Dag 12: Page - Cornville - Reisverslag uit Cornville, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 12: Page - Cornville - Reisverslag uit Cornville, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 12: Page - Cornville

Door: Camalin

26 April 2012 | Verenigde Staten, Cornville

Vanochtend werden we wakker met een heerlijk zonnetje. We begonnen te twijfelen… zou het dan toch mooi weer worden? We maakten langzaam aanstalten, eerst nog even lekker “kufflen” op bed en daarna eruit. Maar hoe verder de tijd verstreek, des te meer wolken er kwamen en tegen de tijd dat wij op het strand waren… ach kijk maar eens naar de foto’s. Toch even lekker rondgelopen daar, hoewel Aylin A: Haar slippers eigenlijk niet aan wou en B: Er dus ook echt niet op wilde lopen :-(. Nou ja, het werd een combinatie tussen tillen, “kufflen” en lekker op de blote voeten lopen. Het water was natuurlijk ijskoud, maar dat moest wel even uitgeprobeerd worden. Toen we terug liepen voelden we de eerste spetters al en begon het steeds harder te waaien. We gingen dus maar op pad naar Sedona. Gisteravond hadden we definitief besloten Lake Havasu letterlijk en figuurlijk links te laten liggen, want daar schijnt niet veel te doen te zijn. We rijden dus na Sedona door naar Phoenix en aangezien we nu twee dagen voor liggen op schema, hebben we waarschijnlijk ook tijd om een dagje Phoenix mee te pakken.
Uiteraard startte onze route niet zonder een bakkie Starbucks. Even op de site gekeken en ja hoor, in Page zat er één. Met de TomTom rijden we dit jaar overal vlekkeloos naar toe en dat is reuze handig. Naast de Starbucks zat een sportzaak en we hadden in New York leuke All Stars voor Aylin gezien, maar niet gekocht :-(. Dus toch even binnen kijken. Het meisje in de winkel kwam met een bal aan zetten, waar Aylin even heerlijk mee heeft gespeeld maar die te groot was om in de koffer mee terug te nemen. Helaas hadden ze geen All Stars en waren de Nikies zoiets als: Gympies, waar ga je met dat meisje heen? Nee, ze kon er niet echt geweldig op lopen, dus heeft mamma maar een paar leuke slippers voor haar zelf uitgezocht voor maar $ 15,-, een koopje.
Het eerste gedeelte van de route was behoorlijk saai. Ik ben dus maar begonnen in het nieuwe boek ‘Mag ik je nummer even?’ van Sophie Kinsella, erg leuk en vol humor. Onderweg een stop gemaakt bij de afslag naar de Grand Canyon. Niet omdat we deze gingen bewonderen, want dat hadden we vorig jaar al gedaan, maar om weer een lekker drie weken houdbaar bammetje naar binnen te werken. Toen het buikje rond was, heb ik nog even gekeken bij de indianen vrouwtjes en hun sieraden. Leuk om te zien, maar niet iets spectaculairs om te kopen.
Naar mate we meer richting Flagstaff kwamen, werd de route veel mooier. We reden door het ‘Coconino National Forest’ en het was daar prachtig. Met wisselende temperaturen vandaag (start met korte broek, dan vest er op, dan lange broek, toch maar weer korte broek, vest uit, dan weer lange broek, vest aan en sokken en schoenen aan) kwamen we aan in Sedona. Het ziet er hier fantastisch uit in het dorp met heel veel winkeltjes. Morgen gaan we daar eens lekker rondsnuffelen en onder andere ook de ‘Chapel of the holy cross’ bekijken.
Nu staan we 20 minuten van Sedona af op de campground, een hele mooie plek om te staan. Ik ging dit keer inchecken en nam Aylin mee, want die was wel klaar met dat gezit in het autostoeltje. Allemaal katten hier en een hond. Na het inchecken kregen Aylin en ik een rondleiding in een golfkarretje over het terrein, haha en Rijn maar wachten in zijn campertje. Aylin vond het geweldig in het karretje en zei: “Tractor, rije” :-). We kregen een plekje helemaal achteraf en toen ik daar buiten met Aylin aan het rondwandelen was, vertelde onze buurman van verderop dat er twee stinkdieren in de buurt waren. Dus we moesten goed opletten ’s avonds, want het is echt geen harde als ze je onder sproeien. Ik vond het daar al niet zo’n fijn plekje en met een buurman die ik al vreemd vond en het stinkdierverhaal vond ik het daar nog veel minder. We besloten een wandeling te maken over de campground en even naar de speeltuin te gaan. We liepen langs allemaal mooie plekjes met veel meer campers en de eigenaar van de campground kwam net aanrijden in zijn golfkarretje. Ik vroeg hem of we op zo’n gezellig plekje mochten staan, bijvoorbeeld die en wees er één aan. Dat was goed en Rijn kon weer afkoppelen en aankoppelen, maar we waren blij met dit mooie plaatsje. Even een praatje gemaakt met onze nieuwe buurman, geen verhalen over stinkdieren, maar over een kat die bij de campground hoorde en iedere avond bij hem op schoot kwam liggen bij het kampvuurtje. Kijk dat klinkt nou veel gezelliger! En inderdaad, toen wij ’s avonds het kampvuurtje hadden aangestoken en lekker aan genieten waren van de BBQ, kwam die aan… home sweet home :-).

• 27 April 2012 - 10:03

Koepie:

Ziet er allemaal erg leuk uit! Morgen gaan wij ook op vakantie, jawel naar Eersel.....of all places!
    Ik zal ook zo'n mooi reisverslag bijhouden waarin ik iedereen kan laten meeleven met het aan en uit trekken van regenkleding...het opblazen van de voortent met een gaskachel....het maken van een regendans! Kortom, dat is Nederland op het moment!
    Genieten jullie lekker van de mooie omgeving daar! Ook in Eersel zal ik jullie volgen...
    Koepie's rugzakje is ook gepakt want hij gaat naar oma op vakantie!
    xxx

• 27 April 2012 - 11:08

Wilma & Jo:

Hi Sweeties,
    Wat loopt Aylin daar parmantig rond in dat grote land. Leuke foto, zeg.
    Och en die spatjes regen.... Hier valt niet anders. En de weerboeren iedere keer maar zeggen dat t beter wordt. Not!
    Dussuhhh... lekker genieten daar en lekker blijven schrijven,

Liefs, WiJo

• 27 April 2012 - 12:41

Wietse:

Hoi Carla, Marijn en Aylin. Met veel plezier een aandacht lees ik jullie verslagen en kijk elke dag weer uit naar jullie nieuwste belevingen. En de prachtige foto's die inderdaad op ansichtkaarten lijken..
    Ik zou zeggen geniet ervan want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug....
    groetjes Wietse

• 27 April 2012 - 15:41

Ruud & Janny:

Word weer even tijd voor een krabbeltje voor onze vakantiegangers in Amerika en wij moeten zeggen dat wij toch telkens enorm genieten van jullie avonturen en er steeds weer naar uit kijken. Het werkt verslavend en dat word straks weer afkicken. Het kleine meissie om op te vreten, op de foto’s, ja jullie staan er ook goed op hoor en aan alles is te zien dat jullie genieten, ga nog maar heerlijk poosje door voor dat jullie koek op is. Jullie moeten elvis toch naar een goede kapper sturen hoor, ziet er erg wild uit de sul. Hier is alles weer rustig, na de schrik van t autootje van Ilonla. Zij gaan morgen naar Spanje met zijn allen, dat wordt genieten. Vanavond brengen zij het hondenbeest komt hier weekje logeren. Dag stinkdiertjes, bedenk na regen komt weer zonneschijn, of is dat er al?. Hier niet. Op afstand even kufflen met jullie en een dikke kus tot besluit verhaaltje voor nu is weer uit.
    Liefs Papa-Mama-Opa -Oma

• 02 Mei 2012 - 17:05

Dorcy:

Wauw gezellig bij t kampvuurtje en wat een wilde Elvis zeg ;)! Fijn dat jullie een stinkdier vrij plekje hadden bemachtigd :) tot gauw!! Xx ps jullie hebben zojuist een FaceTime oproep gemist ;)

• 04 Mei 2012 - 20:43

Karo:

Zoooooo weer tijd om even rustig bij te lezen! De foto van Aylin en Marijn is al uitgeprint door diverse familieleden ;) spiesje zag er ook niet verkeerd uit......jammer van de wijn!
    Ik ga dag 13 lezen! Big kiss