Dag 5: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 5: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 5: Las Vegas

Door: Camalin

19 April 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Helaas, de editie van dag 5 verschijnt ook een dagje later, want er was geen Wi-Fi :-(.

Vandaag was de grote dag van het ophalen van de RV, ons huisje op wielen (Aylin: “Huisss wieluhh”). We hadden iets langer geslapen, omdat we met z’n drietjes toch nog wel een beetje moe waren van alle indrukken en de verstoorde ritmes. Aylin had vannacht in een campingbedje geslapen en ’s ochtends hoorde we haar alweer kwebbelen en ja hoor, daar kwam dat koppie alweer loeren waar we waren. We gingen even lekker alle drie onder de douche. Niet met z’n allen tegelijk hoor, want zo groot was het badkamertje nu ook weer niet. Daarna werden de koffers weer dicht gepropt en daar gingen we richting receptie om uit te checken. We hoorden een keiharde klap en het bleek dat er voor de deur drie auto’s op mekaar waren geklapt, waarvan de voorste een taxi met inzittenden. Het viel geloof ik allemaal wel mee, maar het was natuurlijk weer sensatie.
We liepen richting monorail om even snel bij ‘De Strip’, het centrum van Las Vegas, een ontbijtje te scoren en we stapte uit bij het Flamingo hotel. Al die hotels hebben van binnen allemaal winkeltjes en restaurantjes en we zochten een tentje uit met broodjes, koffie en een lekkere smoothie. Buiten hebben we alles lekker opgepeuzeld en die kleine Aylin hapte vrolijk van haar croissants met jam. Haar hele toet, handen en de wagen was één grote ravage, maar ja dat kwam natuurlijk allemaal weer goed. Snel weer terug met de monorail, want om 12:30 uur werden we opgehaald door de camper verhuurder. Rijn ging de koffers halen en ik poetste Aylin weer op tot een mooi glimmend poppetje :-).
Bij het verhuurbedrijf namen we even te tijd om de papieren goed door te nemen en daarna mochten we onze camper gaan bewonderen. Wat een mooi ding zeg en wat een verschil met vorig jaar! Zowel van buiten als van binnen glom die tegen je op. Eén enkel krasje op de poot van de voorspiegel, maar verder puntgaaf met glimmende wielen en al. Er zit zelfs een luifel op en de binnenkant is veel praktischer ingericht en alles is schoon en fris. Met drie sets handdoeken en beddengoed (vorig jaar twee), gaat dit helemaal goed komen. We gooiden onze spullen naar binnen en daar gingen we… op naar de Walmart voor een autostoeltje voor Aylin en de eerste boodschappen. Ook de Walmart was hier veel uitgebreider dan vorig jaar in San Francisco. Ik geloof dat we al zoekend naar alle spullen zo’n twee uur binnen zijn geweest :-). Met BBQ vlees en autostoel (goeie combi) gingen we de camper vol laaien. Rijn die ging weer creatief te werk met de autostoel, want achterin zaten enkel heupgordels en formeel mag je de stoel dan niet voorwaarts zetten. Rijn die sjorde en snoerde net zo lang totdat het stoeltje muurvast zat en toen was Aylin klaar en wilde niet die stoel in, pfff… ze was doodop en uiteindelijk hebben we haar in het stoeltje gekregen. We waren nog niet weg of ze viel al in slaap, het viel ook allemaal niet mee voor zo’n klein ding. Onze campground voor de nacht lag een heel stuk verwijderd van het zuidelijke deel van De Strip en we besloten vanavond maar weer een taxi te nemen. Eerst gingen we de koffers uitladen en Rijn ging zijn creativiteit botvieren op een veilig bedje voor ons kleine poppetje. Met een laddertje wat bij de hoogslaper zat, wat kussens, een autonet, een koffer, spanbanden, een kussensloop, een pollepel en wat touw, was daar Aylin crib gebouwd. De Bijlmerbajes is er niks bij, maar het voldoet en is veilig en daar gaat het om. Ondanks dat Aylin omviel van de slaap, besloten we om nog één dag de slechte ouders uit te hangen en op stap te gaan, want tja… hier komen we nu echt nooit meer terug :-). We bestelden een taxi naar de zuidkant van De Strip. Via hotel Mandalay Bay liepen we binnendoor naar het Luxor hotel. Onderweg hebben we nog even een stukje pizza gegeten en Aylin hapte vrolijk de korstjes weg. Daarna ging de kinderwagen plat en na twee keer verzet, vielen haar luikjes dicht. Wij gingen het Luxor van binnen bewonderen. Dit is een hotel in de vorm van een piramide met allemaal sfinxen van binnen en buiten, supergaaf. Daarna door naar Excalibur, een hotel in de vorm van een kasteel. Toen overgestoken naar hotel New York New York. Dat was wel lachen, want we hadden natuurlijk net New York verkend en herkende nu alle bekende plekken als de Empire State Building, Chrysler Building, het Vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge, erg grappig. Buiten hadden ze een megagrote achtbaan die over de kop ging, maar dat was wat te hoog gegrepen met een kinderwagen en een peuter van anderhalf. Vervolgens de straat over via een brug naar het MGM, met buiten de grote gouden leeuw Leo. Binnen hadden ze een restaurant in oerwoud stijl met middenin een mega grote boom, leuk leuk. De CSI Experience was een heel eind lopen in het hotel en die bleek helaas al dicht te zijn, dus besloten we de monorail te pakken naar Bellagio. Ik wilde heel graag nog een keer het Como meer zien met die prachtig fontein. We hadden mazzel, want om 23:45 uur was de laatste show op de muziek van het Amerikaanse volkslied. Daarna zijn we rustig teruggelopen en hebben we uiteindelijk een taxi gepakt richting campground. Poppie lekker op bedje gelegd en toen onze snaveltjes toe. Morgen begint onze grand tour door de States, we hebben er zin an :-).

• 22 April 2012 - 16:10

Dorcy:

WAUW!! nothing more than that!!

xx

• 23 April 2012 - 05:25

Ilonka:

Mooi huisss wielluh hebben jullie weer gescoord, en wat gaaf is Las Vegas zeg met die hotels.