Dag 8: North Conway - Twin Mountain - Reisverslag uit Twin Mountain, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 8: North Conway - Twin Mountain - Reisverslag uit Twin Mountain, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 8: North Conway - Twin Mountain

Door: Cake

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Twin Mountain

Holy Moose!!!
Met een lekkere Starbucks in de hand gingen we op weg naar het Franconia Notch State Park. De route liep via de 55 km lange Kancamagus Scenic Byway, de mooiste weg van New England. We reden door de bergen met bossen en rivieren en het weer was heerlijk zonnig met een koud windje. Op onze route zouden we langs de Sabbaday Falls rijden, een van de populairste trails in de White Mountains. Marijn scheurde er natuurlijk weer op los met zijn campertje en ja hoor, we scheurden er zo voorbij. Wij weer terug, want deze trail moest je gezien hebben. De kids gingen voor het eerst deze vakantie in de draagzak en Aylin heeft de hele weg met een big smile op Rijn zijn rug gezeten. Fynn vond het wat minder en een trappelend jongetje aan je buik is behoorlijk vermoeiend, hij is zooooo sterk! Zingen hielp, dus al zingend liepen we door het bos. Het was een trail van 0,3 mijl en dat is jawel, bijna een halve kilometer. In eerste instantie dachten we alleen een riviertje te zien en wilden al bijna terug gaan. Maar het bleek dat er verderop een hele mooie waterval was, echt prachtig. Toen we terug bij de camper waren hebben we weer van de 3 weken houdbare bammetjes "gesmuld". Het idee dat ik nog 3 weken van dat kleffe brood moet eten is echt verschrikkelijk:-).
We gingen weer op pad en overal langs de weg word je gewaarschuwd voor overstekende mooses ofwel elanden. Ik zei nog tegen Rijn dat het mij zo leuk leek om een keer zo'n moose in het wild te zien, maar dan niet overstekend natuurlijk. Rijn scheurde weer lekker door en na een bocht lag een meer en wat zagen we...2 mooses!!! Holy moose, de adrenaline door mijn lijf en keren die camper! Toen we terug kwamen bij het meer stonden ze er nog, dus hebben we snel wat foto's gemaakt en toen liepen ze het bos weer in. We moesten weer een stuk terug rijden om te keren en kwamen daarna weer langs het meer. Weer zijn we gestopt en zagen ze nu aan de overkant staan. Echt heel bijzonder! Mooses moet je nou eenmaal gespot hebben tijdens je reis door noord oost Amerika en/of Canada. Er worden zelfs allerlei moose safari's georganiseerd, maar wij hadden ze gewoon zo gespot. Onze moose safari die op het programma stond bij Moosehead Lake werd dus ter plekke geschrapt :-).
Inmiddels was het van een klein miesertje steeds harder gaan regenen en dat was balen. We zouden namelijk de Flume Gorge trail gaan lopen, een trail van 3,2 kilometer. Aangekomen regende het nog steeds behoorlijk, dus hebben we ons lekker warm aangekleed, draagzakjes aan, kindjes erin en een plu boven onze bolletjes en daar gingen we. De Flume Gorge is een smalle, meer dan 27 meter diepe, granieten kloof waar je via een houten pad en een trap doorheen loopt. De waterval die door de kloof loopt was echt super! Het was wel wat zwaar met de kids aan ons lijf, maar het was zeker de moeite waard. Alleen erg jammer van dat pokkeweer. Maar ja, je krijgt wat je toekomt hè pap?! :-)
Nat, verkleumd en voldaan keerden we terug naar de camper en moesten we nog een half uur richting de campground. We mochten zelf een plaatsje uitzoeken haha, want er stonden maar 2 campers. Dus de mooiste plek van de campground bemachtigd en gauw de verwarming aan en de pannen op het vuur. Ondertussen heb ik de wasmachines in de laundry gevuld, want we hadden geen ondergoed meer om aan te trekken ;-) Heerlijk rozig gingen de kleintjes naar bed en gingen wij even kijken naar het programma van de volgende dag. Ik ging nog even bij de droger kijken en Rijn had gevraagd of ik meteen de vuilnis weg wilde gooien. Ik met m'n zaklampje op pad, want het was pikkiedonker. De vuilcontainer zat met een ketting dicht en in ene dacht ik aan het bordje van de zwarte beren die ik in het kantoortje had zien hangen. Sta ik daar in het donker met mijn afvalzak met etenswaren! Ik kreeg het Spaans benauwd, dus ging op een draf richting laundry, deur dicht en toen weer gauw terug. De was was nog niet droog, dus Marijn was de Sjaak om straks die was op te halen, want ik dorst niet meer :-). Morgen zouden we naar Mount Washington gaan en daar met een stoomlocomotief omhoog gaan. Maar helaas was deze niet open vanwege het vroege seizoen. Volgens onze planning zouden we daarna naar het Arcadia park gaan. Maar omdat we die tip hadden gehad van die Amerikaanse mevrouw in het vliegtuig, werd deze dus nog heel even overwogen maar uiteindelijk toch geschrapt. De moose safari was al eerder vandaag geschrapt, dus bleef Québec over. Dat wordt morgen dus vroeg opstaan, want dit ritje duurt zo'n 4,5 uur, de langste rit tot nu toe. De verwarming ging uit en hopelijk blijft het een beetje behaaglijk vannacht, anders moet ik mijn bedje uit om em weer aan te zetten!
Truste allemaal!

• 21 Mei 2014 - 10:50

Ilonka:

Aparte beesten die mooses. Zijn ze zo schichtig dat je ze zo moeilijk kan spotten of moet je voor ze oppassen omdat ze agressief kunnen zijn? Geniet nog maar even van die bammetjes, want als je ze niet meer eet, dan ben je al thuis ( of onderweg naar huis) zussie. Veel plezier in Québec.

• 23 Mei 2014 - 11:06

Dona:

Wow vette workout rinus met aylin op je rug door zo'n park! echt gave picas jaloers zusje hiero :)

• 08 Juni 2014 - 09:27

KAPIOLI:

Wat n leuke foto van de boskabouters!