Dag 8: Torrey - Green River - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 8: Torrey - Green River - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 8: Torrey - Green River

Door: Camalin

22 April 2012 | Verenigde Staten, Green River

Vanochtend hebben we lekker een beetje uitgeslapen. Eigenlijk hebben we bij de grensovergang naar Utah weer te maken met een uur tijdverschil, maar wij doen net of die er niet is zodat we een uurtje langer kunnen pitten :-). Voordat we gingen rijden moest ik nog even naar het toilet. Gaat daar mijn iPhone af met een facetime-oproep van Dorcy! Ik dus weggedrukt (die telefoon dus) en daarna even terug geface-timed. Voor de lezers die facetime niet kennen… het is gaaf, want je belt met je iPhone of iPad via internet, is dus gratis als je Wi-Fi hebt en je kunt mekaar zien! En daar zagen Dorcy en ik mekaar en Dorcy zat lekker bij Frans en Louise aan de patatjes. Ik heb ze even mee laten genieten van een panoramaview van de omgeving en de buitenkant van de camper geshowd en daarna hup naar binnen, want family Spoelstra wilde ook de binnenkant van de camper zien en natuurlijk Marijn en Aylin. Aylin vond het geweldig om even Dorcy, "opaaah" en oma te zien :-). Ondertussen verbrandde de kroketten in Frans zijn frituurpan van al deze indrukken in Den Bosch, maar gelukkig ging het goed met de frikadelletjes :-). Hoewel dit even wat tijd kostte, was het leuk om mekaar even te zien en te spreken. Dit gaan we zeker nog een keertje doen. Of zijn er nog meer facetimers? Laat dan ff weten, misschien facetimen we wel een keertje?!
Toen werd het de hoogste tijd om de vertrekken, want naast een lange rit naar Moab, stond er ook het ‘Capitol Reef National Park’op het programma. Rijn scheurde weer als een tierelier en zo miste we één van de belangrijke bordjes, in dit geval dus ‘Capitol Reef National Park', die ik zo verzamel op onze reis. Dus even terug voor een fotootje. We hebben met de camper een ‘onpaved road’ (onverharde gravelweg) gereden met de camper. Wel spannend, want eigenlijk mag dat niet en je weet niet wat je tegenkomt en je kunt onderweg ook niet even keren als het niet bevalt. Maar gelukkig ging het allemaal goed en parkeerde we onze camper voor een korte hike. Zo kon Aylin deze vakantie voor het eerst in haar nieuwe draagzak. Op pappa's rug was voor vandaag wat hoog gegrepen, maar op pappa’s buik gedragen worden vond ze prima. Met haar mutsje (Aylin: “Petth”) en goed ingesmeerd gingen we op pad om boven aangekomen te genieten van het prachtige uitzicht van ‘Goosenecks Overlook’ (een kronkelende rivier) en ‘Sunset Point’. Daarna door de felle zon en hitte weer terug en met de camper over het gravel pad weer terug. We gingen op zoek naar een picknickplaats en vonden een leuke stek met een heerlijk plekje onder een boom. Een hele mooie omgeving met veel groen, paarden… een beetje country-achtig, leuk! Na onze bammetjes gingen we met Aylin de paardjes aaien, ze vond ze “leeujk”. We gingen weer verder toeren over de Scenic Drive, een doodlopende weg, maar wel erg mooi. Daarna op naar Moab, een tochtje van nog zo’n 2,5 uur. Onderweg nog even gestopt bij de ‘Petroglyphs’, een soort hiërogliefen, maar dan petrogliefen. In de rotsblokken stonden poppetjes en schapen ingekerfd, iets wat gedaan was door indianen heel lang geleden. Onze tocht naar Moab bleek toch wel erg lang en we besloten iets voor Moab te stoppen in Green River. Een leuke campground met weer een lekker temperatuurtje. Ik heb nog even snel een wasje gedraaid, zodat Rijn morgen weer een lekkere frisse boxershort aan zijn poepertje heeft :-). Ondertussen stak Rijn de BBQ aan en genoten we weer van die heerlijk spareribs die je hier kunt scoren. Morgen gaat onze tocht naar Moab en gaan we weer veel moois bekijken. We blijven daar lekker een extra nachtje slapen, want er is daar veel te zien. Maar eerst morgen om 08:00 uur ontbijt bij de eigenaar van de campground met koffie en muffins, zat bij de prijs inbegrepen :-).
Groetjes allemaal en tot gauw.

• 23 April 2012 - 14:09

Fralo:

Ha CAMALIN,
    Wat een geweldige leuke foto''s weer van al jullie belevenissen en dan gisteren de beeldtelefoon, super allemaal. Veel liefs FRALO

• 23 April 2012 - 23:08

Ilonka:

Wat een tas met wasgoed, allemaal onderbroeken van Marijn? Gezellig zo bammetjes eten, maar waar is Mr.Starbucks nu gebleven? x-van zus en tot gauw in jullie reisverslagen.

• 24 April 2012 - 07:00

Camalin:

Hey zuesje, vanmiddag bij Mr. Starbucks geweest en morgen weer, joepieeehhh! B.t.w. die spareribs waar wij hier zo van smullen zijn gluutvrij, wij mazzel :-)
    xxx

• 25 April 2012 - 20:18

Karo:

Dat hoedje van Aylin, echt sweet!!

• 02 Mei 2012 - 10:26

Dorcy:

Was ff een weekje offline dus ben alles aan t binlezen :) klinkt top vond het facetimen ook heel leuk ben vnvd weer bij pa en ma :)