Dag 24: Trout Run - Elizabethtown - Reisverslag uit Elizabethtown, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 24: Trout Run - Elizabethtown - Reisverslag uit Elizabethtown, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 24: Trout Run - Elizabethtown

Door: Cake

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Elizabethtown

Yes, daar zijn we weer!!!
We hebben het probleem gevonden met waarbenjij.nu! Ik probeerde vanavond weer de verslagen te uploaden, maar zag al meteen dat de site niet goed werkte. Dit was vreemd, want we hadden een mega goede internetverbinding. Rijn bedacht dat het misschien wel aan de browser kon liggen en toen hebben we de Internet Explorer geïnstalleerd in plaats van Mozilla Firefox. En ja hoor, hij doet het!
Hier dus een heel blij meisje ;)

Vanmorgen reden we al om 09:50 uur van de campground af en gingen we op weg naar Hershey of Elizabethtown. Dit hing af van hoe snel we zouden gaan en er voldoende tijd zou zijn om de Hershey chocolade fabriek te bezoeken. Fynn ging weer even een lekkere powernap doen en Aylin en ik hebben samen het prinsessenspel gespeeld, gekleurd en in het Sandra stickerboek geplakt. Zo ging het eerste uur heel vlot voorbij en spotte we het groene logo van de Starbucks. Het was inmiddels wel tijd voor een lekker bakkie en met onze caramel machiato’s, steamed milk voor Aylin en lekkers gingen we buiten op het terras in het zonnetje zitten. We moesten ook nog wat boodschapjes doen, dus reden we nog “even” langs de supermarkt. Eigenlijk wilde we daarna nog een uurtje rijden, maar Fynn had eigenlijk wel zin in een boterhammetje. Dus eerst maar wat knagen en toen zat zijn broekie weer vol. Rijn ging dat poepholletje even schrobben en Aylin en ik gingen even bij een winkel verderop kijken voor een zgh. barn star. Onderweg zien we namelijk heel veel huizen met zo’n metalen ster op de gevel. Ik vind die zo leuk, dat ik deze ook wil scoren. Helaas, hadden ze de sterren niet, maar het was wel een superleuke knutselwinkel, met speelgoed, fotolijsten, knutselspullen, wol en garen en zo groot! Maar ja, deze spullen hadden we niet nodig, dus op naar de camper.
Aangezien het al met al toch wat meer tijd had gekost, besloten we om naar de campground te gaan en morgen naar de Hershey fabriek te bezoeken. We genoten weer van een hele mooie route met meren, heel veel groen en mooie huizen. Onderweg werden we gewaarschuwd dat er paard en wagens op de vluchtstrook konden rijden. Dit is typerend voor de staat Pennsylvania waar de Amish bevolking leeft. We hebben er nog geen een gespot, maar dat komt misschien morgen nog.
Even rond drieën kwamen we aan bij de campground. Na het inchecken gingen we lekker met zijn vieren zwemmen. Ze hadden twee zwembaden, waarvan een heel leuk kinderbad wat zo schuin af liep. Fynn vond het heerlijk om langs de kant te wandelen en erop te klimmen en vooruit er weer af :-) Aylin was druk met een opblaasbal die ze in het zwembad had gevonden. We hebben met zijn vieren genoten en ondertussen draaide de wasmachine nog even een wasje.
We gingen terug naar de camper, want vanavond ging Rijn lekkere Amerikaanse pannenkoeken bakken. Het was even wat uitzoekwerk hoeveel water en pannenkoekenmeel je moest mixen, maar dat ging helemaal goed komen. Ik ging nog even bij de was kijken en moest wat kwartjes hebben voor de droger. Bij het kantoortje werkte een aardige mevrouw en ik vroeg haar naar de betekenis van de sterren op de huizen. Ze wist dat niet precies, maar wel dat je deze in Lancaster kon kopen. Ook vertelde ze dat als je ’s avonds Lancaster in rijdt, je bij sommige huizen achter ieder raam een kaars ziet branden. Nu had ik dat toevallig gister ook gezien en vond dat er heel mooi uitzien. Het blijkt dat dit een huis van Christenen is en dit is hun traditie.
Mijn wasjes draaiden lekker en toen ik terug kwam bij de camper, waren de pannenkoeken klaar. Ze waren erg luchtig en smaakten anders dan in Nederland, maar ze waren heerlijk. Fynn at gezellig met ons mee en heeft dus voor het eerst pannenkoeken gegeten. Jawel, er gingen vier kleine pannenkoeken in deze grote vent :-) Na de pannenkoeken mocht Aylin marshmallows boven het kampvuurtje houden. Marijn zette voor het eerst Aylin haar echte roze kampeerstoel buiten en ze was er helemaal weg van. Ze zei: “Wauwww, die is mooi! Dana wil ook wel op zo’n stoel zitten!” :-) Ik zou Aylin wel even helpen met de marshmallows, maar vervolgens vloog mijn spekkie in de fik en stond daar iemand in de camper te gieren van het lachen en verschroeid Aylin’s spekkie ook nog. Vette lol hier bij het vuur. De volgende spekkies gingen wel goed en Aylin vond het schitterend.
We stoppen de kindjes in bed en ruimden de boel op en ik ging voor een heerlijke warme douche aan de overkant. Niks geen beestjes of wisselbaden of vieze wapperende douchegordijntjes, maar een echte hete douche waar ik denk wel een half uur onder heb gestaan. Toen ik met mijn rimpelvel terug kwam was het een beetje gaan spetteren. Jammer, want dat wordt geen kampvuuravondje. Dus achter het laptopje waarbenjij.nu vullen en dat wordt morgen voor iedereen weer smullen!
Morgen gaan we chocoladereepjes maken in de Hershey fabriek en daarna op naar Washington. Helaas is ons verzoek voor een bezoek aan het Witte Huis afgewezen, zoooh jammer! :-(

Veel leesplezier en een dikke kus van ‘De Vier Windjes’

• 05 Juni 2014 - 16:54

Louise:

nou dat is flink lezen vandaag, 4 verslagen tegelijk!
    Wat zien jullie en de omgeving er allemaal prachtig uit, da's genieten hier in den Bosch
    wat durven de kids veel, echt ondernemend hoor.
    Het ziet er allemaal even gezellig en knus uit.
    Veel liefs ( o) ma Louise

• 07 Juni 2014 - 13:30

Sandra,michel En Dana:

we hebben weer zitten genieten van jullie verslagen.
    en Aylin, Dana vind jou stoeltje heel erg mooi hoor daar had ze ook graag wel een x in willen zitten!!!
    wat heb jij ook een mooie bikini aan :)) staat leuk hoor!
    Fynn geniet ook erg van de vakantie zo te zien op de foto's wat is het toch een lekker kereltje!

wat jammer dat jullie niet naar het "witte huis"mogen zeg :((
    maar er is vast nog genoeg anders te zien!

veel liefs en een hele dikke knuffel Aylin en Fynn!
    Michel, Sandra en Dana

• 11 Juni 2014 - 17:19

Ilonka:

Loop wat achter met lezen en reageren, maar geniet er nog steeds van. Jullie gaan straks de Starbucks nog missen, er is er zeker nog geen een in Tiel. Liefs voor jullie