Dag 9: Green River - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 9: Green River - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 9: Green River - Moab

Door: Camalin

23 April 2012 | Verenigde Staten, Moab

Vanochtend begonnen we met een ontbijt bij de campground eigenaar. In zijn winkel/kantoortje werden we verwelkomd door Harley (Aylin: “Wuffie”), een hele dikke hond. Achterin was de ontbijtruimte met allerlei zoete broodjes en ‘moffins met kuffie''), voor Marijn de Duitse variant van een muffin :-). Harley liep gezellig mee, het bleek dat hij het kruimeldiefje van de zaak was. En daar zat hij braaf te wachten op een kruimeltje en de eigenaar zei dat als je hem een stukje gaf, hij dat heel voorzichtig uit je handen hapte. Wij natuurlijk ook gedaan, want zo’n kruimeltje op zo’n dik hondje… ach dat maakte ook niet meer uit. De koffie was jammer genoeg geen succes en na twee ochtenden zonder koffie, snakte ik wel weer naar een lekker bakkie, maar helaas was er geen Starbucks te bekennen :-(. Maar die kwam nog, want ik had ff gekeken op internet en ja hoor in Moab staat de koffie gelukkig klaar!
We gingen op pad richting Moab, met daar in de buurt ‘Arches National Park’, ‘Canyonlands National Park’ en ‘Dead Horse Point State Park’. We besloten een omweg te maken over de ‘Upper Colorado River Scenic Byway’, een route die volgens de Readers Digest in de top 10 van Scenic Drives van Amerika staat en die was verschrikkelijk mooi.
Nu staan er langs de weg heel vaak van die gele bordjes met koeien erop en gisteren heb ik er toevallig twee in de verte gespot. Vandaag moesten we echt langzamer gaan rijden, want er stonden er een heleboel met ook allemaal kleine kalfjes, zo leuk. Helaas ook twee dooie koeien gespot, een grote en een baby, dat was sneu. De gieren (denk ik) waren al aan het kanen, zo zie je maar dat de natuur zichzelf in stand houdt. Onderweg zijn we gestopt bij de Dewey Bridge, een brug die gebouwd was in 1916 en dat kon je wel zien. Hij was dan weliswaar in 2000 gerestaureerd, maar echt begaanbaar was die niet meer. De route ging verder door allemaal gebergten en langs de Colorado River, het was echt fantastisch. De hele weg zei ik maar: “Oh, wat een mooie route heb ik toch uitgezocht” en aan het einde van de rit zat ik met mijn kop tegen het dak van al die veren in m'n hol en toen ik uitstapte was ik net een pauw zei Rijn :-).
Na onze Scenic Byway gingen we naar het ‘Arches National Park’. Dit park heeft de meeste natuurlijke zandsteen bogen van de wereld en wij hebben er daar een aantal van gespot. We hebben zelfs weer een hike gedaan van 2,6 kilometer naar de ‘Landscape Arch’, erg leuk maar oh zo warm. Rijn liep er als Yasser Arafat bij, met een hydrofiel op zijn kop want hij was vergeten een petje mee te nemen van huis. Hij had de kunst van mijn mamma afgekeken, die vaak in Tiel ook met zo’n ding op haar kop zit :-). Onderweg wees Aylin de vele stenen en bomen aan (“Stenen”, “Boom”), dus die vermaakte zich prima zo hangend op pappa’s buik. Op pappa’s rug hebben we helaas nog niet voor mekaar gekregen. Na onze hike was het tijd om het park te verlaten, want het werd al laat. Gauw nog even onderweg tanken en boodschappen doen. Het nadeel is dat die supermarkten hier vaak zo groot zijn, dat je al die paden af moet om je boodschappen te verzamelen, omdat je ook niet weet waar alles precies staat. Dus al gauw ben je zo anderhalf uur verder :-(. Om een voorbeeld te noemen hebben ze hier één winkelpad, zo groot als een grote AH XXL, volstaan met alleen maar ijs! Echt, de keuze is reuze, dus alleen al een ijsje uitzoeken ben je wel even zoet mee en dat geldt voor alles.
Toen gauw op naar de campground en degene die we hadden uitgezocht bleek gelukkig nog drie plekjes over te hebben. Wij soupeerden er gauw één op, dat was dus wel op het randje. Morgen gaan we ‘Canyonlands National Park’ en ‘Dead Horse Point State Park’ bezoeken, waarna we ca. 3 uur gaan rijden naar ‘Monument Valley’. Dat wordt dus een vol dagje, dus morgen vroeg weer op! xxx

• 24 April 2012 - 08:51

Opa Frans:

Het begint al een gewoonte te worden zo ''s morgens eerst het krantje lezen en dan naar internet
    en ja hoor ik niet eens meer af er mail is nee gelijk naar " CAMALIN "" en ja hoor weer een verhaal niet in slaap gevallen dus. Met plezier spel ik het hele verhaal (erg leuk geschreven Car) en dan eerst foto ''s kijken en dan op google earth waar julie zitten. Kost allemaal veel tijd maar die hebben we dan ook zeker vandaag mijn tweede vakantiedag. Eerdaags zullen we facetime is uitproberen weet alleen niet wat de beste tijd is maar dat komt nog wel. Veel plezier en tot ziens.
    Kus Fralo

• 24 April 2012 - 11:23

José:

Heerlijk om al jullie verhalen te lezen en helemaal leuk met al die plaatjes erbij! Een welkome afleiding bij het studeren. Super dat jullie zo genieten!

liefs, paul en josé

• 24 April 2012 - 14:18

Ruud & Janny:

Wat is het toch vreeslijk leuk en knots gezellig om dagelijks zo’n heerlijk verhaal met mooie plaatjes voorgeschoteld te krijgen, haast nog lekkerder dan kuffie met een moffin van yasser arafat. Wij smullen er nog steeds van, telkens weer. Zeg maar toch een goed idee he ,van die muts die altijd in Tiel komt zet je nog eens, ik bedoel steek je nog eens wat van op. Vanmorgen bij onze brokken piloot geweest (verhaal bij jullie bekend).Erg geschrokken, boem is ho, autootje in puin, maar onze Ilonkie god zij dank heel, niet aan moeten denken wat er had kunnen gebeuren. Zij had geen kuffie,maar wel een bakkie troost met plakkie cake(roomboter) lekker joh. Wij hebben even fijn gepraat en hopen dat zij er niet al te veel narigheid van zal hebben, dan hoog uit in haar portemonai.Dag lieverds ga door met jullie prachtreis dikke kus voor jullie en groetjes uit Landsmeer.
    Papa-Mama-Opa-Oma

• 25 April 2012 - 07:08

Ilonka:

Zo lekker zittend op de bank met een bakkie kuffie lees ik jullie verhaal en bekijk de mooie foto's. Het gaat goed met mij hoor. Zijn jullie niet verdwaald in die enorme supermarkt? Dat zou zomaar kunnen toch. Die moffin ziet er lekker uit Marijn, wel een beetje groot. En Car, het was zeker een heel werk om die veren uit je reet te krijgen, veel gepluk. Tot gauw en geniet er van

• 25 April 2012 - 20:23

Karo:

I luv de nie Kietteluh foto!

• 02 Mei 2012 - 10:32

Dorcy:

Gedver zit ik hier net aan n lekkere boterham lees ik dat vieze koeien verhaal ;) gelukkig ook een lkkr verhaal over moffins en zo ;) x