Dag 5: Salisbury - Boston - Reisverslag uit Salisbury, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 5: Salisbury - Boston - Reisverslag uit Salisbury, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 5: Salisbury - Boston

Door: Cake

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salisbury

Vanmorgen waren “De Vier Windjes’ er vroeg bij, want vandaag stond Boston op het programma. Via internet hadden we gelezen dat het een uur met de trein was en het station zo’n 4 kilometer verderop lag. Om 09:00 uur zaten we in de taxi naar het station. We hadden ons laten vertellen dat we de kaartjes in de trein moesten kopen en daar profiteerden we weer fijn van Marijn zijn Defensiepas, want hij mocht gratis. Toch nog even gevraagd of dat misschien ook voor politieambtenaren gold, maar na een check in het conducteurenboekje bleek dat helaas niet het geval. Om 10:30 uur waren we in Boston en gingen we op pad naar de Duckboats. Een Duckboat is een kruising tussen een voertuig en een boot en wordt ook gebruikt in het leger. Weer korting met die Defensiepas, hij is leuk! :-). Eerst gingen we alle bezienswaardigheden zien vanaf land en daarna reed hij het water in en gingen we nog een boottochtje maken. Wij dachten lekker even een Starbucksje mee te nemen aan boord van de Duckboat, maar dat bleek achteraf alles behalve handig. Wiebelend met 2 kinderen en bekers koffie die je niet neer kon zetten, en ondertussen proberen foto’s te maken bleek een behoorlijke uitdaging :-). We zaten aan boord van de Disco Duck en onze chauffeur en gids was verkleed als een hippie en was een ontzettende blije gast. Om de zoveel tijd riep hij: "Disco Duuuuuuck" en dan moesten we met zijn allen “kwaak kwaak” roepen, echt zo blij Amerikaans. De kinderen (en wij ook natuurlijk) zaten te genieten! Het liefst hing Fynn helemaal uit het raam en Marijn moest hem stevig vasthouden.
Na ons boottochtje zijn we eerst naar een grote speeltuin gegaan die Aylin vanaf het water had gespot. Heerlijk veel glijbanen... dat blije koppie van haar was echt geweldig. We gingen op zoek naar dat leuke straatje ‘Charles street’ waar we met de Duckboat doorheen waren gereden. We hadden nog niet gelunched dus was het tijd om eerst even wat te knagen. We belandden in een leuk tentje met heerlijke broodjes en allerlei soorten taart en gebak. Omdat het behoorlijk ging regenen hebben we nog maar een extra bakkie espresso genomen met een lekker(e) punt(je) cheesecake. Het was gelukkig wat minder gaan regenen, dus pakte we ons boeltje en gingen weer op pad. We hadden al koffie leutend buiten een paraplu zien liggen die daar maar lag te liggen en aangezien wij er maar eentje bij ons hadden dacht ik: “Die is voor ons!” Dus gapte ik dat ding mee toen we weg gingen en riep naar Rijn: “Doorlopen, doorlopen!!!”, wij weer vette lol :-). We gingen op weg naar het Cheers café, jawel van de tv serie “Cheers”. Eigenlijk niet echt iets bijzonders, gewoon een café maar wel even leuk om te zien. Aylin was inmiddels een klein mopperend poppetje geworden, dus hebben we haar in de wandelwagen gezet en Fynn in de draagzak. We gingen naar dat ding met het blauw witte dakje dat Aylin vanuit de Duckboat had gezien. Dit bleek een hele mooie draaimolen te zijn waar ze een ritje in mocht maken. Ze wilde op een hele grote zebra, maar toen hij ging draaien en die zebra op en neer ging begon ze heel hard te huilen. De mevrouw van de draaimolen wilde hem al stopzetten, maar eruit wilde ze ook niet. Het ging gelukkig weer, maar ze vond het wel reuze spannend ;-). Daarna hebben we een stuk van de ‘Freedom Trail’ gelopen. Een rode lijn van 4 kilometer lang door Boston die je alle bezienswaardigheden van de stad laat zien. Onderweg in het park waren er ontzettend veel eekhorentjes te zien, zo schattig. Uiteindelijk zijn we bij Quincy Market beland, een soort overdekte markt met allemaal eettentjes en souvenirs shopjes zowel binnen als buiten. Aylin lag inmiddels heerlijk in de wandelwagen te slapen, ze was zo’n moe meisje. Ik rook in ene een hele bekende geur en toen ik naar rechts keek zag ik daar heel groot ‘Abercrombie & Fitch’ op de gevel blinken! Wij die sterk geurende winkel in, maar helaas stond er dit keer geen lekkere hunk bij de deur waar ik even mee op de foto kon :-(. Maar dat mocht de pret niet drukken en heb ik weer zo’n heerlijke hoodie gescoord, een grijze met wit zilveren letters erop. Het was al over vijven en het was tijd om een hapje te gaan eten. Ik had op internet gelezen over een restaurant met onbeschofte obers ‘Dick’s last resort’ en daar zijn we gaan eten. Er zaten allemaal mensen binnen met grote plastic slabbetjes en papieren mutsen waarop de obers gekke teksten schreven. De ober introduceerde zich zelf al met de woorden: “I’m not here to be nice!”. Dat viel achteraf allemaal wel mee, maar ze schreeuwde wel naar elkaar op een grappige manier. Er wilden bijv. 4 jongens weg gaan toen ze uitgegeten waren, schreeuwde hij: “Wat denken jullie, zomaar weggaan, het is hier geen Burger King!” Dus die jongens weer zitten :-). Marijn had een bier(tje) besteld en ik een glaasje water. Dit bleek een emmer te zijn waar we met z’n drieën van hebben geslobberd. De obers lagen helemaal in een deuk toen ze Fynn uit die grote emmer zagen drinken :-). We kregen allemaal zo’n plastic schort om en Aylin kreeg een muts op haar hoofd met de tekst ‘Help! I’m kidnapped!’ We waren voor Fynn vergeten een hapje mee te nemen, maar ze hadden hele lekkere ‘macaroni cheese’. Precies een mooie portie en Fynn vond het zo lekker dat hij nog ongeduldiger was als anders. Daarna gingen we nog even een ijsje scoren voor Aylin, want dat hadden we beloofd. Maar voordat er ijs gegeten kon worden moesten we een verschoonplekje voor Fynn zoeken en die konden we nergens vinden. Uiteindelijk hebben we hem in een hoekje op een vensterbank in Faneuil Hall verschoond want… dat ziet toch niemand! Maar dat hoorde wel iedereen, het was schreeuwen en gillen en dat echode zo lekker in dat gebouw :-). Half likkend en kledderend met het ijs liepen we terug naar het station waar we rond 19:35 uur in de trein naar Newburyport stapte. Om 21:00 uur waren we weer op de campground. Gauw hebben we de kindjes in bed gedropt en na een bakkie thee klom ik weer in het toetsenbord met hier het resultaat.
Heel veel leesplezier! xxx

• 17 Mei 2014 - 08:20

Ilonka:

Wat een leuke, maar drukke dag voor jullie, maar zo te lezen wel erg gezellig. Oma weer blij met z'on kiekje van die Canadese ganzen. Liefs van mij

• 17 Mei 2014 - 14:06

Wilma & Jo:

heey Camalinfy,

Wat leuk om weer over jullie avonturen te lezen.
    We komen er helemaal van in de vakantie-mood.
    Geniet er lekker van met zijn allen!
    Liefs, WiJo

• 17 Mei 2014 - 14:18

Louise:

Wat een enige foto's en wat een leuke avonturen, da's heerlijk meegenieten hier. wat durft Aylin al veel en Fynn geniet er ook van zo te zien. kindjes happy, ouders happy. Geniet van deze fantastische reis. Knufje voor alle windjes.

P.s. Bericht voor Ilonka, ver voordat we jullie kenden maakten wij al gebruik van naam afkortingen

• 17 Mei 2014 - 21:21

Kesselaar:

Lieve Avonturiers
    Wat waren wij vanmiddag enorm verrast en blij met jullie telefoontje en de grote en kleine kakelkip even gesproken te hebben.
    Sorry dat een berichtje van ons een beetje lang op zich liet wachten maar hier zijn we dan.
    Wat genieten wij van jullie vakantie avontuur en de mooie en leuke verhalen kijken er nu steeds naar uit en blij zijn om jullie zo te volgen op jullie vakantie door Amerika en Canada.
    Er komt nu een olifant met lange snuit en die blaast zomaar dit verhaaltje uit.
    Dag lieve scheetjes o nee het waren windjes (puff).

Liefs papa mama opa oma Janny en Ruud

• 18 Mei 2014 - 22:56

Kapioli:

Wat vreemd dat restaurant met die slabben en mutsen bizar! Was het wel lekker daarzo? Super dat Aylin uiteindelijk stoer op de zebra bleef zitten....zo jaaaa!

• 20 Mei 2014 - 23:13

Dona:

wat een plezier in de speeltuin en het maffe restaurant :) eerste week er alweer bijna om de tijd vliegt !

• 24 Mei 2014 - 22:54

Hetty:

Genieten van jullie foto's!