee uur lang door de fotoos en veslagen moeten gaan (want natuurlijk ben ik natuuuuuuurlijk weer veeuls te laat :S) maar echt fantastich! Meneer Shell is daar aardiger dan hier ben ik bang hahaha ..... en SF daar gaat ik in September heen, hebbie jullie ook in zo'n trame gezeten dan...???? Vanaf nu ga ik dagelijks een blik werpen.... !!

• 07 Juni 2011 - 19:40

Ilonka:

Hoi kanjers, wat is het schitterend daar. Ik zei meteen tegen Wol dat we daar ook nog eens naar toe moeten gaan. Hij wil wel, maar niet in een camper. Meneertje wil toch nog een beetje meer luxe.
    Goh, wat kan fritzie toch lekker lachen, mis haar wel een beetje veel, ze is zo ver weg. Jullie mis ik ook wel een ietsiepietsie .......... Jippie, eindelijk goeie koffie, lekker die ouwe trouwe starbucks.
    Dikke kus van zus

• 07 Juni 2011 - 21:10

Sander:

Hey daar, ik ben weer helemaal op de hoogte. Moest even een paar dagen inhalen ;-) Wat een fantastisch mooie foto's zeg en wat een vrolijk bekkie van die kleine. Super dat ze hier later op terug kan kijken en kan zien dat ze genoten heeft!
    Dikke kus en Knuffel van mij xxx