Dag 15: Tonopah - Desert Hot Springs - Reisverslag uit Desert Hot Springs, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 15: Tonopah - Desert Hot Springs - Reisverslag uit Desert Hot Springs, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 15: Tonopah - Desert Hot Springs

Door: Camalin

29 April 2012 | Verenigde Staten, Desert Hot Springs

Ik besef me zojuist dat het in Nederland Koninginnedag is... dus dat er geen reisverslagen worden gelezen, maar dat er druk gefeest wordt, toch? Mensen geniet ervan!

Het vaste patroon zit er 's ochtends al helemaal in, reacties dagboek checken, opstaan, even douchen, ontbijten en zo nu dan FaceTimen. Vanochtend zag ik gezellig de koppies van m'n zusje en zwaagmans in beeld, die lekker in Spanje zitten met de family. Ook Petra en het lieve snoetje van Silke waren nog even in beeld, leuk hoor!
We gingen onze "gezellige" plek in Tonopah verlaten. Toen we de poort uit reden zag Rijn precies zo’n zelfde pick-up staan als die hij ook heeft gehad, dus daar moesten we even een fotootje van maken.
Vandaag stond er een saaie rit op het programma. Niks geen mooie routes over Scenic Byways, maar gewoon de Interstate 10 West naar Los Angeles met daar tussenin onze stop in Palm Springs. Wel grappig was dat de TomTom aangaf dat er pas na 300 kilometer de volgende afslag aan kwam. Zo kun je je wel voorstellen dat de weg dus niet alleen saai, maar ook vreselijk lang was. Onderweg werden we nog gewaarschuwd voor ontsnapte gevangen met een bord waarop stond: ‘STATE PRISON, DO NOT STOP FOR HITCHHIKERS’. We zijn dus maar hard doorgereden :-). Ook passeerden we het Agricultuur Inspection Station, waar je normaal gesproken al je fruit en groente af moet geven, omdat je deze niet mag invoeren in California. Bij het loketje kregen we slechts een: "Have a good day" en daar gingen we verder met onze "duiven", courgette, sla en wokgroente :-). Na de lunch op een parkeerterrein voor vrachtwagens (nee ook geen gezellige picknickplekjes onderweg :-() namen we de volgende afslag om onze boodschappenvoorraad weer eens aan te vullen. Dit keer was het een Target, waar ze vorig jaar van die leuke schoentjes voor Aylin hadden, joepieeeh! Ook een Starbucks binnen, dus met een lekker bakkie leut door de winkel heen. Vervolgens dus weer anderhalf uur verder hè. Die winkels zijn een soort Makro’s met van alles en nog wat. Dus Rijn bij de High Tech spulletjes en ik een leuk speelgoedje voor Aylin uitgezocht. Helaas geen leuke schoentjes dit keer. Inmiddels was het al weer 16:30 uur, dus met nog maar een bakkie Starbucks stapten we de camper in en gingen op weg naar onze campground. Dit keer een hele mooie, dat hadden we op internet gelezen, en dat klopte als een bus. Met vijf zwembaden en een hele grote vijver met allerlei vogels en volieres, is dit een walhalla onder de campgrounds. We hebben eerst dus even rond gesnord en zijn met Aylin de eendjes en visjes wezen voeren. Morgen gaan we naar Palm Springs, waar we met de Aerial Tramway, een kabelbaan met ronddraaiende cabines, naar het ‘Mt. San Jacinto State Park’ gaan en ’s middags… liggen wij lekker met zijn drietjes aan het zwembad te bakken. Lekker een dagje rust op deze fijne campground. xxx

• 30 April 2012 - 06:41

Jo En Wilma:

Hello Sweeties,
    Da's nou weer echt een voorbeeld van een generatieverschil (of het verschil van continenten??). Bij de melding van Pick-up langs de weg had ik het beeld dat iemand een oude Lenco of Dual platenspeler bij het grof vuil haad gezet. Grappig om daar een foto van te maken ;))
    Was natuurlijk ff helemaal kwijt dat dat in de VS een redelijk normaal vervoermiddel is en dat dit ooit ook Marijns auto was.

Verder een enige stoel, voor een dame!

Geniet nog lekker met zijn drietjes. Ik ga hier de vlag uit hangen!

Liefs. WiJo

• 30 April 2012 - 07:08

Den Bosch:

Ha campers,
    Ondanks koninginnedag toch maar een berichtje want wat moet je anders als je morgen opstaat en er zijn helemaal geen reacties. Blijft leuk de verhalen te lezen gisteren nog even de vijver en het gras gedaan dus je ziet wel het gaat allemaal gewoon door.Ook al moet je af en toe 300km wachten voor je rechtsaf mag slaan maar de kans is wel klein dat je verkeerd rijd.
    Wij gaan naar de oranjefeesten en ik zou zeggen tot morgen
    groetjes Fralo

• 02 Mei 2012 - 17:38

Dorcy:

Te gek wat een luxe campingground! Zo kan iedereen camperen niet ;)? Grappig dat jullie Rijn z'n camper tegen kwamen :) en Rinus; bier en groente gaan heeeel goed samen :D

• 04 Mei 2012 - 21:01

Karo:

Aylin lijkt wel een prinsesje op haar paarse troon met zilveren slippers! love it!