Dag 18: Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 18: Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 18: Toronto

Door: Cake

29 Mei 2014 | Canada, Toronto

Vandaag gaan we Toronto in en naar de CN Tower!
Aylin was reuze benieuwd naar de "Toren" en wilde eigenlijk niet met de trein, want ze wilde naar de toren! Haha, lekker ding :-) Het bleek heel makkelijk om in Toronto te komen, want we konden ons campertje kwijt bij het station en vanaf daar was het een half uurtje met de trein. Het eerste parkeerterrein zat rammetje vol, dus reden we naar het volgende parkeerterrein. Dat zag er ook niet zo veelbelovend uit, maar achter in de hoek waren nog een paar vrije plekken en we parkeerden onze camper asociaal breed in de hoek, zodat we zeker wisten dat we er straks nog uit konden.
Met de trein ging het helemaal voorspoedig en we stapten op Union station uit. We hadden in onze Capitool een korte route gevonden die we zouden lopen, maar op weg moest er natuurlijk eerst gestopt worden voor een lekker Starbucksje. Toronto is echt helemaal ons stadje, want op iedere hoek vind je er wel eentje :-) We besloten het begin van de route over te slaan en maar meteen die mega hoge CN Tower in te gaan. Eerst moesten we door een soort security. Rijn en Aylin gingen door een soort scanapparaat waar alleen maar wat "pufjes" werden gelaten en die waren niet van Rijn en Aylin (zeiden ze :-)). Aylin dorst eerst niet, maar het ging helemaal goed. Ik moest met de kinderwagen door een zij ingang en de tas moest open en dat was het. Erg vreemd allemaal. Na een korte fotoshoot bij een mini CN Tower, bracht de lift ons in slechts 1 minuut omhoog, naar een hoogte van 342 meter. De toren is in totaal 553 meter hoog en heeft een glazen vloer. Nadat we binnen van het uitzicht hadden genoten, gingen we die glazen vloer bewonderen. We zijn er natuurlijk op gaan staan en Aylin en Fynn hebben er ook even lekker op gededdeld. Fynn vond het helemaal leuk om zo naar beneden te kijken en was kwaad toen hij er af geplukt werd :-). We gingen nog even buiten kijken en na het laatste rondje toren zijn we weer ‘roetsj’ naar beneden gegaan. Aylin wilde niet weg uit de toren, maar ja aan alle leuke dingen komt een eind :-( We gingen onze route verder volgen en kwamen bij de eindbestemming, de haven. We zagen een heerlijk terras aan het water bij een leuke tent die het Amsterdam BrewHouse heette. Er zat een bierbrouwerij in en je kon daar 4 verschillende proeverijtjes doen. Rijn ging dat natuurlijk uitproberen en de biertjes werden op zijn voorbedrukte placemat gezet zodat hij kon zien welk biertje hij aan het proeven was. Eén biertje was een soort frambozenbiertje en dat vond hij niet zo. Dus offerde ik mijzelf maar op om naast mijn belletje wijn ook nog een lekker biertje weg te tikken :-) Het terras keek uit over het Toronto Island Park waar zich een vliegveldje bevond. Je kon de vliegtuigen zien opstijgen en landen en Fynn wees met zijn vingertje naar de vliegtuigen en riep dan “ooooooooh”, zo grappig :-)
Nadat we helemaal voldaan waren van zon, alcohol en hapjes gingen we op weg naar Queen Street waar winkeltjes en terrasjes waren. We kwamen langs een soort houten kunstwerk-baan-ding, waar Aylin en Fynn even lekker op hebben gespeeld en gegleden. Op Queen Street vonden we het niet zo, want we waren natuurlijk al behoorlijk verwend door dat heerlijke terras aan de haven, dus liepen we door naar Younge Street. Dit was meer een uitgaansgebied met straatmuzikanten en concertjes. We zijn neergeploft bij The 3 Brewers, van dezelfde keten waar we in Montreal hadden geluncht met de flammekueche. Heerlijk uiensoepje, snackjes en patatjes gegeten en toen zijn we gauw terug gegaan met de trein. We waren te laat om nog in te checken bij dezelfde campground in het Glen Rouge park, maar we troffen nog iemand bij de ingang en we konden morgen wel betalen. Toen we in het donker de campground op reden spotte we een wasbeertje op de prullenbak. Hij was lekker zijn buikje aan het vullen, maar van de koplampen moest hij niks weten, dus ging hij er vandoor. Wel schattig om te zien.
We hadden geen internet en waren gaar van deze leuke dag, dus op naar ons bedje.

• 02 Juni 2014 - 20:06

Ilonka:

Hè, wat een lollig mutsje hebben jullie gespot, moesten jullie daar nou helemaal voor naar Toronto? Haha. Wel een hoog torentje en zo snel omhoog met de lift. Dikke kus van zus