Dag 9: Twin Mountain - St-Nicolas (Canada) - Reisverslag uit St-Nicholas, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 9: Twin Mountain - St-Nicolas (Canada) - Reisverslag uit St-Nicholas, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 9: Twin Mountain - St-Nicolas (Canada)

Door: Cake

20 Mei 2014 | Canada, St-Nicholas

Zuesje en zwaag, gefeliciteerd met jullie 20ste trouwdag!!! Dat wordt dit jaar een bossie van de markt :-)

Ja ja, vandaag gaan we naar Canada!!!
Vanmorgen waren we weer later wakker dan gepland. Op een of andere manier krijgen we het vroege ritme niet echt te pakken. Nou ja, we hebben vakantie toch? :-) We gingen dus een ietsepietsie later weg en hadden een rijdag voor de boeg van zo'n 4,5 uur. Fynnetje lag al gauw te slapen en voor Aylin had ik van die raamstickers tevoorschijn getoverd. Oude tijden herleven hier weer, zo leuk die stickers, voelde me weer helemaal een klein kind :-)
De route van Twin Mountain tot aan een uurtje over de grens van Canada was erg mooi, met allemaal bossen en meren. Daarna werd het landschap wat saaier met allemaal akkers en typische Canadese boerderijen afgewisseld door industrietereinen. We moesten stoppen bij de grens bij Canada en kregen allemaal een stempel in ons paspoort. Leuk, want die hadden Fynn, Aylin en ik nog niet :-) Rond 13:00 uur zijn we gestopt bij het Massawippi (Massa's Wippies :-)) lake, een prachtig meer waar we lekker hebben gepicknickt. Na het bammetje hebben we nog even op het kleed gespeeld, geschommeld en verstoppertje gespeeld. Toen was het tijd om weer verder te gaan, want we moesten nog een aardig eindje. Bij de eerste Tim Hortons, de Canadese Starbucks, zijn we gestopt. Helaas viel de koffie nogal tegen, een hele slappe en mierzoete bak en zo hoorde het niet te zijn volgens Rijn die al vaker een Hortonsje had gehaald. We gaan dus vandeweek in de herkansing.
De rit verliep verder prima en het laatste uurtje vielen de luikjes achterin dicht, wat een heerlijk gezicht. We hadden een KOA campground op het oog en deze lag aan de snelweg. Aylin spotte meteen de hele leuke speeltuin en daar moest natuurlijk gespeeld worden. Eerst moest Fynn nog een schone broek, want de camper rook alles behalve naar bloemetjes. Bleek dat door het scheef hangen in zijn stoel de poep naar een kant was gezakt en dus zat de hele boel onder. Gauw een poetsje en hem in zijn speeltent gestopt. Ik ging met Aylin even naar de speeltuin en Rijn ging wrapjes maken. De speeltuin was echt heel leuk met een bol gespannen springkussen. Even heerlijk gespeeld en toen op naar de wrapjes. Daarna gingen de kleintjes even in "bad", de douchebak :-) en lekker naar bedje. Aylin kon niet slapen maar is inmiddels vertrokken. Het is helemaal stil bovenin de camper.
Morgen gaan we naar Quebec, we zijn benieuwd!

PS Bedankt voor de super leuke reacties allemaal!!!

• 21 Mei 2014 - 10:57

Ilonka:

Lange rit, maar eindelijk in Canada. Wanneer staan de niagara waterfalls op het programma. Heerlijk om jullie foto's te bekijken, vooral die van slapende Fynnetje.

• 21 Mei 2014 - 12:17

Louise:

Hallo Camalinfy,
    Wat super allemaal, wat ondernemen jullie veel, en wat doen Aylin en Fynn het goed, het zijn volleerde reizigers, maar dat wordt ze met de paplepel ( in dit geval met het kleffe brood)ingegeven zo te merken.
    Genoten van de verslagen en de foto's. Geniet lekker verder, dan genieten wij ook mee.
    Veel liefs voor de 4 windjes.

• 21 Mei 2014 - 14:33

Janny:

Lief viertal
    Buiten dat jullie ontzettend mooie avonturen beleven hebben wij toch een beetje met jullie te doen.
    Nog bijna drie weken van die kleffe bammetjes eten,zal vast niet meevallen en wij hebben net van die lekkere sneetjes waldcorn brood naar binnen gewerkt.
    Maar als je dan toch zwarte beren tegen mocht komen laat dan die heerlijke bammetjes door ze smeren(ha ha)
    Spannend dat jullie nu in Canada zitten en daar vast weer veel zullen beleven.
    Het is echt geweldig dat wij op deze manier het enigszins met jullie mee beleven en telkens als er weer bericht van jullie spannen de reis komt als kinderen zo blij zijn.
    Begrijpen dat de kleintjes het erg goed doen, zouden ze wel even willen knuffelen(ja jullie ook hoor)maar moeten nog even geduld hebben.
    Hier alles goed mooi weer en gisteren lekker gebarbeknoeid was gezellig en lekker.
    Dag lieverds geniet lekker verder van jullie geweldige avonturen vakantie en laat moosje en zwarte beren jullie niet deren.
    Liefs en knuffels voor jullie allen!

Mamma en Papa Opa en Oma

• 21 Mei 2014 - 20:50

Sandra, Michel En Dana:

Hoi hoi,

wauw wat een mooie verhalen! en wat super om te horen/zien dat het met Aylin en Fynn zo goed gaat zeg!
    Dana vind het helemaal leuk om de foto's te bekijken, maar vroeg zich toch wel af ofdat het nu geen tijd werd dat jullie weer naar huis zouden komen:)). Al vind ze het helemaal geweldig om de poesjes eten te geven! en ook de poesjes vinden het wel gezellig als ze meekomt.
    We kijken nu alweer uit naar jullie volgende verhaal en foto's!

Geniet er nog lekker van met z'n viertjes.
    Een hele dikke knuffel voor aylin en fynn

liefs michel, sandra en dana