Dag 14: Springdale (Zion) - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 14: Springdale (Zion) - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 14: Springdale (Zion) - Las Vegas

Door: camalin

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Tja, het verslag liet even op zich wachten… maar gisteravond rond 18:00 zijn we aangekomen in Las Vegas waarna we meteen zijn vertrokken naar the Strip, een lange straat met allemaal grote hotels, casino’s, billboards en vertier.

Vanochtend zijn we eerst op weg gegaan naar het Valley of Fire State Park. Dit is een park waar allemaal rode rotspartijen zijn alsof alles in de fik staat. Ook verschrikkelijk warm daar, maar we vonden een geschikt plekje onder een rots om te picknicken. Bammetjes gesmeerd, bekertje melk erbij en naar buiten. Ook daar liepen er kleine prairiehondjes, erg nieuwsgierig want wellicht lieten we een kruimeltje vallen. Natuurlijk niet gevoerd, want daarmee verstoor je de natuur. Nadat we in vuur en vlam hadden gestaan reden we door naar de Hooverdam. We hadden al eerder de Glenn Dam gezien, maar de Hooverdam was wel even een ietsepietsie groter. Wat een kolos zeg, erg indrukwekkend. Daarna werd het tijd om Las Vegas op te gaan zoeken en om 18:00 hadden we onze campground bij hotel Circus Circus gevonden. Een niet al te spectaculaire campground, oftewel een mega groot parkeerterrein met camperplekken. Maar we zaten wel midden in het centrum, vlak bij the Strip waar het allemaal te doen was. We hadden nog even onze twijfels of we het Fritzie wel aan konden doen om haar zo ’s avonds mee te nemen. Las Vegas is nou eenmaal een stad van de avond en dat moet je gezien hebben, dus inladen en gaan. Gelukkig zagen we onderweg nog meer slechte pappa’s en mamma’s die hetzelfde moeten hebben gedacht :-). Eerst even een lekker eettentje opgezocht, een Mexicaans restaurantje. Poppie lekker in een kinderstoeltje en haar hapje erin. Tegenwoordig is het alleen wel zo, dat als jij eet zij erg gebiologeerd raakt van alles wat je in je mond stopt. Dus haar maar een paar stukjes droge fajita en maiskorreltjes gevoerd.

Maar wat een stad zeg Las Vegas... zo saai als het er overdag bij ligt, knalt Las Vegas ’s avonds de pan uit. Veel hotels hebben een thema, welke ze in hun “voortuintje” presenteren. Zo hebben we een piratenshow gezien bij Treasure Islands. Komt er dus een waar piratenschip aanvaren door het water, echt de Efteling is er niks bij. Verderop bij The Mirage hadden ze een vuurspuwende vulkaan in hun voortuin en Bellagio had in de voortuin het Comomeer nagebouwd met een fontein, die niet in ons Tielse vijvertje past. Op de maat van de muziek (o.a. Viva Las Vegas en Frank Sinatra) spoot de fontein meters hoog en opzij, zo geweldig mooi. Komen we onderweg nog iemand tegen die een rolstoel aan het duwen was. Zegt die man: “My baby is bigger then yours.” Haha... humor! We liepen nog een stuk verder, maar het werd al laat en onze beentje waren moe dus gingen we terug op onze slippertjes naar onze gezellige camping op de parkeerplaats en lagen we om 01:00 in ons mandje te knorren.

En morgen... morgen blijven we gezellig nog een dagje in Viva Las Vegas!