Dag 16: Desert Hot Springs - Reisverslag uit Desert Hot Springs, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu Dag 16: Desert Hot Springs - Reisverslag uit Desert Hot Springs, Verenigde Staten van Camalinfy - WaarBenJij.nu

Dag 16: Desert Hot Springs

Door: Camalin

30 April 2012 | Verenigde Staten, Desert Hot Springs

Vanochtend zijn we relaxed begonnen, lekker met z’n drieën “kufflen en kussen” op bed. De slaapzak moest uit en Aylin werd van links naar rechts gegooid met haar spekpootjes in de lucht :-).
We bleven vandaag op hetzelfde plekje, hoewel we wel even naar Palm Springs zijn gereden. Daar zijn we met de Aerial Tramway van 2.643 naar 8.516 feet hoogte gegaan in een kabelbaan met ronddraaiende cabines. Deze draaiden twee keer rond tijdens ons tochtje en binnen tien minuten waren we al boven. Het uitzicht was prachtig en de temperatuur daalde van zo’n 32 naar 14 graden, maar gelukkig scheen het zonnetje boven ook, dus ons vest hebben we niet aan gehad. Boven aangekomen hebben we even lekker in het zonnetje gezeten en naar de eekhoorntjes gekeken en iets “lekkus” gegeten. Toch nog heel even een klein stukje naar beneden gewandeld het ‘Mt. San Jacinto State Park’ in met allemaal bossen. We besloten niet te lang te blijven, want we wilden natuurlijk vanmiddag genieten van die lekkere zwembaden op de campground. Dus weer terug de ronddraaiende cabine in naar beneden.
Ik had gisteravond nog even gekeken welke beroemdheden er in Palm Springs wonen c.q. hebben gewoond. Frank Sinatra lag wat uit de route, maar Marilyn Monroe en Barbara Streisand was maar een heel klein ommetje. En daar gingen we als echte paparazzi fotografen op pad door de wijk Las Palmas met allemaal kasten van huizen en ja hoor we hebben de huizen van Marilyn en Barbara gespot en dat was wel lachen :-).
We gingen gauw terug richting campground en onderweg hebben we nog even bij de Albertson lekker brood gehaald en twee lekkere Starbucksjes. Aylin alvast een kapje brood in haar knuistjes gedrukt en binnen een half uurtje zaten we aan onze lunch. Gauw naar binnen gewerkt, want dat lekkere water wachtte op ons. We hebben heerlijk gezwommen en Aylin vond het geweldig, hoewel ze wel graag aan mamma wilden hangen en eigenlijk niet zo met haar pappa wilde zwemmen :-(. Ook hadden ze drie baden met water wat uit een natuurlijk woestijnbron kwam. Dit water was erg warm, of zeg soms erg heet! De baden varieerde van 40 tot 47 graden. Dat klinkt heet en dat was het ook, maar wel te doen. Wij hebben ons alleen gewaagd aan de “koudste” van de drie. Daarna heeft pappa Aylin nog een aantal keren flink de lucht in gegooid in het zwembad en Aylin schaterde het uit. Toen was het even heerlijk relaxen aan het zwembad en natuurlijk nog even de eendjes en visjes voeren. Ik zag nog een heel raar vogeltje (nee, niet Marijn); klein met vleugeltjes zo snel als die van bijvoorbeeld een libelle?! Nu zie ik de hele vakantie al vreemde vogels, onder andere een hele rode met een rode kuif en gister leek het net of er één binnen zat en daar zat een rood vogeltje op het dakraampje. Toch eens even opzoeken hoe die flierefluiters hier heten.
Na een soepje met een pizzabroodje en Aylin een bordje pasta, ging ons kleine poppetje naar haar bedje. Ze was zo moe en viel meteen in slaap. Wij hebben nog even genoten van Koninginnedag, want ook hier kunnen wij het journaal zien met de beelden van de Koningin. Wat een topmens, dat ze ondanks het verdriet om haar zoon, er toch nog een feest van heeft gemaakt. Respect! x

• 01 Mei 2012 - 12:28

Ruud & Janny:

Lieve genieters
    Terwijl ik dit schrijf zitten wij al op 1 mei. Het eind van jullie vakantie komt in t ’zicht jammer voor jullie, maar heel eerlijk wat zouden wij het fijn vinden als wij jullie weer in onze armen konden sluiten. Wij beginnen jullie te missen, al zijn wij erg verwend met dagelijks een mooi verhaal en foto’s van al jullie belevenissen. Aylin op de foto’s vaak om op te vreten, doen we niet hoor lieverd, wel lekker heel lang kufflen en kusjes als jij er weer bent. O en jullie zijn te taai om op te vreten, maar wel heel erg lief. Heerlijk he Car die onderbroeken lol van het mannetje in die douche, maar je liep er niet warm van denk ik, maar tranen van het lachen, o heerlijk, zien het voor ons. Dat kleine vogeltje met die snelle vleugeltjes is vast een Canadees snelheids vladdertje, ha ha ha. Hè, lieverds stoor jullie niet aan onze uitspraak dat wij jullie weer graag dichter bij ons zouden willen, maar ga verder met jullie geweldige mooi vakantie in de states.
    Heel veel liefs en dikke kus voor jullie allen. En een grote kuffel voor onze kleine slangen bezweerster.
    Papa Mama Opa Oma

• 01 Mei 2012 - 15:43

Linde:

Echt leuk joh die verslagen en foto's ! :) wij hebben nu ook lekker een weekje vakantie, geniet er nog van met zn drietjes! XX

• 02 Mei 2012 - 17:44

Dorcy:

Cool die cablecar die in de rondte draait :) en lief hoe die kleine haar ogen uitkijkt bij het eekhoorntje ..

• 04 Mei 2012 - 21:06

Karo:

Ja Dorcy die eekhoornfoto vind ik ook erg lollig...met dat hoedje!