Dag 28: Coatesville - Clarksboro - Reisverslag uit Clarksboro, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 28: Coatesville - Clarksboro - Reisverslag uit Clarksboro, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 28: Coatesville - Clarksboro

Door: Cake

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Clarksboro

Vanmorgen waren we er vroeg bij. Zo ook een andere campground bewoner die al vroeg vertrok met zijn mega grote camperbus met aanhanger. De campground was erg smal met allemaal bochten en heuvels. Hij probeerde een bocht te maken en moest daarvoor een paar keer steken. Hij zette zijn bus in zijn achteruit en daarmee duwde hij zijn geschaarde aanhanger gewoon een stuk achteruit. Toen hij voorbij reed gebaarde we naar elkaar dat het zweet op zijn voorhoofd stond, erg grappig!
Het was ruim een uur rijden naar de Walmart onder Philadelphia. De route tot aan de snelweg was weer net als gistermiddag schitterend. Hier zou ik wel zo’n mooi houten huis willen hebben ;)
We parkeerden onze camper bij de Walmart en hebben daar gevraagd welke halte we moesten hebben. De bus verliep helemaal soepeltjes en vanaf het busstation was het zo’n 15 tot 20 minuutjes lopen naar het aquarium. Eerst gingen we even iets te eten scoren en Aylin zat lekker aan een “broodje met een worstje”. Rijn wilde vragen of ze nog iets wilde, maar zag dat ze nog een stukje brood van de hotdog had liggen en toen zei hij: “Oh je hebt nog een brommetje!” Nou, het eerste half uur zat ik natuurlijk weer te gieren van het lachen en dat brommetje houden we er natuurlijk in :-) De eerste diertjes die we gingen spotten waren de nijlpaarden en die kregen lekker wat blaadjes sla te eten. We stonden precies op de goede plek, want voor ons neus kwam er een nijlpaard met zijn poten op de rand staan en konden we hem van dichtbij bewonderen. Wat zijn die beesten groot en vooral lelijk zeg! We liepen verder, onder een tunnel door waar allemaal haaien in zwommen. Eentje had er kleintjes die gewoon aan haar vast geplakt leken te zitten. Daarna kwamen we in de aquarium winkel, waar we even lekker hebben gelachen om de rare mutsjes en maskers. In het aquarium kon je o.a. kleine haaien, zeesterren en roggen aaien. Aylin dorst het niet zo goed, maar ik vond het helemaal super. Wat zijn die roggen lekker zacht zeg! En eentje kwam er steeds met zijn vin omhoog. Boven was er een soort muziek speeltuin en Aylin en Rijn gingen helemaal los :-) Fynn vond het leuk om lekker aan de kinderwagen te staan, maar zodra je er mee reed dan liet hij zich vallen. Hij heeft trouwens zijn eerste kies gekregen, een hele grote!
We gingen een lekker ijsje scoren en daarna terug naar het busstation. Helaas hadden we geen tijd meer voor Philly en tja, soms moet je keuzes maken. We hadden zo’n 20 minuten om op het busstation te komen en dat moest wel lukken. Maar helaas, toen we aankwamen zag ik een bus wegrijden. Ik nog rennen, maar net toen ik zag dat het de onze was, reed hij toch echt weg. Zo balen, want nu moesten we een uur wachten! Daar hadden we niet zo’n zin in, dus hebben we voor maar $10,- een taxi gepakt. Een gele, hele gammele vieze taxi, met een heel raar oud slonzig mannetje erin. Hij bleek wel aardig, want toen hij ons afzette bij onze camper vroeg hij waar we vandaan kwamen en waar Nederland precies lag. Het blijkt dat heel veel Amerikanen niet goed geschoold zijn en Nederland, en zelfs Europa, kennen heel veel mensen dan ook niet.
We besloten naar de campground te rijden. In tegenstelling tot de mooie ligging van de campground van gisteren, reden we nu een industrieterrein op met allemaal vrachtwagens. Toen we de bocht om gingen werd het gelukkig beter en groener. We hadden echt mazzel, want de campground zat helemaal vol en we mochten op een soort parking staan, waar we wel elektriciteit en water hebben, maar geen afvoer. Nou ja, beter iets dan niets en gauw aankoppelen en de pizza’s in de oven.

Morgen is onze laatste dag en het idee dat we overmorgen naar huis gaan lijkt nog best wel ver weg. Aylin zei vanmorgen dat ze nog helemaal niet naar huis wilde en dat ze hier wilde blijven. En als we dan toch naar huis gaan, dat ze dan met mamma en Fynn met het vliegtuig gaat en dat pappa de camper dan naar huis moet brengen  Vanmiddag wilde ze eigenlijk nog naar Philly en vooral niet terug naar de camper. Dan weet je dat ze net als ons geniet en dat is super! Wij gaan morgen met z’n allen nog even genieten van onze laatste dag bij een lekkere grote shopping outlet met allemaal heerlijke winkels; Apple store, Abercrombie & Fitch, GAP en een kofferwinkel voor alle extra spullen die mee naar Nederland mogen :-). We hebben er zin in!!!

• 09 Juni 2014 - 12:14

Louise:

Gelukkig zijn de foto's ondertiteld, anders had ik niet gezien dat het een hippo was.
    Je kunt op de foto's ook goed zien hoe leuk jullie het hebben. Liefs (o)ma Louise

• 09 Juni 2014 - 14:04

Janny:

He scheetjes
    Zo hier komt dan het laatste briefje want jullie schitterende vakantie zit er nu bijna op.
    Vinden jullie misschien wel erg jammer , maar wat een heerlijk idee toch , nog twee daagjes en dan kan er weer vet geknuffeld worden.
    Nu maandag morgen , zit heerlijk in de tuin. straks zat er hier ook echt een bijzondere vogel , maar helaas die is gevlogen op trektocht , maar daar is het dan ook een trekvogel voor, ha ha .
    Ik zit lekker met een heel boekwerk buiten , er vielen weer vele avonturen van jullie te lezen , prachtig en werkelijk heel fijn dat wij op deze manier jullie kunnen volgen en mee genieten , zullen het nog gaan missen . Gisteren gezellig Robin zijn verjaardag gevierd , prachtig weer tot s' avonds laat met vuurtje buiten gezeten en lekker gebarbeknoeit en de lag spieren kregen ook weer een beurd .
    Dag lieverds ga er een eind aan breien , geniet van jullie laatste avontuur , ,koop wel een goeie stevige koffer , want begrijpen dat het proppen word , na het plunderen van al die spullen uit de outlet store.
    Een hele goede terug reis naar het land van maas en waal en de hema die een beetje heimwee naar Aylin begint te krijgen.
    Groetjes liefs dikke kus en tot snel.
    Mama Papa Oma Opa

• 10 Juni 2014 - 20:27

Hetty:

Wat jammer voor jullie dat de reis weer afgelopen is, maar wat een belevenissen! Geweldig!
    Maar ook lekker dat jullie thuis komen. Zaterdag gezellig verjaardagen vieren! x

• 10 Juni 2014 - 22:30

Kapioli:

Een hele goede terugreis! Ik ga nog evn terug lezen hoe het allemaal was! Dikke zoen!