Dag 15: Nepean - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 15: Nepean - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 15: Nepean - Ottawa

Door: Cake

26 Mei 2014 | Canada, Ottawa

Zachtjes tikt de regen op het camper dak! Grrr… wordt je ’s ochtends wakker en dan hoor je “tikketikketik” en dan denk je “Laat maar, ik draai me nog even lekker om!” Al met al ging het toch best vlot vanmorgen en tegen de tijd dat we weg gingen hadden we een strak blauwe lucht en was het gewoon heet! We kregen wat ons toekwam :-) We gingen bepakt en bezakt met de kinderwagen op pad en zouden de bus bij de campground pakken. Eerst moesten we nog even aan de eigenaar van de campground vragen hoe en waar we moesten zijn, maar het bleek toch handiger om naar de dichtstbijzijnde Walmart te rijden en daar de bus te pakken. Dus kinderen werden weer in de camper geladen, kinderwagen in de laadklep, afkoppelen, alles achter slot en grendel en gaan met die camper. Vanaf de Walmart was het een klein half uurtje naar the old city van Ottawa. Eerst moesten er wat klinkjes gevuld worden, dus op naar het terras. Het was een heel knus terrasje en de mensen super aardig. Omdat er geen kaas was binnengekomen, maakte ze een panini met Philadelphia voor de kids. De kokkin vertelde dat ze ooit in een ver verleden een kortstondige relatie van een week had gehad met een Nederlander, ze was er verrukt van :-)
Op het terras zag je al dat de mensen in Ottawa veel meer veramerikaanst waren dan bijvoorbeeld in Montreal. Ze zagen er veel moderner uit en de mensen spraken hier bijna allemaal Engels en dat is wel fijn. Zelfs Aylin kan al “Thank you” zeggen ;)
Na de lunch gingen we Ottawa verkennen en begonnen bij Parliament Hill, de regeringsgebouwen van Canada. Vervolgens staken we het Rideau Canal over en gingen we het Fairmont Château Laurier Hotel in om even rond te kijken. Het hotel was mega luxe en was net een groot kasteel. Vervolgens gingen we het kleine lieve spinnetje opzoeken bij de National Gallery. Dit bronzen beestje is gemaakt door Louise Bourgeois en is de grootste spin ter wereld. Aylin was er nogal bang van en dorst er niet te dicht bij te komen, maar met mamma ging het nog net :-). We zwaaiden het spinnetje gedag en gingen naar ByWard Market, een gezellige buurt met leuke terrasjes, winkeltjes en een markt. Het was ‘lekkertjestijd’ dus dachten we aan een ijsje. Maar we kwamen terecht bij een patisserie en wat een zaak! Ze maakten daar allerlei koekjes met een fondantlaagje erop; vlinders, tulpen, zonnebloemen, poppetjes en de meest bekende de ‘Maple Leaf’. Obama heeft tijdens zijn bezoek in 2009 aan Ottawa deze winkel bezocht en sindsdien heten ze ‘Obama cookies. Aylin mocht zelf een “koekje” uitkiezen en koos een Obama cookie. Toen ze net op de helft was zei ze: “Ik ben misselijk.” Haha, geen wonder met zo’n ding!
Marijn nam een tompoes en ik een chocolade gebakje met van die knisperknuspertjes op de bodem, het was net een grote bonbon. Met daarnaast nog een emmer Latte, gingen we misselijk en voldaan een groot warenhuis in en heb ik een leuke driekwart broek gescoord met een leuke blouse. Fynn kon tijdens het passen lekker even rond kruipen in de paskamer, want die zijn zo groot hier, je kunt er makkelijk met zijn vieren en een kinderwagen in, dus ideaal.
Inmiddels was het tijd om een hapje te gaan eten. Nou ja, Rijn en ik waren nog steeds vol van de taart, maar voor Fynn was het hapje wel welkom. We gingen naar een Ierse pub met terras en bestelde daar een lekker biertje en een glaasje Sauvignon Blanc. Wij namen samen een “portie” nachos, Aylin lekker patatjes met kipvlerkjes en voor Fynn Shepherds pie. Nou daar heeft die jongen van gesmuld, want het bakje ging natuurlijk helemaal leeg ;)
Met onze buikjes goed gevuld gingen we op weg naar de bus die ons weer terug naar ons campertje bracht. Gauw hebben we de kindjes gepoetst en in hun stoeltjes gezet. Het was maar een minuut of 10 rijden, maar dan konden ze daarna zo naar bed.
Rijn en ik hebben de camper gezellig versierd voor het kleine feestje voor strakjes, want dan wordt ons ventje 1 jaar!!! Alvast gefeliciteerd lieverd, het is hier net 00:00 uur geweest. Tot strakjes!

• 27 Mei 2014 - 09:25

Wilma & Jo:

Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Fynn!
    Liefs Wilma en Jo

• 27 Mei 2014 - 09:56

Ilonka:

Nou Aylin, ik ben ook wel een beetje bang voor dat spinnetje. Heb de foto gauw doorgeklikt. Wat een taartjes en koekjes, ziet er heerlijk uit. Het water loopt me in de mond. Ik denk dat ik jullie niet meer ga herkennen als jullie thuis zijn, zo tonnetje rond zijn jullie dan. Wat ziet de camper er gezellig uit met al die slingers en kadootjes voor Fynn. Lief mannetje, alvast gefeliciteerd met je eerste verjaardag. Een dikke knuffel van tante ilonka. Lief zusje, zwaag en nichtje, jullie ook gefeliciteerd met jullie kereltje en broertje.

• 27 Mei 2014 - 12:07

Janny:

Lieve kleine Fynn.
    Hieperdepiep Hoera.
    Vandaag ben je jarig en word je één jaar.
    Hartelijk gefeliciteerd , lief klein mannetje , laat je maar heel erg verwennen door papa , mamma en je zusje Aylin , die heeft vast een hele dikke knuffel voor jou.
    Oma en Opa sparen ze allemaal op de knuffels en als je weer thuis komt dan zijn ze allemaal voor jou en Aylin.
    Liefs en kusjes van Oma en Opa

Dag lieve kinders, hartelijk gefeliciteerd met Fynn zijn eerste verjaardag.
    Maak er een bijzondere dag van in het verre Canada in gedachten zijn we bij jullie.
    We begrijpen dat jullie de Canadese vogeltjes dans nu vast wel kunnen.
    Dat mannetje heeft wel moeite moeten doen om het jullie te laten begrijpen. "pfffiet pfffiet pfffiet " en dan uitbundig gezwaai met zijn armen is gewoon vogeltje dans op zijn Canadese dat is wel gezellig voor Fynn als jullie dat uitbundig dansen voor hem hij is tenslotte jarig.
    De slingers en verjaardag bordjes zij vast heel Kleine feestbeestje zijn vast heel mooi geworden , zien ze in gedachten.
    Wat genieten jullie met zijn allen toch geweldig en wij genieten op afstand enorm mee.
    Leuk verhaal van Aylin en de fontein zie het voor me ha ha die kleine schat.
    Iets minder leuk was dat Marijn zijn liefde voor dieren uit in het pletten van een herten gaffel tussen het raampje van de camper.
    Het beest wou hem waarschijnlijk een Canadese knuffel geven ha, ha, ha , zie het voor me ja ze zijn ietsjes groter dan een poesen beest.
    Lieverds geniet maar van al die Leuke beesten boel ook van mooie torens maar het meest van elkaar.
    Maak er en mooie dag van met Aylin en het kleine jarige mannetje.

Liefs Mamma Papa Opa Oma

• 08 Juni 2014 - 13:43

Kapioli:

leuke foto's weer....en veel lekkers!