Dag 13: St-Mathieu-de-Beloeil - Saint-Philippe - Reisverslag uit Saint-Philippe, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 13: St-Mathieu-de-Beloeil - Saint-Philippe - Reisverslag uit Saint-Philippe, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 13: St-Mathieu-de-Beloeil - Saint-Philippe

Door: Cake

24 Mei 2014 | Canada, Saint-Philippe

Grrr... 08:00 uur vanmorgen, dat bed ligt ook zo ontzettend lekker!
We gingen vandaag op pad naar Montréal waar we onze camper dus konden parkeren bij de universiteit en vandaar met de metro naar het centrum konden. Het was een heerlijke grote parkeerplaats zonder zo'n "pfffiet pfffiet" mannetje. Bij het station was het even zoeken en stonden we in de rij bij de buskaartjes in plaats van de metrokaartjes. Dus een loketje verder stond een aardige meneer die de mensen begeleidde omdat de metro dit weekend niet reed en we met de bus moesten. Deze meneer kende Nederland wel want hij was gek op voetbal en van Persie, nou die kennen wij als voetballeekjes ook nog net :-) De bus bracht ons naar een centraal metropunt van waar uit we naar Vieux Montréal gingen, het oude centrum van Montréal. Best een gezellig plekje maar niet te vergelijken met het oude centrum van Québec, wat zoveel meer warmte uitstraalde. We gingen lekker lunchen bij een restaurantje met een oude bierbrouwerij erin. Heerlijk met onze toetjes in de zon gezeten en met een glaasje wijn en bier hebben we flammekueche gegeten, een soort hele dunne pizza.
Na deze behoorlijke lunch (ploffie vol) gingen we te voet naar de Notre Dame. Je zou zeggen dat deze alleen in Parijs staat, maar hier in Canada staan ze overal. Voor deze Montréalse versie moesten we betalen, dus besloten we dan maar naar onze heilige Starbucks te gaan voor een extra lekker bakkie leut. We gingen verder wandelend op naar het park, via Chinatown en kwamen uit op een leuk plein. Aylin kreeg een lekkere likker en dat ding smolt sneller dan ze kon eten, smeerding... bleh :-) Schuin aan de overkant hadden ze een fontein met allemaal waterpunten vanuit de grond; dan gingen de stralen weer hoog, dan laag en soms waren ze weg. We besloten er langs te lopen, maar er waren ook kinderen die lekker aan het spelen waren en sommigen waren helemaal doorweekt. Aylin vroeg of ze ook mocht... twijfel twijfel, maar ach we hadden een droge set kleren mee, dus daar ging ze in haar hemdje met opgestroopte broek. Haar gezichtje verrukt en zo blij als een kind. Wat hebben wij en alle andere mensen bij de fontein van haar genoten. Eerst heel voorzichtig en steeds natter en wilder. Op een gegeven moment wilde ik een foto van haar maken toen ze tussen 2 stralen in stond en zei dat ze even stil moest staan. Waren die stralen in ene weer weg. Ze bleef heel geduldig staan en toen in ene kwam er een mega grote straal, vol in haar gezichtje! Geschrokken en helemaal doorweekt rende ze naar Marijn en ik stond te schuddebuiken van het lachen :-) Eigenlijk hadden we het wel gezien daar in Montréal en gingen we terug met een bomvolle bus naar onze camper. We gingen op weg naar de campground in Saint-Philippe, een kleine knusse campground. Ik ging alvast met Aylin naar de speeltuin en Rijn ging met Fynn even geld pinnen. In de speeltuin zat een meisje met het down syndroom op de schommel. Ze kon niet praten en Aylin riep: "Mamma, dat meisje praat net zoals Fynn!" Zie dan je bijna kleuter maar eens uit te leggen wat een kindje met het down syndroom is ;) Alles verliep vandaag wat anders dan gepland en nadat we Fynn gauw een avocadootje met banaan in zijn klinkje hadden gestopt en in bed hadden gelegd, zaten we met z'n drietjes aan de soep met geroosterd brood en salade. Aylin was verrukt van de verlichte palmboom in de voortuin van de overburen. Het was weer smullen, maar Marijn vond mijn salade maar stinken met dat "kattenvoer". Ik had er namelijk lekker tonijn door gedaan uit een zakje en dat kon zijn neusje niet helemaal waarderen :-) Gauw ging ons kleine poppetje ook naar bed en waren wij na het uitzoeken van de campground en route voor morgen ook wel klaar.
De reisverslagen moesten nog maar even een dagje wachten ;)

• 26 Mei 2014 - 10:13

Dona:

Helemaal in love op de foto met aylin en haar hoed :) en heerlijk die waterpret bij de fontein. die flamkuche ziet er trouwens ook verrukelijk uit mmmmm benieuwd naar de rest van de stories :)

• 26 Mei 2014 - 10:18

Sandra:

he aylin,
    heb je lekker gespeeld in het water? lekker springen tussen de sproeiers door!
    wat een leuk hoedje heb je zeg:)) vind schaap het ook leuk op vakantie??
    dana vind jou foto's erg leuk. maar ze vind het ook wel weer erg fijn als je weer thuis bent want dan kan ze met jou spelen.
    veel plezier nog op vakantie meisje! geef je fynn een dikke knuffel van ons!
    groetjes aan papa en mama

xx sandra en een mega knuffel van dana

• 27 Mei 2014 - 09:41

Ilonka:

Wat gigantisch die flammkuche. Ik weet dat ze heerlijk zijn, want heb ze vaak in Duitsland gegeten. Ben het met Dana eens, Aylins foto's zijn heel erg leuk, echt een schatje. Maar dat laatste weten we natuurlijk al. Nog lekker onder de palmboom gezeten? Haha

• 08 Juni 2014 - 12:30

Kapioli:

He, wat leuk zeg dat kliederen met water in de fontein! Ook de ijsco is vet smullen....en dan die enorme pizza's....heerlijk zeg.