Dag 11: Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 11: Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 11: Québec

Door: Cake

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2014 | Canada, Québec

Vannacht schrok ik wakker van de herrie. Ik denk dat ik behoorlijk licht aan het slapen was vanwege onze aparte kampeerplek. Het bleek de verwarming te zijn, die nog aan stond van de vorige dag. Hij slaat aan zodra hij onder de ingestelde temperatuur komt, vandaar. Gauw dat ding uit en weer mijn bedje in. Uiteindelijk hebben we lekker tot een uurtje of 8 in bed gelegen met ons kroost dat inmiddels ook wakker was. Eerst het ochtendritueel doorlopen maar dan zonder douche. De vuilwatertank zat al een beetje vol (we konden dus niet legen) en dat was te ruiken ook aan de pot, bah bah :-( Marijn ging na het ontbijt richting ‘la Bureau’. Ja, het is hier zo Franstalig als wat, maar dan wel anders als in Frankrijk. Hier proberen ze namelijk wel met eventuele gebaren ("pfffiet pfffiet") en wat Engels met je te praten. We hadden het helemaal goed gedaan met onze parkeerplek voor de nacht volgens de mevrouw aan de balie. We betaalden een gereduceerd tarief voor deze bijzondere nacht en hebben er een extra nachtje aan vastgeknoopt.
Eerst gingen we op pad voor wat boodschappen, want de 3 weken houdbare boterhammetjes waren op en de fruitschaal moest weer aangevuld worden. Weer een racewinkelwagen, echt ideaal met de kids. Het was een heerlijke grote supermarkt, maar dan op z’n Canadees. Helaas niet van die lekkere caramelchocolaatjes, maar ze hadden wel andere lekkere snoeperijen. We hebben wat groente gekocht, speciaal voor Aylin want dan eet ze tenminste goed. Een bloemkooltje en gele sperziebonen want die waren in de aanbieding :-)
Daarna hebben we met z'n allen een bammetje gegeten. Nou ja, bijna allemaal want Fynn was zo moe en viel tijdens zijn boterhammetje in slaap in zijn stoeltje. We hadden rozijnenbrood van Sun-Maid gekocht, van die bekende doosjes rozijnen, dus we maken de boel dus best een beetje aangenaam. Ik doe tegenwoordig een blaadje sla, tomaatjes en walnoten tussen mijn brood en dan heb je een soort taartje ;-).
We gingen op weg naar de Montmorency waterval welke hoger is dan de Niagara Falls. Schitterend als je zo aan komt rijden en die waterval ziet. We gingen met een kabelbaan omhoog en bovenaan kon je via een hangbrug over de waterval lopen, super gaaf! In het speeltuintje voor de brug hebben Fynn en Aylin even lekker gespeeld. Fynn ging door een buis kruipen, ik aan de ene kant en Rijn aan de andere kant en een pret dat die jongen had :-). Aan de overkant hebben we nog even om de waterval heen gelopen en toen weer terug. Het was behoorlijk koud, want er stond een hele koude nare wind. Maar als je uit de wind in het zonnetje stond… vet genieten!!!
We gingen terug naar de campground en waren lekker vroeg. Aylin en Fynn waren vlak voordat we aankwamen in slaap gevallen en Fynn konden we zo in zijn bedje leggen. Aylin bleef nog even in haar stoeltje tukkelen. De campground is enorm groot en ook een hele nette. Er staan ontzettend veel mensen voor een heel seizoen die nu aan het opbouwen waren. Een heleboel hebben een golfkarretje en die had ik ook wel willen hebben. Ik moest namelijk ff twee wasjes draaien, want Rijn had al voor de 2de dag dezelfde boxershort aan :-). Dat washok was dus een aantal straten (nee ik overdrijf niet!) verderop. Ik ben drie keer op en neer gelopen met die koude wind, brrrrr.
Ondertussen is Marijn met Aylin naar de speeltuin geweest en heb ik ‘un pot Hollandaise’ op tafel gezet: aardappeltjes in schil die zo de magnetron in konden, worstjes en het bloemkooltje met Hollandaise saus. Ja, we doen het helemaal in stijl! :-). Weer zaten we te smullen en de pannen waren weer leeg. Wij snappen niet waar die kinderen het laten en de worstjes die wat fluffie leken toen ze de pan in gingen, waren heerlijk!
Na het bad/bed ritueeltje ging ik op de campground even “lekker” douchen. Ze zagen er namelijk erg fris en fruitig uit. Nou zo kwam ik er ook letterlijk en figuurlijk vandaan. Wat was het daar koud!!! En die kraan was net aan warm en ik hou zo van een lekkere hete douche. Dus met kippenvel heb ik mijn haren gewassen en toen vlug de kleren weer in. Marijn nam na mijn avontuur een lekkere hete douche in ons campertje… beter!
Morgen gaan we naar Montréal rijden, een rit van zo’n 300 km. Aylin en ik gaan onderweg een slinger maken voor Fynn zijn verjaardag, zin in!
Tot morgen!

  • 23 Mei 2014 - 10:53

    Ilonka:

    Kwam die lucht in jullie campertje echt alleen van die vuilwatertank, of kwam er ook een riekend luchtje mee van Rijn zijn boxershort?

  • 24 Mei 2014 - 13:29

    Louise:

    Hallo camalinfy,

    ik heb weer genoten van de verhalen, wat schrijf je toch gezellig Carla.
    was benieuwd hoe je in hemelsnaam met de kids en wagen van de helling kunt op je rug.
    lekker cheap die alternatieve kampeerplek. fijn dat t face timen eindelijk gelukt is.

    Liefs louise



  • 24 Mei 2014 - 15:33

    Ineke Bouwmeester:

    Heb pas je naam gekregen hoe ik je kon vinden, wat maken jullie een prachtige reis.
    Fijn dat de kindertjes er zo goed op reageren, veel plezier nog.

  • 24 Mei 2014 - 23:06

    Hetty:

    Zo spannend kleine Fynn zn verjaardag in het vooruitzicht! Geen ballon aan de uitlaat hangen he? ;-)

  • 25 Mei 2014 - 05:36

    Camalinfy:

    Haha, heerlijk die reacties van iedereen. Wij hebben net de route uitgestippeld voor morgen, want dan gaan we richting Ottawa. Helaas laten de reisverslagen nog even op zich wachten, want Minaatje moet nu echt naar bed.
    Truste allemaal en morgen 3 verslagen... beloofd! ("pfffiet, pfffiet")

  • 25 Mei 2014 - 13:32

    Wilma:

    Wat een gave foto van Fynn dans le tube.
    We genieten sowieso van jullie reisverhalen en kijken uit naar de volgende drie ;)
    Grtz, WiJo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom allemaal, De Amerika koorts is nog niet gezakt en ook onze kleinste reiziger willen we bekend maken met dit virus :) Dit jaar gaan we lekker rondtoeren door Noord Oost Amerika en Zuid Canada samen met little Fritzie en onze nieuwe wereldreiziger Fynn. Lees mee met onze avonturen en jullie reacties vinden wij ontzettend leuk. Geniet! Net als wij. Groetjes, Carla, Marijn, Aylin & Fynn

Actief sinds 28 Mei 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 75241

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juni 2014

Camalinfy op avontuur in NO USA en Z Canada 2014

15 April 2012 - 07 Mei 2012

Camalin op avontuur in New York en ZW USA 2012

27 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Camalin op avontuur in West USA 2011

07 December 2009 - 22 December 2009

Cama op avontuur in Thailand 2009

Landen bezocht: