Dag 11: Monticello - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 11: Monticello - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 11: Monticello - Page

Door: Camalin

25 April 2012 | Verenigde Staten, Page

Gisteravond laat schrokken we ons een hoedje. In de camper ging er een alarm af en het bleek het CO-alarm te zijn. Het bleef maar loeien, dus gauw de ramen en de deur open. Op de sticker die onder het alarm zat stond dat je de camper moest verlaten en 911 moest bellen. Dat ging ons wat te ver, want na een paar minuten hield het alarm op en even later knipperde het lampje weer vrolijk op groen. Waarschijnlijk kwam het door de waterheather die mijn douche voor de avond aan het voorverwarmen was. Ik besloot om dan maar morgenochtend te douchen bij de douches op de campground.
's Ochtends zijn Aylin en ik na het ontbijt nog even bij het geitje, de paardjes en de kippetjes wezen kijken. Ook nog even de auto van de sheriff op de foto gezet. Het bleek dat de eigenaar van de campground deze job er naast deed. Volgens mij was die van alle markten thuis, want ook de plumbingcar (loodgieter) stond voor de deur :-).
We gingen vandaag via 'Monument Valley' naar Page, waar wij vorig jaar ook zijn geweest en waar we dit keer graag van het mooie Lake Powell met zijn helder blauwe water wilden genieten. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij 'Goosenecks State Park'. Wel even een leuke stop, waar een indianenvrouwtje sieraden maakte en verkocht. Rijn had vanochtend de vieze herentoiletten met beharing gelaten voor wat het was en dacht: "Ik ga hier even naar het openbaar toilet". Haha... hij belandde met zijn holletje bij een grote plastic gierput :-). We reden door en zagen in de verte 'Monument Valley' al liggen. Deze stenen zijn door erosie gevormd en kennen verschillende stadia (Mesa, Butte en Spire) van Tafelbergen tot vrijstaande spitse bergen. Veel Westernfilms zijn hier opgenomen. Ook leven er in dit gebied vele Navajo indianen en overal zie je in de verte hun huisjes staan. We zijn ook nog even in twee Hogans geweest. Dit zijn met modder bedekte huisjes waarvan de kleine voor de mannen is en de grote voor vrouwen :-). Hierin wonen vooral de oudere generatie indianen.
We vervolgden onze trip richting Page. Het weer was vandaag behoorlijk bewolkt en af en toe een spatje regen. De ruitenwissers die een enkele keer aan moesten, hadden het zwaar met al dat ongedierte dat tegen de voorruit aangeplakt zat :-). Via de ‘Naat’tsis’aan-Navajo Mountain Scenic Road’ reden we naar Page. Gelukkig was onze naat aan :-). We reden langs de Antilope Canyon waar we vorig jaar door de kloof zijn gelopen en reden weer over de Glen Canyon Dam naar onze campground, waar we vorig jaar ook hadden gestaan. Heel jammer is dat het hier nu erg bewolkt is. Zoals het er nu naar uit ziet, regent het hier morgen en is het zo’n 20 graden. Niet echt een weertje om aan het strand te liggen of om een boottochtje te maken over Lake Powell. We gaan zo maar eens kijken wat we morgen precies gaan doen. Waarschijnlijk rijden we dan maar door om elders een dagje aan een strandje te gaan liggen, we kijken wel en dat is nou het fijne van zo’n campertrip :-).

• 26 April 2012 - 10:39

Louise:

Zonet weer genoten van de foto''s. toch wel heel spectaculair allemaal al die belevenissen.
    En dan ook nog punten scoren, las ik op de ap. super allemaal.
    Het is heel leuk om te zien dat jullie zo genieten en wat lijkt poppedop groot en verstandig in de usa bij al dat wereldgebeuren.
    Liefs voor alle drie, morgen weer verder

• 02 Mei 2012 - 10:44

Dorcy :

Wauw wat gaaf die indianenverhalen en modderhuisjes. En sorry hoor maar wat een modelletje daar tegen die stenen aan ;) echt zo gaaf zou echt helemaal niet willen ruilen ;) heus wel dus!!