Dag 20: Oceanside - Malibu - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 20: Oceanside - Malibu - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 20: Oceanside - Malibu

Door: Camalin

04 Mei 2012 | Verenigde Staten, Malibu

Vanmorgen was ik om 07:15 uur mijn bedje uit, want ik moest een wasje veilig stellen. Deze had ik gisteravond gedraaid, maar hij was niet voor 21:30 uur droog en de laundry ging sluiten. Dus had ik met ‘Bob’ afgesproken dat de droger lekker zijn rondje af zou maken en de deur op slot ging en ik om 07:30 uur weer mijn wasje op zou halen. Zo had Rijn weer schone onderbroeken aan zijn kont en hadden we weer de zogeheten “billendoekjes” voor Aylin :-).
Vandaag stond de laatste lange rit met de camper op het programma en we besloten in plaats van de snelweg de Pacific Highway naar LA te nemen, die voor het grootste gedeelte langs de kust van de Grote Oceaan loopt. We reden door allemaal leuke kustplaatsjes als Laguna Beach, Newport Beach en Huntington Beach en de stoplichten waren op de route eindeloos. Uiteindelijk werd ik er een beetje misselijk van en besloten we in het zuidelijk deel van Los Angeles de snelweg op te gaan richting Venice Beach. Daar zijn we ook gezellig doorheen gereden en we wilden er wel even gaan kijken. Tja, en zie daar maar eens die camper kwijt te raken. Op het parkeerterrein aan het strand vroegen ze $ 28,- en voor maar ff een uurtje kijken vonden we dat toch wel erg veel. We besloten door te rijden naar de Santa Monica Pier, die we in de verte al zagen liggen met zijn achtbaan en reuzenrad. Daar betaalden we maar $ 24,-, dus dat was een meevallertje :-).
Na het boterhammetje zijn we lekker op pad gegaan richting pier. Het was prachtig weer en je waande je een beetje in de serie BayWatch met die fietspaden en LifeGuards Stations. We hebben eerst lekker over de pier geslenterd en daar was naast een kermis met achtbaan, reuzenrad, schommelschip, draaimolens en andere attracties van alles te zien van rijstkorrels met namen tot handlezeressen tot een goochelaar. Aylin is met Rijn in de vliegtuigjes geweest en dat was weer dolle pret. Aan het einde van de pier hadden ze een carrousel die wel open was :-). Aylin op het paard gezet en ze vond het geweldig. Eigenlijk wilde ze er niet meer vanaf, maar ja het ritje was voorbij en dan moet je toch echt van je paardje af.
We besloten achter de mensenmeute aan te lopen, want er schenen ook winkels in de buurt te zijn. Na de dure Bloomingdale, liepen we verder en ja hoor een keileuke en gezellige straat met allemaal winkeltjes, terrasjes, muziek, enzovoort. Zo ontzettend gezellig en even aan paar winkeltjes meegepikt, maar niks gekocht (wel nog even staan twijfelen bij een tas van Guess :-)). De tijd was echt te kort, maar we moesten echt gaan, anders werd het wel erg laat voor het poppie. We hadden een campground in Malibu uitgezocht, welke slechts een half uurtje rijden is van het verhuurstation van de camper. Na de nodige files, kwamen we daar om 18:30 uur aan. Gauw ons kleine meisje een hapje, klein poetsje en naar bed, en verteld dat er morgen een ander bedje op haar wacht en wij ons huis op wielen “huis wieluh” gaan verlaten. Dat is toch wel heel erg jammer :-(.
Wij gingen ons eigen maaltje klaarmaken en opruimen en de koffers inpakken. Toen we aan het eten waren hebben we nog ff flink gelachen. We zaten natuurlijk met nog allemaal rommel, zoals het tuinstoeltje van Aylin, hout, kooltjes, etenswaar, etc. Vorig jaar hadden we een Duitser naast ons staan, waar we het één en ander aan konden slijten. Rijn had het stoeltje al aangeboden aan onze linkerburen met twee kleine kindjes. De moeder was helemaal in de wolken, dus we hadden iemand echt blij gemaakt. We zaten dus lekker te eten van ons bij mekaar geraapte groente, vlees, brood en pizza, toen ik zag dat onze andere buurman zijn BBQ aanstak. Dus ik zei tegen Rijn dat hij die kooltjes even af moest geven aan die man. Dus Rijn naar buiten en vroeg in het Engels of ze nog lang bleven? Bleek het weer een Duitser te zijn! Nu is ons Duits niet zo heel erg optimaal, maar Rijn trok de stoute schoenen aan en vroeg: “Gehen sie noch verder?” Dus ik binnen helemaal in een deuk. Ik wist dat er iets niet klopte met ‘verder’, maar hoe het wel was, geen idee. Onze buurman ging nog ‘verder’, dus Rijn vroeg: “Wollen sie kolen haben?” Nou die hoefde die niet, want hij had nog. Rijn dus weer naar binnen en ik “Gehen sie noch verder? Wollen sie kolen haben?”. Gierend van het lachen met z’n tweeën en Rijn in ene: “Oh nee, het is weiter”. Hahaha, wij weer vette lol en de hele avond bij alles wat we niet mee namen naar huis was het: “Wollen sie noch pepfer en zout?” Of: “Wollen sie noch hout haben?” en: “Wollen sie gemixte gemuse haben?” :-). Wat is het toch heerlijk als je zo met elkaar kunt lachen!
Onze koffer(tje)s zijn inmiddels gepakt. Morgen moeten we om 10:00 uur bij het verhuurbedrijf zijn om ons campertje in te leveren. ’s Middags gaan we een sightseeing tour maken in een open busje langs o.a. het Hollywood sign en de huizen van celebrities. Dat wordt dus weer een leuke dag.
Tot morgen allemaal! xxx

• 05 Mei 2012 - 10:03

Louise:

Ha CAMALIN,
    Dat was weer een superleuk verhaaltje.
    Wat vliegt de tijd, morgen al weer de camper inleveren.
    Jammer jammer voor jullie. Wij kijken wel weer uit naar jullie thuiskomst.
    Alledrie een dikke knuf van (o)ma Louise

• 05 Mei 2012 - 12:47

Dorcy:

Ahh gezellig klinkt het allemaal wieder :) ich habe kein kolen nodig und kein gemuse ;)

Ich gehe jetzt nach dem zupermarket... hahaha

Viel Spass!
    xx

• 05 Mei 2012 - 14:12

WiJo:

Hi Sweeties,
    Dit zal hier wel zo'n b'tje het laatste berichtje van ons worden.
    Wat is dat supersnel gegaan zeg. daluk weer het campertje inleveren en weer huiswaarts.

Geniet van die laatste dag en de laatste zon, want het is hier druilerig en koud.
    Liefs goeie reis en tot gauw,
    WiJo

• 06 Mei 2012 - 07:06

Ilonka:

Hoi schatten, wat een Duitse lol hebben jullie gehad zeg, moest er ook om lachen. Waar zijn de kolen nu en het hout enz? Het blijft leuk en spannend zo'n vliegtuig toch Marijn. Dacht je er nog wat van op te kunnen steken? En Car, had je die tas niet kunnen kopen, dan had mam weer een nieuwe (jou oude dan) gehad. Ik heb geen mooie kunnen vinden in Spanje? Of hij was te duur. Nou en ik weet wat Aylin later gaat doen om te sporten, ze gaat op paardrijden. Leuk hoor! Liefs en kusjes van mij!

• 06 Mei 2012 - 09:52

Karo:

Hilarische foto van papa met Aylin in de vliegtuigjes....je ziet Aylin haast niet maar wel een volwassen kerel in zo'n blije atractie! haha! En die naaimachines kunnen niet tippen aan die van oma Lo! ;)

• 07 Juli 2012 - 09:04

Hi:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar @yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

( jenicaithamar @yahoo.com )