Dag 17: Kingston - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 17: Kingston - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 17: Kingston - Toronto

Door: Cake

28 Mei 2014 | Canada, Toronto

Vanochtend hebben we heerlijk gedoezeld tot 09:30 uur, want het is ook wel eens fijn als je even niks hoeft. Met onze luie gatjes reden we om 12:00 uur de campground af. Dit was wel een uur later dan was toegestaan, maar er kwam gelukkig niemand achter ons campertje aanrennen toen we wegreden ;)
Het belangrijkste wat we vandaag moesten doen was water en luiers scoren. Nou zijn wij misschien wat verwend daar in Amerika, want in Canada hebben ze geen supermarktketens langs de snelweg, dus moesten we ergens eraf voor de boodschapjes. Aangezien we nog steeds niet helemaal wakker waren was het hoog nodig koffietijd, dus stopten we bij een Tim Hortons die wel overal langs de snelweg zitten. Het was natuurlijk al lunchtijd, dus hebben we er maar meteen een lekker broodje bij gepakt. Maar ja, die koffie… echt dat blijft toch wel een slappe automatenbak :-(
Met alvast 1 fles water gingen we op pad en Fynn viel meteen in slaap toen we de snelweg opreden. Aylin en ik gingen aan de slag met de knutselplaten die we gisteren bij het boottripje hadden gekregen waar je een bootje mee kon maken. Half zat het bootje in elkaar en pappa moest strakjes maar de rest van het bootje afknutselen :-).
We gingen de snelweg af voor een meer scenic drive en dat was een behoorlijke hobbelige weg. Wel veel leuker dan de snelweg zo tussen de weilanden en typische Canadese boerderijen door. We stuiten op een file voor het spoor en daar stond een trein stil. Aangezien er geen schot in zat zijn we omgekeerd richting de snelweg, want anders ging het wel heel erg lang duren.
Vlak voor Toronto hebben we een paar boodschapjes gehaald. Niet teveel, want het schijnt dat geen vlees- en plantproducten mee mag nemen naar Amerika. We gaan onze koelkast dus nog even leegmaken voordat we de grens over gaan. Toen we de snelweg weer opdraaide spotte mijn oog het groene fijne logo van de Starbucks en scoorden we een lekker pittig bakkie.
We staan nu op een hele mooie campground midden in het Glen Rouge park met een plekje aan het water. Helaas zonder WiFi, dus blijft het nog even spannend hoe onze belevenissen zijn geweest. Morgen gaan we Toronto in en de CN Tower “beklimmen”, we hebben er weer zin in!

• 01 Juni 2014 - 13:16

Louise:

Hallo camalinfy,

Dat duurde voor ons gevoel inderdaad lang,gelukkig heb je nu weer wifi.wat heeft Fynn een gezellige verjaardag gehad. wat een leuke foto's weer. Da 's weer smullen voor ons.en Carla ook een hoedje gescoord?Zo is t echt mum and daughter, echt helemaal leuk.
    Veel plezier nog en allemaal een knufje

• 02 Juni 2014 - 19:54

Ilonka:

Ook wel lekker, z'on dagje dat je niet veel hoeft te doen. Eindelijk weer een lekker starbucksbakkie, dat doet een mens goed.