Dag 16: Nepean - Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 16: Nepean - Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 16: Nepean - Kingston

Door: Cake

27 Mei 2014 | Canada, Kingston

Daar zijn we weer lieve mensen!
Fynn zijn verjaardag was een hele drukke gezellige dag en ’s avonds vielen de luiken dicht. De 2 dagen erna waren we afgesloten van de buitenwereld op een hele mooie campground in het Rouge Hill park in Toronto. Daarna zijn we doorgereden naar de Niagara Falls, waar we ’s avonds naar het vuurwerk zijn wezen kijken. Vier hele dagen zonder verslagen zal vast even wennen zijn geweest voor jullie, maar gelukkig zijn ze hier, vers van de pers ;)

27 mei 2014
Hoeraaaaaaaaahhh… vandaag is ons lieve kleine Fynn 1 jaar geworden!!!
Het was vanmorgen nog vroeg (07:15 uur) toen wij onze kuikentjes al hoorden. Aylin stak haar hoofd tussen de gordijntjes, keek de camper in en riep: “Is Fynn jarig? Ja, Fynn is jarig hè mamma? Is Fynn jarig mamma? Oooh mamma kijk! Kijk eens mamma! Mamma, ik werd wakker en ik dacht… naaah wat is dat? Allemaal slingers en ballonnen, naaah wat is dat nou? Mamma…” En zo ging ze nog even door, haha ze was er helemaal van onder de indruk.
Toen hebben we Fynn uit zijn tentje gevist en ‘Lang zal je leven’ voor hem gezongen. Hij keek een beetje naar de slingers, maar het belangrijkste was… MELK!!! Haha, mijn melkmonstertje :-). Daarna vond hij het allemaal wel leuk, voor zover hij begreep dat hij vandaag 1 jaar was geworden.
We waren bijna klaar voor vertrek en voor nog een klein belrondje en toen pingelde de iPad. Opa Frans en oma Louise kwamen zingend in beeld en dat was natuurlijk reuze gezellig. Daarna hebben we opa Ruud en oma Janny gebeld zodat zij ook nog even voor ons kleine Fynnetje konden zingen en “nog even” met Aylin konden kletsen. Volgens mij zit het in Aylin haar genen dat ze uren kan bellen. Van wie zou ze dat nou hebben oma? :-)
Nadat Fynn alle felicitaties in ontvangst had genomen gingen we via de 1000 Islands Parkway naar Gananoque. Toen we net Nepean uit waren zag ik, helaas net te laat, langs de weg een agent met een laser gun staan en tja Rijn was toch weer een ietwat aan het scheuren. We zien de rekening dus wel tegemoet :-( Gananoque is een plaatsje aan de St.-Lawrence rivier waar meer dan 1000 eilanden aan liggen. We hadden een boottochtje op het programma staan en het weer zat helemaal mee ;) Onderweg zouden we een taart voor Fynn scoren, maar we kwamen geen supermarkt of bakkertje tegen. De route was zo ontzettend mooi en liep over de 1000 Islands Parkway langs het water waar je dus die eilandjes allemaal zag liggen. Op veel van die eilandjes waren huisjes en of villa’s gebouwd, echt super gaaf! Toen we in Gananoque aankwamen, waar ons bootje zou vertrekken, gingen we eerst die taart voor onze jarige Jop scoren. Marijn had ons campertje op het parkeerterrein bij een pizzeria gezet en we dorsten hem daar niet zo te laten staan, dus ging ik alleen met Aylin op zoek naar een taart. Eerst de supermarkt in maar daar vonden we de taarten er een beetje “mwaaah” uitzien. In de dorpsstraat zat een bakkertje, dus zijn we daar naartoe gelopen. De taarten daar waren ook “mwaaah”, zo anders als in Nederland. De chocoladetaart vond ik nog het meest hilarisch met dat bruin en dan van die gele en groene bloemen erop gespoten. Tussen kunst en kitsch was er niks bij :-). Maar ja, Fynn aan de chocola vond ik nog niet zo’n goed idee, dus werd het een ietwat saai uitziende bananentaart. Maar toen vroeg de mevrouw achter de toonbank of ik er een persoonlijke tekst op wilde laten zetten. Nou daar fleurde ik helemaal van op. Ik schreef Fynn zijn naam op een briefje en de bakker zette op de taart: “Happy 1st Birthday Fynn”. Helemaal happy met een taart voor ruim 10 personen onder de arm en Aylin met een chocoladecookie die ze had gekregen, gingen we samen terug naar de camper. Eerst nog even een geschikte plek zoeken waar we Fynn zijn feestje konden vieren en langs een riviertje met waterval zat een hele leuke picknickplaats. Alle spullenboel naar buiten, Fynn in zijn wagen en als laatste de taart en zingen maar. Het was helemaal perfect en Aylin mocht het kaarsje voor Fynn uitblazen. Fynn ging heel voorzichtig de walnootjes aan de buitenkant van de taart eraf peuteren en deed dat zo beheerst, niks geen gegraai in de taart met zijn handjes, echt een kind naar mijn hart :-). De kleffe handjes werden afgeveegd en vervolgens zaten we met zijn vieren te smullen van een puntje taart versierd met een parasolletje, zo gezellig. Fynn zat te smullen van zijn taart en ook een eekhoorntje en een meeuw vonden de taart erg lekker. Toen was het tijd voor de kadootjes. We hadden allemaal kleine pakjes, want anders werd het te zwaar voor in de koffer. Fynn heeft een mini emmertje met schepjes, een boekje van Eric Carle en een kralenspeeldingetje gekregen en van Sandra hadden we nog een dierenboekje ingepakt gelaten. Zijn emmertje en schepjes liet hij niet meer los en Aylin vond het maar wat moeilijk dat Fynn nieuwe spulletjes had die niet van haar waren. Maar ze mocht ook gezellig meespelen en dat was leuk.
We gingen gauw het feestje opheffen, want we moesten de boot van 15:00 uur gaan halen. Gauw nog wat boterhammetjes gesmeerd en op naar de boot. Op de boot was het eerst nog een beetje gedoe en druk met kinderen insmeren, boterhammetjes peuzelen enzovoort, maar toen dat achter de rug was hebben we heerlijk genoten van het fantastische weer. Lekker hebben we op het achterdek gezeten met onze snoetjes in de zon en Aylin heeft de meeuwtjes nog wat brood gevoerd. We vroegen ons af waar het kasteel van meneer Bolt nou bleef, maar toen we bij de kade terugkeerde kwam ik erachter dat we op de verkeerde boot zaten :-). Nou ja, het was evengoed erg lekker om zo even niks te doen.
Met nog 40 km te gaan, reden we naar onze campground in Kingston. Nadat we uitgestald, aangekoppeld en Fynn voorzien was van een schone broek, ging ik met Fynn en Aylin naar de speeltuin. In het zonnetje hebben we het emmertje met schepjes en vormpjes uitgeprobeerd. Er kwamen nog 2 meisjes spelen en het jongste meisje van 7 was helemaal gek met Aylin en andersom. Ze kwamen uit Philadelphia en waren hier om hun oom op te zoeken. Het is wel grappig dat kinderen zo leuk met elkaar kunnen spelen ondanks dat ze elkaar niet verstaan. Toen we weg gingen gaf het meisje Aylin nog een hele dikke knuffel, zo schattig.
Het feestmaal van vanavond was pizza en 3 maal is echt scheepsrecht, want we hebben super genoten van hele lekkere knapperige pizza. Fynn had een lekker Canadees auberginehapje met Hollandse rozijntjes en het bordje ging natuurlijk leeg. Met een ijsje toe sloten we de verjaardag van Fynn af en gaan we op 14 juni het feestje nog eens dunnetjes over doen.
Nadat ik 2 wasjes had gedraaid en had gedoucht, zat ik te knikkebollen achter de laptop. Het was genoeg geweest voor vandaag en het reisverslag van deze bijzondere dag moest dus nog maar even wachten.

Lieve mensen, bedankt voor alle lieve felicitaties en ingezongen boodschappen, Fynn vond het helemaal leuk! ;)

• 02 Juni 2014 - 19:48

Ilonka:

Hiep hiep hoera, Fynn is 1 jaar. Wat een feestje, met een mooie bananentaart. Smaakte hij goed? En ook nog kadootjes, opa's en oma's. En een ontzettend enthousiast zusje. En als klap op de vuurpijl ook nog een knapperige pizza ( of voor jou Fynn een auberginehapje met rozijntjes). Zou ik toch liever voor de pizza gaan. Tot gauw lieve Fynn ( Aylin, Marijn en Carla), dan gaan we nog een kleine afterparty houden .