Dag 7: Pomona - Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 7: Pomona - Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 7: Pomona - Needles

Door: camalin

02 Juni 2011 | Verenigde Staten, Needles

Aylin had vandaag een uitslaapdag en dus vertrokken we vanmorgen om 09:30. We hadden vanochtend gedouched bij de douches van de kampground en die waren super. Geen knoppen die je ingedrukt moest houden, heerlijk!
Na een uurtje rijden maakten we een stop om boodschappen te doen en te tanken. Jaahaa… de tank was inmiddels alweer leeg en we hadden vandaag een lange route op het programma. Bij de supermarkt vandaag geen extra fruit of groente, want morgen gaan we de grens over van California naar Arizona en je mag geen fruit of groente invoeren.
Daarna zijn we doorgereden naar Joshua Tree National Park, een park die overloopt van de Coloradowoestijn in de Mojavewoenstijn. Onderweg gestopt voor veel mooie plaatjes, een cactusbos, kangarooratten en enorme grote stenen (granietmonolieten). Het leek net of iemand die stenen daar zo had neergelegd, wat natuurlijk niet kan want ze waren megagroot. Het scheen dat ze gevormd zijn door erosie door water. Je kunt je niet voorstellen dat daar vroeger water heeft gestaan. De route door het park duurde erg lang, want het was een slechts een rammelende eenbaansweg.
Daarna moesten we nog een flink eind rijden, via de Mojave dessert (woestijn) op weg naar Needles met ook nog een stuk over de Route 66. Onderweg geen kip te bekennen en daar reden we dan op een weg waar geen einde aan kwam in the middle of nowhere. We waren zelfs een beetje bang dat we er voor het donker niet uit zouden komen, dus flink gas erop. We waren blij toen we de snelweg weer zagen en terug kwamen in de bewoonde wereld. Needles lag een klein kwartiertje verder op. Onze kampground (ben er net achter dat het kampground is en niet campground) is wat kaal, maar we staan er prima. Het temperatuurverschil is enorm vergeleken met Carmel en Santa Margarita. Waar we daar de kachel opstookten, gaat nu de airco aan :-)
Morgen vroeg op naar de Grand Canyon!!!

• 07 Juni 2011 - 20:05

Ilonka:

Ik ben zo aan het genieten van jullie verhalen en foto's. Die foto van jou Car met Aylin in de kamper vindt ik echt super. Wat een smileys