Dag 9: Tusayan (Grand Canyon) - Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 9: Tusayan (Grand Canyon) - Page (Lake Powell) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 9: Tusayan (Grand Canyon) - Page (Lake Powell)

Door: camalin

04 Juni 2011 | Verenigde Staten, Page

Vannacht was het weer zo freezing cold, de verwarming heeft vannacht weer overuren gemaakt :-( En tja, vandaag was me een dag… waar zal ik eens beginnen?

Vandaag zijn we naar de Grand Canyon geweest en die was enorm GRAND!!! Zo overweldigend dat je het je niet voor kunt stellen dat er zoiets überhaupt bestaat. Het was net of je naar een ansichtkaart keek en dat het gewoon niet waar was dat we daar waren. Vanwege smok-perikelen mogen er op veel plaatsen in het Grand Canyon National Park geen auto’s rijden en rijden er gratis shuttlebussen. Daar zijn we dus ingestapt op de manier hop-on hop-off. Vele plaatjes geschoten, want dit zie je maar 1 keer (alhoewel Rijn iedere keer roept, hier komen we terug. Daarmee bedoelt hij de USA :-)) Onderweg kwamen we iedere keer een Granny (oma) tegen die tegen Aylin zei: “Hey Fritzie, you’re so cute. Are you going on a hike-trail?” Haha… wat zou Fritzie nou betekenen, wij kennen er 1 uit Vught en da’s een echte Fritsie. Wij hebben er maar de Amerikaanse versie van Poppie van gemaakt (googlen leverde niks op), dus in de USA is het Fritzie :-). Na onze bus ervaring hebben we een grand burrito gehaald en die was ook al zo GRAND!!! We wilde hem meenemen (to-go), maar kregen hem amper in het doosje gepropt. Wel een vette bedoening allemaal, maar weer eens wat anders dan onze 3 weken lang houdbare boterhammetjes :-). Daarna hop-on de camper weer in richting het Dessert View point van de Grand Canyon. Bij de 1 na laatste spotplaats gingen we om de beurt even kijken want poppie (Fritzie) lag te slapen. Net toen Rijn weg was werd onze camper omsingeld door Hells Angels en wat een volk is dat. Marijn moest even goed kijken naar al dat moois van motoren, want het waren geen geringe exemplaartjes. Toen op naar de laatste stop van de Grand Canyon, Dessert View. Ik ging daar even met Aylin op een steen zitten, word ik omringd door allemaal Chinezen. En maar foto’s schieten van Aylin!! Niet dat dat erg is, maar wij zouden het niet eens in ons hoofd halen om foto’s te nemen van andermans kinderen. Een Chinees vrouwtje had een foto geschoten van Aylin (met een half hoofd erop), ze draaide haar camera om en duwde die camera zowat in Aylin’s gezicht en maar lachen. Aylin trouwens ook, want die vind die aandacht allemaal erg leuk. De laatste plaatjes geschoten en toen doorgereden naar Page. Weer een supermooie route, je kunt het gewoon niet allemaal vastleggen. We wilde graag bij Lake Powell overnachten en dat is gelukt! Wat is het hier mooi zeg, zowel bergen als meren. Daar gaan we morgen eens even goed van genieten.

B.t.w. iedereen alvast bedankt voor de leuke en lieve berichtjes. Het is leuk te lezen dat jullie zo met ons meegenieten.
Karo, ik heb nog niet in de camper gereden en dat hoeft ook niet zo voor mij. Dat ding is zo groot en Rijn vind het super om te rijden. Bak je al lekker bruin onder je solletje?
Zuesje, ik zit al dagen zonder Starbucks :-) echt vet balen, een slappe automatenbak bij het tankstation kun je krijgen, bleeehh. Wanneer gaat je vliegtuig?
Frans, ik zei vandaag al tegen Rijn dat jullie eens een keertje samen moeten gaan toeren hier op de motor, spectaculair!!!

• 05 Juni 2011 - 09:06

Janny En Ruud:

Even een berichtje terug.
    Net jullie reisverslag van dag negen gelezen en de schitterende foto's van de Grand Canyon's gezien.
    Enorm wat een gevaartes,maar drie stuks waren wel heel indrukwekkend en blonken boven alles uit.
    Wij genieten dubbel van alles omdat jullie zo genieten en aan kleine Fritsie is te zien dat zij het ook reuze naar haar zin heeft, kleine schat lacht zelfs nog als de camera zowat bij haar naar binnen word gedrukt.
    Wat heb je er toch een rare Chinezen bij.
    Amerikaantjes ga verder met jullie mooie avontuur,het is elke dag feest voor ons om jullie te volgen en deel te zijn op afstand van jullie vacantie.
    Dag lief drietal,groetjes en dikke kus.
    Pap en Mam.
    P.S. Prachtig weer een tandje er bij voor Aylin,kan ze lekker van zich afbijten.

• 05 Juni 2011 - 09:08

Frans:

He Rijn prik maar een datum de motor draait al warm.
    kus Frans ook het fotomodel natuurlijk

• 05 Juni 2011 - 11:18

Karolien:

Wauw, het wordt steeds indrukwekkender de verhalen en de foto's! je kan ook lekker sappig vertellen Car in je verslagen! Ik check de site elke dag even!
    Jullie zien er zo happy uit met drietjes in de USA gewoon heerlijk om te zien. Ik wil wel een paar mooie foto's van jullie vakantie digitaal hebben gewoon voor de leuk! De foto van Aylin met papa en het zonnehoedje vind ik adorable!!! Ook leuk dat de zilveren ster mee is in de camper voor Fritsie! En ik zie mijn broertje al helemaal glunderen langs die slingerweggetjes....is erfenisje van ons pa vermoed ik! Ik zou ook niet zo happig zijn om die camper te rijden hoor. Het weertje hier blijft ook lekker, gisteren borrel@jorry gehad en tot half 2 (snachts) in de tuin gezeten heerlijk toch! Nog een weekje werken en dan heb ik ook drie weken vakantie. we hebben 2 weekendjes geboekt in Nederland lekker quality timen! nou snel weer nieuw leesvoer plaatsen he! dikke knuffel!

• 05 Juni 2011 - 11:25

Karolien:

Jeey! Je kan gewoon de foto's van deze site kopieren en plakken! Dus die met het zonnehoedje heb ik al! cool!

• 05 Juni 2011 - 15:23

Jorry :

Hey reizigers!
    Op advies van Karo eens jullie site bezocht, wat een gave tijd hebben jullie daar zeg! Knap dat jullie dit gewoon lekkerbdoen, Ben stiekem wel jaloers, haha.
    De verslagen zijn ook super verteld Carla, ga zo door, ik blijf jullie lekker volgen, kom ik ook een beetje in vakantiesferen hier!

Groetjes!

• 07 Juni 2011 - 19:53

Ilonka:

Goh Marijn, dat was wel even smullen al die motors. Een vriend van ons wil route 66 gaan rijden als zijn twee zoons oud genoeg zijn om mee te gaan. Is ook wel wat voor jou en opa Frans. Die chinezen hebben nu de mooiste foto's van hun hele reis in Amerika gemaakt. Fritzie is een waar fotomodel. Wij gaan 13 juli vliegen, mama en ik en ik heb er enorm zin in.Wij gaan Berlijn onveilig maken.......