Dag 8: Needles - Tusayan (Grand Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 8: Needles - Tusayan (Grand Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 8: Needles - Tusayan (Grand Canyon)

Door: camalin

03 Juni 2011 | Verenigde Staten, Tusayan

Na even lekker te hebben geschommeld, zijn we vanochtend om 09:00 uur vertrokken verder over Route 66 richting Oatman. Volgens de kampeigenaar een goasttown (spookstadje) waar het heel erg hard zou waaien, maar zolang we in de camper bleven zitten zou het goed komen. Best spannend dus, maar zowel onderweg als in Oatman zelf was er geen wind te bekennen, alleen maar een onwijs lekkere warme zon. Oatman viel qua spoken best mee. Er kwam wel meteen een man op ons af om een paar fotootjes van de family te schieten en weer hoorden we hoe adorable die kleine Aylin is :-) De man vertelde dat de ezels die er rond liepen hun kinderen waren. Overal zag je ze staan, op de veranda’s (er staat een ezel in de gang, haha) en midden op de weg. Met ook allemaal kleintje, die een sticker op hun voorhoofd hadden met “STOP, do not feed me anything”. Aylin vond de ezeltjes geweldig, ze kraaide als ze ze zag, een hoop lol dus. Ondertussen zag ik hoe een ezel aan een kinderwagen van een ander kindje begon te knagen. De moeder rukken aan die wagen, haha zag er zo leuk uit. Lekker even rondgestruind over de houten stoepen en toen was het weer tijd om te gaan. Met de auto gingen we door Oatman heen en de ezels kwamen gewoon op de auto af. Toen ik mijn raampje opendeed kwam daar een grote ezelskop naar binnen, dus snel het raampje weer dicht :-) Stapvoets langs de ezeltjes en daar gingen we verder over Route 66. Dit was wel een erg mooi gedeelte van Route 66 met allemaal slingerweggetjes. Rijn zat te glunderen achter het stuur en ik moest af en toe vragen of het wat zachter mocht, want die afgrond daar had ik het niet zo op. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor wat mooie plaatjes. Ook een plek waar bij de afgrond allemaal kruisjes stonden met bloemen en ik vroeg me af voor wie die waren. Ook een boom met allemaal kerstballen erin? Bij Kingman besloten we om Route 66 te verlaten en de snelweg te pakken gezien de tijd. We wilden tenslotte een beetje op tijd bij de Grand Canyon aankomen. Rijn dus plankgas over de Highway en Aylin en mamma de oogjes toe. Bij de afslag richting de Grand Canyon had Rijn de vaart er nog steeds in en met dat hij door de bocht ging donderde daar de kast open en alle troep eruit :-) In het Grand Canyon National Park moesten we nog even in de ankers, want er staken een soort mega grote herten over! Te laat voor een fotootjes, jammer. Uiteindelijk wilde we in de Grand Canyon op een kampground slapen, maar helaas zat deze vol. Dus iets voor het park staan we nu in Tusayan en gaan we zo lekker een tukkie doen. Morgen de Grand Canyon bewonderen!

• 04 Juni 2011 - 11:02

Louise:

Ha CAMALIN
    Wat een geweldige foto's, het plezier spat er vanaf. Voor het thuisfront is het ook echt meegenieten zo op waar ben jij nu.
    En wat doet Aylin het goed op zo'n grote reis!!!
    Die leuke trotse blik van Marijn op de foto met zijn twee meisjes.
    En wat een fijne slaapplaats heeft Aylin.
    Dat van die kast is wat minder, maar al het andere maakt alles goed toch.
    Ook wel fijn dat het wat warmer is nu, bij jullie, het is teslotte bijna zomer en dit is toch zomervakantie nietwaar.
    Veel liefs en xxxxx van Omi

• 05 Juni 2011 - 00:19

Frans:

Ha Camalin ziet er allemaal spectaculair uit ben jalours.Is wel bekend gezicht Rijn jou te zien achter zo'n Ford stuur. We blijven genieten van de verhalen kus voor allemaal tot gauw

• 07 Juni 2011 - 19:59

Ilonka:

Eventjes een klein krabbeltje, wat een ezels op de weg. Bye bye, tot gauw.