Dag 18: La Mesa - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 18: La Mesa - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 18: La Mesa - San Diego

Door: Camalin

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Pfff, waar zal ik vandaag eens beginnen… we zijn naar Sea World geweest!
Na het ochtendritueel met aankleden, ontbijt en camper rijklaar maken, reden we om 09:30 uur aan op Sea World, een van de plekken waar je geweest moet zijn als je in San Diego bent. Dus om 10:00 uur waren we al in het park en daar werd gauw even de plattegrond met de showtijden doorgenomen onder het genot van een Starbucksje (jaaahaaa, die hadden ze daar ook :-)). We liepen naar onze eerste show: de ‘Sea Lions LIVE’, een komische show met uiteraard zeeleeuwen en otters. De intro was erg lachwekkend met een comedian die allerlei gekke dingen deed als mensen in de maling nemen en dansen op allerlei nummers. Erg leuk, maar wij kwamen natuurlijk voor de zeeleeuwen. Het was een leuke show en we zaten in de ‘soak zone’ ofwel het gebied waar je nat kon worden. Maar gelukkig hadden we maar een paar drupjes gevoeld en dan hadden we het echt wel gehad. Gauw onze stroller (kinderwagen) uit het wagenpark gehaald (ja het is hier één grote parkeerplaats met kinderwagens, dus Karo we kunnen er nog eentje voor je meebrengen :-)) en daar gingen we op naar ‘Sesame Street present Lights, Camera, Imagination!’, een 4-D film met natuurlijk Bert en Ernie. Eerst nog even een "hotdogje" naar binnen gewerkt, want dat hoort er natuurlijk bij in zo’n park. Aylin vond vooral die klapstoel in het theater leuk en ze klapte nog net niet met stoel en al dicht :-). Ook Ernie en “Bet” vond ze leuk en heel af en toe lukte het om de 4-D bril op haar neus te zetten. Wat wel handig was, was dat Aylin uiteindelijk toch graag bij mamma op schoot wilde zitten en de special effects met water uit de voorstoelen recht op Aylin af sproeide en moeders lekker droog bleef :-).
We gingen even kijken bij de onderwaterwereld en Aylin ging overal op staan en zitten, zodat ze die vissen van dichtbij kon begluren, waarna het alweer tijd werd voor de volgende show. Dus gingen we naar de ‘Blue Horizons’, een show met dolfijnen, walvissen, vogels en acrobaten. Nou daar was het dolle pret. We wilden natuurlijk weer met onze gaffeltjes vooraan zitten en dat hebben we geweten. In deze ‘saok zone’ was er geen sprake van een paar drupjes. We waren echt zeiknat, Rijn tot aan z’n onderbroek en Aylin heeft alvast gedoucht voor de hele week. Die kleine lieve Aylin vond het helemaal niet grappig. Op het moment dat al dat water kwam, begonnen alle mensen te gillen en paniekerig weg te rennen en daar schrok ze denk ik van. Ik probeerde haar zoveel mogelijk droog te houden, maar ik denk dat Aylin meer mijn regenjas was dan ik de hare. Uiteindelijk lag ze als een troosteloos popje tegen me aan, met haar duimpje in haar mond tot het voorbij was. Voor haar dus niet grappig, maar wij hadden echt de grootste lol. Overal zag je doorweekte mensen en verlepte kinderen en het ging maar door met dat golfslagbad, echt heel grappig om te zien allemaal :-). Met onze kleffe zooi aan, liepen we in het zonnetje gauw naar ons volgende waterbalet. De laatste show voor vandaag was: ‘The Shamu Show: One Ocean’ met enorme orka’s. Wat was dat geweldig zeg! Ook nu weer gewoon in de ‘soak zone’ gaan zitten, midden voor het podium. We dachten dat dit wel helemaal een mega natte bende zou worden, maar ja we waren toch al nat en Aylin was inmiddels ingewijd in de wondere wereld die Sea World heette. Het viel gelukkig reuze mee. Op het moment suprême, heb ik mijn Abercrombie & Fitch vestje paraat gehouden en Aylin ermee afgeschermd, maar het was nauwelijks de moeite. Van heel dichtbij hebben wij de orka’s mogen zien en horen, zo fantastisch dat ik daar wel een beetje emo van werd dat zulke bijzondere dieren bestaan. We hebben na de show nog een hele poos naar de orka’s staan kijken en toen wilde Aylin echt graag gaan en lekker “looopen” en dat deed ze totdat de rozijntjes uit de tas kwamen en deze lekker in het wagentje opgepeuzeld konden worden. We hebben daarna een ronde door het park gemaakt en Aylin heeft heerlijk in haar wagen liggen slapen met “Vriend” ofwel “Schapie”. Nog even een paar zeesterren, schildpadden, pinguïns, witte walvissen, een ijsbeer en een walrus gespot. Toen we bij de uitgang van de ijsbeer kwamen, moest je door zo’n souvenirshop naar buiten en daar lagen allemaal knuffelijsberen. Het walhalla voor Aylin en ja hoor, daar ging zo’n ijsbeer in die armpjes van Aylin en die kreeg natuurlijk een dikke knuffel en een kus. En tja, hoe krijg je zo’n beer dan weer afgetroggeld? Alle ijsberen waren allemaal even mooi, maar gelukkig stond pappa daar buiten te zwaaien met Schapie en toen plofte de beer op de grond en dus op naar “Vriend”. Als toetje zijn we over ‘Sesame Street Bay of Play’ gelopen en zijn daar in ‘Elmo’s Flying Fish’ geweest. Dit was Aylin’s eerste draaimolen, met vissen eraan die omhoog en omlaag konden. Aylin vond de vissen geweldig en “Whoeeei” daar gingen we. Op de valreep ook nog even in ‘Abby’s Sea Star Spin’ geweest. Een soort ‘Monsieur Cannibal, maar dan op z’n Sesamstraats. Weer een blij koppie, dus ik denk dat binnenkort een dagje Efteling op Aylin’s verlanglijstje komt te staan’:-).
Wat was het een heerlijke dag zeg. Ondanks dat het kouder was dan andere dagen en wij in een lange broek hebben gelopen, hebben we alle drie bruin/rode wangen van de zon. Nu zijn we op een campground in San Diego zelf. Dus niet aan een drukke snelweg, maar heel dicht bij het strand. We twijfelen of we morgen naar de San Diego Zoo of het Balboa Park zullen gaan. Ik denk dat we daar maar een nachtje over gaan slapen en dan zien we morgen wel weer verder. Nu even lekker slapen met onze rozige koppies, welterusten!

• 03 Mei 2012 - 09:24

Dorcy:

Ohhh wat een pretpark parade, en kan me helemaal voorstellen dat jullie in een deuk hebben gelegen bij het wild water ballet :)

Geniet geniet, want je bent terug voor dat ge het wiet ;)

x

• 03 Mei 2012 - 13:49

Louise:

ha camalin,
    Wat een super belevenissen daar in seaworld.
    Prachtige foto's, zo kunnen we fijn mee genieten.
    Veel liefs voor jullie alle drie en een extra knuf voor poppedop.

• 03 Mei 2012 - 18:25

Jorry:

Wat een leuk natte pakken dagje voor jullie! En jullie arme zeeleeuwtje ook zo doorweekt!
    Het Dolfinarium kan denk ik nog wel wat leren van Sea World!

Enjoy!