Dag 19: San Diego - Oceanside - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 19: San Diego - Oceanside - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 19: San Diego - Oceanside

Door: Camalin

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Oceanside

Vandaag was het wel een beetje een luierdagje. Onze bedjes waren zo heerlijk warm en al door soezend gingen we er om 09:00 uur maar eens uit. Even douchen, ontbijten en toen naar het strand aan de campground. Aylin vindt het zand nog steeds een beetje wennen, maar daar gingen vanmorgen toch die handjes het zand in :-).
We hadden besloten om vandaag naar het Balboa Park te gaan, slechts tien minuutjes rijden vanaf de campground. Bij aankomst was het super dat we de camper makkelijk en gratis konden parkeren onder de landingsbaan van het vliegveld. We namen het trammetje naar het park en onderweg vertelde de chauffeuse over de bezienswaardigheden in het park. We besloten eerst een bakkie koffie te scoren, maar helaas geen Starbucks te bekennen :-(. Het was ook al lunchtijd, dus haalden we wat broodjes, koffie en een lekkere smoothie en peuzelden die buiten in het zonnetje bij de fontein op. Daarna zijn we het park gaan verkennen. Wel heel anders dan bijvoorbeeld Central Park in New York. Het Balboa Park is meer een cultureel park met een Botanische tuin, een Japanse tuin, een Rozentuin en een cactustuin. Ook allerlei musea, de San Diego Zoo en een Spaans minidorpje met allemaal glas- en sieradenkunstenaars. Op zich wel leuk om te zien, maar geen speeltuin voor Aylin en de carrousel was helaas gesloten. We pakten het trammetje terug naar de camper en besloten via Downtown San Diego alvast een klein stukje richting LA te rijden. Onderweg zijn we door Carlsbad gereden, een erg leuk plaatsje met allemaal leuke huisjes en winkeltjes en een Starbucks :-). Misschien is er morgen nog wat tijd om daar even een bakkie koffie te drinken en wat rond te neuzen. We rijden morgen namelijk naar Los Angeles, waar het eindpunt van onze reis is :-(. Nog twee nachtjes slapen in ons huis op wielen en dan nog één nachtje in een hotel en dan is deze geweldige reis ten einde. Maar nu nog even lekker genieten van alle dingen die we nog gaan zien en meemaken. Tot morgen allemaal!

PS De treinen denderen hier voorbij en dan ook nog eens flink tuut tuut (nee niet opa Ruud) en dan die kikkers. Aylin slaapt als een blok, ben benieuwd of wij vannacht niet uit ons bedje trillen :-).

• 04 Mei 2012 - 07:34

Dorcy:

ahhh wat vliegt de tijd he ;) Wel leuk die tuinen zo achter jullie! Zag er inderdaad uit als een relax dagje! Fijn! Hier geen relax dag maar een werkdag :) vnvd gezellig eten met de ladies in rotterdam bij monica thuis, leuk leuk!

xx

• 04 Mei 2012 - 12:58

Ruud & Janny:

Hoi Amerikaantjes
    Geweldig het mooie verhaal van sea world en de prachtige foto’s van al die dieren, vooral die prachtige orka’s en wat is stoffel enorm gegroeid zeg. Was van beide kanten weer erg genieten.En wat een lief klein nat meissie. Jullie gaan nu op weg richting LA, want het eind van jullie pracht reis zit er nu bijna op (jammer he)en helaas ons spannende boek nu ook bijna uit. Het was geweldig om te lezen, wanneer verschijnt Camalin deel drie?. Maar met het vooruitzicht dat wij jullie snel weer terug zien en volgende week weer kunnen oppassen is ook niet mis hoor. Probeer hierna nog een keer berichtje, mocht die niet ontvangen wensen wij jullie een hele goede reis terug. Geniet nog van jullie laatste vakantie dagen he.
    Dag lieverds knuffel en kus voor jullie drietjes
    Papa-Oma-Opa-Oma

• 04 Mei 2012 - 21:02

Ilonka:

Hoi lieverds, wat hebben jullie weer veel gezien en beleeft. Leuk al die shows in seaworld, maar o zo zielig voor Aylin door in de soakzone te gaan zitten en haar nat te laten worden. Wij hebben hier heel wat Spaanse dorpjes gezien, ook kleintjes. Morgen gaan we weer naar huis, verlang naar mijn eigen bedje. Het bed hier is keihard en kussen is ook een ramp. Is dat in jullie rijdend huisje beter? Trouwens, wat is Marijn stoer zeg. Dat hij die draak zo alleen kan bedwingen. Nou lieverds, geniet van jullie laatste dagen in de States en tot gauw.

• 04 Mei 2012 - 21:24

Tante Karo.:

Wat leuk die sesamestreet atracties! Snap dat je daar blij van wordt! Beetje uitslapen/soezen mag ook op de vakantie he! Da's toch fijn! Ik ben weer helemaal bijgelezen! Volgens mij zouden jullie nog wel een half jaar weg kunnen blijven....er is geen momentje verveling! Wat een trip! Heerlijk!!! Nou morgen t nieuwste verslag meteen bijlezen want het is hier nu ook lekker weekend! Karo moet nog 3 weken werken en heeft dan 4 maanden vrij! (zal wel druk worden ;)

smak! en weltrusten!